Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
Spoiler
$1/$2 Pot Limit Omaha Hi
FullTiltPoker
2 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com
Stacks:
Hero (SB) ($1,438.80) 719bb
BB ($325.20) 163bb
Pre-Flop: ($3, 2 players) Hero is SB 6♦ 9♣ 7♦ 2♣
Hero raises to $6, BB calls $4
Flop: 3♠ 6♣ 7♠ ($12, 2 players)
BB checks, Hero bets $10, BB raises to $26, Hero calls $16
Turn: Q♦ ($64, 2 players)
BB bets $50, Hero calls $50
River: 7♥ ($164, 2 players)
BB checks, Hero bets $132, BB calls $132
Final Pot: $428
Hero shows a full house, Sevens full of Sixes
6♦ 9♣ 7♦ 2♣
BB shows
Q♠ J♠ 8♠ 5♦
Hero wins $427.50 (net +$213.50)
BB lost $214
Welke Turns ga je op folden? elke ♠ , 4, 5 , 8 , T ?
Als ie de R doorbet op een non 6-7 heb je instamuck imo ?
Is wel een lastige hand ja, maar ik heb positie in 2 pair geflopt waarbij er vele draws mogelijk zijn. Turns/rivers zullen indd wel lastig zijn maar ik verwacht dat hij nog redelijk vaak gaat opgeven als draws aankomen ook. Dat zullen dan wel handen zijn die ik toch al beat heb, maar dat zorgt voor minder moeilijke beslissingen op de river. Uiteraard kan ik niet zomaar folden. Zeker niet in HU waar ranges gewoon groot zijn. Ik dacht er ook aan om te shippen op de turn maar omdat het toch wat deep was besloot ik te callen en een river te spelen. Als het 100bb deep is, is het een ez ship op de turn.
Spoiler
$1/$2 Pot Limit Omaha Hi
FullTiltPoker
2 Players
Stacks:
Hero (SB) ($1,285.40) 643bb
BB ($192) 96bb
Pre-Flop: ($3, 2 players) Hero is SB 8♥ A♥ 7♦ K♠
Hero raises to $6, BB raises to $18, Hero calls $12
Flop: 5♦ 4♥ 9♥ ($36, 2 players)
BB bets $26, Hero raises to $114, BB goes all-in $174, Hero calls $60
Turn: 7♥ ($384, 2 players, 1 all-in)
River: A♣ ($384, 2 players, 1 all-in)
Final Pot: $384
Hero shows a flush, Ace high
8♥ A♥ 7♦ K♠
BB shows a straight, Seven high
6♠ 3♥ 3♠ 6♣
Hero wins $383.50 (net +$191.50)
BB lost $192
Lijkt me niet direct een hand waar je blij van wordt dat je 3bet moet callen , maar ook te goed om te folden ?
Je Flop play vind ik tbh vrij bizar , ik zie hoegenaamd geen reden om hier loco te gaan , behalve dan dat highcombo premium holdings niet gehit hebben + jij de nutflushdraw blockt.
Maar je hebt Ahi+gutshot+fd in een 3b pot , dus imo moet je redelijk wat FE verwachten wil je dit +EV kunnen doen?
Is het geen optie om te callen? lijkt me niet dat ie vaak 2end barrel zal vuren , je hebt best wel wat outs , en als ie ch bet je zelf en pak je de pot?
In HU waar meeste mensen toch 20%+ 3betten doet deze hand het niet heel slecht. In een ringgame waar 3bets toch vaak high-cards en high pocket pairs zullen zijn is dit geen beste hand om 3bets mee te callen, maar met grotere ranges in HU kan ik deze hand niet folden.
Flop play is erg standaard. NFD is best wel sterk en heb er nog een gutter+over bij. Ik dominate lagere FD/combo draws en fold equity.
Spoiler
$1/$2 Pot Limit Omaha Hi
FullTiltPoker
2 Players
Stacks:
SB ($255.60) 128bb
Hero (BB) ($1,401.40) 701bb
Pre-Flop: ($3, 2 players) Hero is BB K♠ 4♠ 6♥ K♣
SB raises to $6, Hero raises to $18, SB calls $12
Flop: 9♠ Q♠ 4♦ ($36, 2 players)
Hero bets $28, SB raises to $74, Hero raises to $258, SB goes all-in $163.60
Turn: 7♣ ($511.20, 2 players, 1 all-in)
River: 5♦ ($511.20, 2 players, 1 all-in)
Final Pot: $511.20
Hero shows a pair of Kings
K♠ 4♠ 6♥ K♣
SB shows two pair, Queens and Nines
8♣ Q♦ 9♥ 2♦
SB wins $510.70 (net +$255.10)
Hero collects $20.40 (net -$255.60)
KKxx en 3betten in huplo , kan je hier over commenten? heb gisteren geleerd dat een 4bet echt ALTIJD AAxx is ,dus als je ge4bet wordt ben je dik fukced gezien je kut flopt en je dus niet kan callen , en AI gaanook kut is (al deed ik eht gisteren obv wel)
Flop lijkt me nice omdat je sowieso al wat 2P/set combos blockt (wel the unlikely ones) , hij een ton aan wraps/SD/fd combos kan hebben , je zelf outs van zijn wraps blockt ,en de secondnutfd hebt ?
Als board hier rainbow is , verandert dat veel aan je play ? (lijkt me wel , nt enkel is jouw equity kleiner , er zijn ook gewoon minder drawcombos die hij zo zal spelen)
4bet hoeft niet altijd AAXX te zijn, maar als dat wel zo is betekent dat niet dat 3betten van KKXX slecht hoeft te zijn. Initiatief is vrij belangrijk en je hebt gewoon equity-voordeel tegen zijn range. Meeste tegenstanders openen 70-80% o.i.d. en als je dan 2,5% moet folden van die 75% is dat niet echt relevant. Ik flop uiteraard de shizzles in een 3bet pot in HU. Als het board rainbow is zal ik afhankelijk van hoe hij speelt iets andere beslissingen moeten maken als hij commit op de flop uiteraard. Je kunt altijd de flop gewoon check/potten
Ik reageer nu pas overigens omdat ik weekendje weg was met vrienden. Daarbij wel dikke griep opgelopen dus lig hele dag op de bank beetje uit te zieken :(. Geen poker voor mij deze week dus verwacht ik. Reageren op blog wou ik nog wel ff doen.
HM2 heb ik nooit gebruikt overigens omdat ik alleen maar heb gehoord hoe kut het is.