Welkom op de blog pagina van Tuffnut!
Even voorstellen
Nou, ik ben tuffnut en vrienden noemen mij tuffie. Mijn nick komt uit de film Avatar.
Ik speel al een tijdje poker maar de laatste tijd begint het pas echt door te dringen hoe het moet. (Dat wil zeggen ik speel nu winstgevend en dat kan niet iedereen zeggen.) Waarschijnlijk ook door mijn overstap naar de cashgames maar zeker door meer te leren en door meer ervaring op te doen.
Via Pokerstrategy heb ik genoeg informatie tot mijn beschikking om mij te verdiepen in het spel en mijn play. Je hoeft het alleen maar op te rapen. Nou ja alleen maar oprapen. Als je denkt dat Poker een gemakkelijk spel is dan kom je bedrogen uit. Daar ben ik nu wel achter.
Er zijn nog genoeg dingen die ik onder knie moet krijgen.
Ik zie poker als vliegen een vliegtuig waarmee je moet kunnen opstijgen, bepaalde hoogtes moet leren vliegen en ook moet kunnen landen maar je moet heel goed opletten dat je niet neerstort! Een vliegtuig is redelijk veilig maar er gebeuren ook vreselijke rampen mee. Wees gewaarschuwd!
Pokerdoelen
Nog invullen
Pokerverleden
Ik speelde nog maar net en toen ik meedeed aan.......
Spoiler
het 2e jaar van de Pokerkampioen van Nederland in onze lokale sportkantine. Na 8 bijeenkomsten ben ik uiteindelijk als 3e geëindigd. 1 avond ben ik 1e geworden terwijl mijn stack op een gegeven moment nog maar 150chips was (1/2bb) en de andere avonden regelmatig in de punten.
Daarna met Online Poker in aanraking gekomen op Pokerstars. Dat bleek toch iets lastiger daar ik nog niet genoeg ervaring had. Een aantal keren een paar euro gestort en die uiteindelijk weggespeeld maar ik was er snel achter dat dit zo niet ging werken. Ik heb er nog een mooie kaartenset aan overgehouden vanwege de verzamelde punten maar veel geld heeft het mij niet gekost. Ik geloof 20euro ofzo maar wel weer een ervaring rijker.
Via een vriend ben ik in 2010 bij Pokerstrategie terecht gekomen. Ik was erg sceptisch (What's the scam?) omdat ik niet geloofde dat je 50$ kon krijgen maar ik ben nu blij dat ik het toch gedaan heb
Nadat ik de Quiz had gedaan heb ik netjes 50$ gekregen en ben begonnen op FullTilt. Met die 50$ heb ik 1 jaar gespeeld en had mijn roll daar opgebouwd tot 300$. Ik speelde toen meestal 27mans SNG's van 1 of 2$ waar ik regelmatig 1e werd. Na blackfriday ging het niet zo goed. Ik ging cashgamen maar ik wist nog niets van Bankrollmanagement. Mijn 300$ slinkte als sneeuw voor de zon met de helft totdat Fulltilt helemaal op zwart ging. Ik speelde eigenlijk te hoge limieten en kon ook niet meer aan mijn bankroll. Helaas. Ik had ook geen zin meer in het spelletje en ik dacht lang dat het allemaal doorgestoken kaart was door alle bad beats die ik had moeten verwerken. Daar ik toch wel wat rake had opgebracht voor Pokerstrategy dacht ik misschien een 2e startkapitaal te krijgen maar dat was helaas niet mogelijk.
Het sluiten van Fulltilt heeft voor mij goed uitgepakt. Ik heb er veel door geleerd en ben helemaal onderaan opnieuw moeten beginnen waardoor ik nu zoveel beter ben geworden.
Ik had eigenlijk geen zin om weer geld te storten op een andere pokerroom en op 1-7-2011 heb ik van 888poker, 8$ gekregen om te spelen. Ik kan je verklappen dat ik nog steeds speel met die 8$ zonder ook maar 1$ gestort te hebben.
Ik wist mijn 8$ te verdubbelen naar 16$ met sng's van 1$ maar ja 16$ is te weinig roll en na 2 weken had ik nog maar 1$ over. Ik ben toen gaan cashgamen FR op NL2. Gewacht op pocket azen en hoppa erin met het geld. Ik had 2$ en ben toen weggegaan en aan een andere tafel gaan zitten met 80c. Ik speelde SSS en was erg zuinig op mijn geld. Ik behandelde mijn laatste stroholm met veel respect (Speelde als een nit) en wist al snel weer op 10$ te komen. Mijn 10$ werden 30$ maar ook weer 15$ mede door slecht BRM en het spelen van enkele sng's van 3$ maar ja met 30$ kun je niet veel BRM toepassen. Toch spelen, spelen en nog eens spelen. Mijn 8$ werden 50$ en zelfs 80$ maar o o o wat een swings. Van 80 terug naar 40 en weer omhoog naar 65. Mijn roll werd 100 maar ook weer 55. Ik speelde toen NL2 FR. Eenmaal over de 100 ben ik SH gaan spelen en dat gaat me nu goed af.
Pokerheden
Ik speel nu NL10 Cashgames SH strikt volgens BRM (BankRolManagement) en ga per limiet omhoog als mijn roll het toelaat. Mijn spel is intussen flink verbeterd en stabieler geworden en mijn roll is deze week boven de 300 gestegen door even terug te gaan van NL10 naar NL6. (Zie mijn grafiek op NL6) Niet slecht met 8$ maar zo gemakkelijk is dat niet. Als bankrollmgt hou ik voor de microstakes minimaal 25bi aan. Als ik daaronder ga dwing ik mij zelf terug te gaan. Het liefste houd ik zelfs nog 30bi aan. Dus 300$ voor NL10 is een veilige marge.
Zo af en toe speel ook nog een sng of regelmatig een MTT. Die laatste blijven leuk maar een deftige ship heb ik nog niet kunnen maken maar wel vaker itm en enkele FT gehaald maar als je shortstack bent kun je geen potten breken. Mijn laatste MTT (5$) eindigde ik als 10e toen ik mijn AQ shovede op de button en de SB AK vasthield. lol. (Ja Sorry deze mag ik eigenlijk niet spelen, ik weet het, daar je in MTT alleen maar 1% van je roll mag investeren. Ik had alleen zo genoeg van die 1$ bingo toernooien dat ik een keer poker wilde spelen en ik moet zeggen dat was me goed bevallen)
Binnenkort meer...