Ga naar het forum
Van freeroll naar W...

Meldingen
Alles wissen

Van freeroll naar WSOP-bracelett

2,505 Berichten
79 Gebruikers
36 Reacties
114.6 K Weergaven
ShovingLoose Topicstarter
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Tof dat je ook weer aan het freerollen bent Robbie :)

Net 2 freerolls gespeeld:

250 GTD voor 20 Partypoints
Spelers: 544 (80 plekken betaald)
Geworden: 47e
Gewonnen:`92 cent

250 dollar freeroll
Spelers: 8221 (1100 plekken betaald)
Geworden: 702e
Gewonnen:`7 cent

Bij beide dus bij de beste 10%, een aardig resultaat denk ik. Bij de 250GTD zat er niet meer in, ik moest UTG met A2 pushen met 3,5BB.
Bij de 250 Freeroll pushte ik met 13,5BB met JJ. AK kraakte mijn boertjes helaas. Als ik nog 5 minuten had gefold dan was ik zo 250 plekken hoger geeindigd maar dat had ik maar 2 cent meer gehad. Ik had JJ, prima handje en wilde gewoon gaan voor een finale tafel. Volgende keer beter, de eerste resultaten zijn in ieder gevel heel aardig vind ik.

Inmiddels ook begonnen met Harrington deel 1

Beantwoorden
Citeren

Idd, een zeer behoorlijk resultaat. Wil je voor de FT gaan, dan moet je risico nemen. Je kunt zo waarlijk ver komen. Toch kun zo ook snel busten.

Persoonlijk volg ik de tactiek van rustig wachten. De 64e plek van eergisteren kwam zo tot stand. Ik merk zelf dat als ik zo speel, ik in 65% van de gevallen in de prijzen kom. Ik geef dan ook de voorkeur aan die speelwijze. Immers, als je 100 toernooien speelt, en je raakt op 65 van die toernooien in de prijzen, dan zal er beslist een toernooi tussen zitten waarbij je de FT haalt. Bovendien vind ik het belangrijk de smaak van het winnen te houden, ook al is het maar vijf cent.

Veel succes, en vasthouden!

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Spelers: 579 (80 plekken betaald)
Geworden: 205e
Gewonnen:`0

250 dollar freeroll
Spelers: 8291 (1100 plekken betaald)
Geworden: 440e
Gewonnen:`12 cent

In het eerste toernooi kon na een preflop all-in mijn AKs niet winnen van een maniac z'n 86o.... In het tweede toernooi was er een limp van iemand in de CO en ik push met 13BB A7s, hij had 77. Over mijn spel in de vroege fase ben ik tot nu toe tevreden. Maar het zijn ook maar freerolls natuurlijk dus dit zegt nog niks eigenlijk.

Ben bij Harrington deel 1 op blz 44, nog een flink stuk te gaan dus. Ik heb de basic artikelen een paar keer gelezen en ga maandag de silver artikelen doornemen... Nu even slapen want de wekker gaat alweer om half 10, voor de oefenpot van FC Groningen tegen Sunderland. :D

Beantwoorden
Citeren

Ik zit op dit ogenblik nog in het 250 dollar freerolletje. Ik ben je helaas niet tegengekomen. Maar.. goed bezig. Blijf zo doorgaan.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Hey Robbie (volgens mij mijn enige volger :P), hoeveelste ben je geworden?

Heb jij nog boekentips voor na Harrington? Kill Everyone ga ik ook nog lezen en verder heb ik bijvoorbeel small ball strategy van Negreanu en Raisers Edge van elky en nog veel meer....

Beantwoorden
Citeren

Hey ShovingLoose,

Het lijkt er idd op dat ik je enige volger ben, maar ik denk dat er heel wat meer mensen de blog lezen. Ik vind het interessant te lezen wat je doet. Het lijkt erg op mijn aanpak. Het collegagevoel is dus groter.

Qua boeken lijkt me dat je voorlopig wel genoeg te lezen hebt. Daar heb ik nog geen tips over. Zelf heb ik helemaal geen pokerboeken, alleen de stof van PokerStrategy.com. Ik wil ook graag een pokerboek lezen. Ik moet er wel bij zeggen dat de materie door elkeen op persoonlijke wijze wordt uitgevoerd, afhankelijk van zijn karakter.

Uit ervaring weet ik inmiddels ook dat je de aanbevelingen in de praktijk moet omzetten. En dat is ook een leerproces dat niet 1-2-3 volmaakt is. Er gaat een tijd overheen. Ik heb bijvoorbeeld de theorie van de freerolls gelezen. Dat is slechts één artikel. Ik ben er nu nog steeds mee bezig het te vertalen naar de praktijk. Ik ga nog steeds vooruit. Je legt er zoals gezegd je eigen karakter in. Soms wijk je op gevoel weleens af, en vaak gaat dat goed. Je leert het spel aanvoelen. Zojuist had ik een QTo op de dealer. Ik voelde gewoon dat ik het moest proberen, mede omdat er zo weinig mensen in de hand zaten. Op de flop hitte ik QT, dus ik ging gewoon all-in. Je hebt risico op bv. trips tegen, maar vaak is dat ook niet het geval. Mijn opponent kwam niet boven de paartjes uit. Een lekkere verdubbeling.

Zodra ik binnen het kader van een artikel niet meer vooruit ga is het tijd voor het volgende artikel, waarbij ik de vorige leerstof blijf herhalen.

Over het toernooi van gisteren: ik kwam tot plaats 96. Toch goed voor 30 dollarcentjes. Na een eerder succes op BetOnline gistermiddag had ik toch een dikke 80 cent in the pocket. Momenteel zit ik in de 50 dollar freeroll van 12.00 uur. Met nog 17000 chips in de knip heb ik dus dik 4bb over. Dus een all-in volgt bij een paar in gunstige positie.

Mijn freerollfase blijft overigens in mijn spel. Ik speel al reeds echtgeldtoernooien volgens het principe van Zeezout. Ik sta op een bankroll van 114 dollar + 8 dollar voor echtgeld toernooien. Soms komt er maar weinig bij, soms komt er een hele hap ineens bij. Het gaat dus goed.

Veel succes! ;)

Beantwoorden
Citeren

Daarnet 70/3970 geworden. 8 cent in the pocket. Niet veel, maar alles telt mee!

Beantwoorden
Citeren

Heb je niet zo iets van ik boek gewoon 10 euro over en dan hoef ik niet meer uren te spelen voor 8 cent ?

Beantwoorden
Citeren

Hey Levensgenieter,

Nee, ik heb helemaal niet het idee dat ik iets moet overboeken. Feit is dat ik niet zo een goed speler ben. Dus oefen ik via de freerolls. Dat ik uren voor acht cent speel is eigenlijk niet zo belangrijk. Het gaat er om dat ik: a) Ervaring opdoe in het lang aan een stuk spelen, b) Een bankroll opbouw, c) Voor niks kan spelen. Vooral dit laatste spreekt me wel aan in een wereld waarin tegenwoordig echt helemaal niks meer gratis is. Dus als ik iets vind dat eindelijk eens voor noppes is gebruik ik het ook. Wat me ook aan freerolls aanspreekt is dat het nooit saai is. Er komen vaak wilde taferelen voor. Maar ik moet wel erbij zeggen dat het hoofddoel is om toch vooruit te komen.

Vanavond heb ik weer een PokerStrategy.com freerol gespeeld. Ik kwam uit op 34/1686, goed voor 34 centjes. Totaal bij elkaar geschraapt vandaag: 42 cent.

Morgen, dinsdag en woensdag een pokerbreak omdat dat nu eenmaal ook nodig is. Je geest scherp houden is net zo belangrijk.

Een goede avond voor iedereen.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Net 3 freerolls gespeeld:

250 GTD voor 20 WPTpoints
Spelers: 554 (80 plekken betaald)
Geworden: 70e
Gewonnen:`75 cent

250 dollar freeroll
Spelers: 8207 (1100 plekken betaald)
Geworden: 7513e

1000 dollar freeroll op pokerstars voor 20 FPP
Spelers: 2680 (396plekken betaald)
Geworden: 793e

Die 250 freeroll met dik 8000 man was niet de bedoeling, ik wilde me weer uitschrijven omdat het toch te lang zou duren. Daarom hyperagressief gespeeld om alleen nog serieus verder te spelen als ik een paar stacks zou winnen. Verder rustig gespeeld in de beginfase en iets losser in de middenfase. Alleen zaten de flops me niet mee vandaag.... Geeft niks, morgen weer een dag!

Beantwoorden
Citeren

Goed dat je je zelf nog geen goeie speler vindt, is beter dan dat je je zelf een hele goeie speler vindt terwijl dat niet zo is.

Je zou zeker er wat aan hebben dat je veel freerolls speelt en het lang aan een stuk spelen is ook zeker belangrijk, zelf heb ik daar nog wel moeite mee. Verlies ik mijn concentratie etc daarom speel ik de laatste dagen ook aardig wat heads-up toernooitjes.

Heb zelf al een gehele tijd geen freerolls meer gespeeld maar mijn ervaring is wel dat er heel anders gespeeld wordt in freeroll toernooitjes dan in een toernooi met een eigen inzet.

Bij welke bankroll ga je voor het ‘echie’ ?

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

De beginfase loopt bij mij al vrij aardig in de freerolls. Ik speel heel erg tight en wacht op de grote handjes om te raisen zoals TT+ en AJ+. Daarnaast limp in alle overige pocket pairs en suited azen en suited connectors 76s+.

Zo kom ik eigenlijk altijd wel ver in het toernooi maar als de blinds omhoog gaan naar bijv.100-200 dan moet ik denk ik losser gaan spelen. Ik ben nog niet zover in de Harrington boeken maar ik begrijp dat volume 2 gaat over het spelen met grotere blinds. Dit heb ik heel erg nodig want nu kom ik steeds net in het geld omdat ik wacht op goede handen. Als blijkt dat die niet komen, dan fold ik mezelf in het geld zonder een kans op een finale tafel. Misschien komt die ook wel omdat elke dollar nog een groot deel van mijn bankroll is en dat ik er daarom sneller genoegen mee neem.

Ik ben op blz. 175 in Harrington volume 1 en ga aan het eind van de middag de silver artikelen bekijken.

Bij 100 dollar cash ik uit en speel ik toernooien van 1 dollar op everest. Moet ik wel eerst Skrill of Netteller nemen zag ik , want je kan niet met ideal betalen op everest. Wat heeft de voorkeur? Skrill of Netteller?

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Niet zo tevreden over mijn spel vandaag. Te los gespeeld in de beginfase, omdat ik dacht dat iedereen super loose speelde. Maar ik liep steeds tegen een monster op. Toch nog redelijk ver gekomen door in een paar toernooien omdat ik wel all-in moest met enkele BB's en toen wel loose gecalled werd.

Genoten van het mooie weer en niet aan de silver artikelen toegekomen. Morgen daar maar eens goed doornemen!

Resultaten:

Summer Superstar 1000 dollar freeroll
Spelers: 2481 (300)
Geworden: 1475e

20 FPP freeroll
Spelers: 3648 (540 plekken betaald)
Geworden: 272e
Gewonnen:`58 cent

50 dollar freeroll
Spelers: 4620 (600 plekken betaald)
Geworden: 363e
Gewonnen:`3 cent

Summer Superstar 1500 dollar freeroll
Spelers: 962 (100)
Geworden: 213e

Spelers: 539 (80)
Geworden: 280e

20 FPP freeroll
Spelers: 2742 (396 plekken betaald)
Geworden: 1039e

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Met wat meer risico gespeeld, maar ik was niet al te gelukkig. De grote spelersvelden beginnen me nu zo langzamerhand wat te irriteren. Maar inmiddels ben ik al 18 minuten jarig en tot maandag speel ik denk ik geen toernooien dus ik heb weer tijd om even bij te komen.

Summer Superstar 1000 dollar freeroll
Spelers: 2471 (300)
Geworden: 754e

20 FPP freeroll
Spelers: 3593 (540 plekken betaald)
Geworden: 1493e

Pokerstrategy Daily 100 dollar freeroll
Spelers: 1350 (150)
Geworden: 290
Gewonnen: 0

250 GTD voor 20 WPTpoints
Spelers:524 (60)
Geworden:290
Gewonnen: 0

Beantwoorden
Citeren

Ja, soms moet je even een stapje terug doen om de kop weer even leeg te maken. Doe ik ook regelmatig.

Een fijne verjaardag gewenst!

Geniet van de fijne dagen!

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Robbie825
Hey Levensgenieter,

Nee, ik heb helemaal niet het idee dat ik iets moet overboeken. Feit is dat ik niet zo een goed speler ben. Dus oefen ik via de freerolls. Dat ik uren voor acht cent speel is eigenlijk niet zo belangrijk. Het gaat er om dat ik: a) Ervaring opdoe in het lang aan een stuk spelen, b) Een bankroll opbouw, c) Voor niks kan spelen. Vooral dit laatste spreekt me wel aan in een wereld waarin tegenwoordig echt helemaal niks meer gratis is. Dus als ik iets vind dat eindelijk eens voor noppes is gebruik ik het ook. Wat me ook aan freerolls aanspreekt is dat het nooit saai is. Er komen vaak wilde taferelen voor. Maar ik moet wel erbij zeggen dat het hoofddoel is om toch vooruit te komen.

Vanavond heb ik weer een PokerStrategy.com freerol gespeeld. Ik kwam uit op 34/1686, goed voor 34 centjes. Totaal bij elkaar geschraapt vandaag: 42 cent.

Morgen, dinsdag en woensdag een pokerbreak omdat dat nu eenmaal ook nodig is. Je geest scherp houden is net zo belangrijk.

Een goede avond voor iedereen.

ik denk als je hoofddoel is om vooruit te komen dat je gewoon de artikelen erbij moet gaan pakken, coachings volgen en handbeoordelingen moet gaan volgen en niet je tijd in freerolls stoppen, aangezien de variance ( lijkt mij ) hier zo groot is en de spelers ZO slecht dat je hier weinig goeds van leert.

Beter ga je NL2 spelen, hier zijn de spelers al stukken beter (al is het nog niet echt wat)

Beantwoorden
Citeren

Zojuist even een toernooitje geprobeerd.

Party-Poker. $50.- freeroll. Deelnemers 2595. Geëindigd: 71. Gewonnen: $0.08.

Is maar klein bedragje, echter: ik win dit regelmatig, dus tikt het op termijn toch aan. En ik doe veel ervaring op.

Alles bij elkaar vond ik dat ik erg matig speelde, maar toch zo ver gekomen. Het grote deelnemersveld maakt me niet zoveel uit. Als er veel spelers zijn vliegen er ook veel uit zeg ik altijd. Daarnaast gaat het er niet om hoeveel spelers je moet elimineren, maar hoe lang je in het toernooi blijft.

Zo, nu even wat anders doen, het is erg benauwd hier. Tijd voor wat verfrissend onweer!

Beantwoorden
Citeren

Hey ShovingLoose,

Zojuist een freeroll op PartyPoker gespeeld. Ik werd 3/4344. Prijs van 2.90 dollar. Het kan dus!

Succes! ;)

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Ja, ik las het net in je dagboek. Super man! hopelijk haal je zo'n resultaat ook eens in een wat grotere freeroll.

Gisteren jarig geweest en niet gepokerd, bij Harrington volume 1 zit ik nu op 2/3de van het boek.

25 jaar alweer, wat gaat de tijd toch snel :P

Beantwoorden
Citeren

Je bent een jonge god! Ik kon je pa zijn. Maar dat zegt niks over mijn mentale toestand. Die is nog steeds dezelfde als 20 jaar geleden. Een jongetje in een mannenlijf. Leeftijd zegt niks.

Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad. Die van mij komt er volgende maand aan. 45 alweer. Zo voel ik me als gezegd helemaal niet. Nog steeds als een kind. Dat moet je zien te houden, dan blijf je jong!

Ik ben pas met poker begonnen, en vooral in onze sport zegt leeftijd niks. Laatst was er een heer van ver in de zestig op een TV-toernooi. En hij deed het prima. Dus ja, wat is oud(er)? Zelf voetbal ik nog steeds op de club van mijn geboortedorp, en met veel plezier. De jongens zeggen dat ik hun niveau makkelijk aankan, al weet ik ook dat ze het zeggen zodat ik blijf. Dan is er immers altijd iemand ouder dan hun. LOL!!! Gewoon lachen blijven, en soms een flink te keer gaan als het niet lukt. Dat zie je wel in mijn dagboek.

Jezelf blijven. Dat is het belangrijkste. Onze maatschappij heeft het sowieso in zich om ons in het hoekje te duwen waar men ons graag wil hebben. Daar doe ik dus niet aan mee. Ik ben vrij, ik speel poker!

Succes! Ik blijf je volgen. We komen elkaar spoedig tegen op Party, kan niet anders. En je zult me beslist eens goed onderuit zien gaan. Ook dat is onvermijdelijk. Haha.

Greets!

Beantwoorden
Citeren