Hey ShovingLoose,
Het lijkt er idd op dat ik je enige volger ben, maar ik denk dat er heel wat meer mensen de blog lezen. Ik vind het interessant te lezen wat je doet. Het lijkt erg op mijn aanpak. Het collegagevoel is dus groter.
Qua boeken lijkt me dat je voorlopig wel genoeg te lezen hebt. Daar heb ik nog geen tips over. Zelf heb ik helemaal geen pokerboeken, alleen de stof van PokerStrategy.com. Ik wil ook graag een pokerboek lezen. Ik moet er wel bij zeggen dat de materie door elkeen op persoonlijke wijze wordt uitgevoerd, afhankelijk van zijn karakter.
Uit ervaring weet ik inmiddels ook dat je de aanbevelingen in de praktijk moet omzetten. En dat is ook een leerproces dat niet 1-2-3 volmaakt is. Er gaat een tijd overheen. Ik heb bijvoorbeeld de theorie van de freerolls gelezen. Dat is slechts één artikel. Ik ben er nu nog steeds mee bezig het te vertalen naar de praktijk. Ik ga nog steeds vooruit. Je legt er zoals gezegd je eigen karakter in. Soms wijk je op gevoel weleens af, en vaak gaat dat goed. Je leert het spel aanvoelen. Zojuist had ik een QTo op de dealer. Ik voelde gewoon dat ik het moest proberen, mede omdat er zo weinig mensen in de hand zaten. Op de flop hitte ik QT, dus ik ging gewoon all-in. Je hebt risico op bv. trips tegen, maar vaak is dat ook niet het geval. Mijn opponent kwam niet boven de paartjes uit. Een lekkere verdubbeling.
Zodra ik binnen het kader van een artikel niet meer vooruit ga is het tijd voor het volgende artikel, waarbij ik de vorige leerstof blijf herhalen.
Over het toernooi van gisteren: ik kwam tot plaats 96. Toch goed voor 30 dollarcentjes. Na een eerder succes op BetOnline gistermiddag had ik toch een dikke 80 cent in the pocket. Momenteel zit ik in de 50 dollar freeroll van 12.00 uur. Met nog 17000 chips in de knip heb ik dus dik 4bb over. Dus een all-in volgt bij een paar in gunstige positie.
Mijn freerollfase blijft overigens in mijn spel. Ik speel al reeds echtgeldtoernooien volgens het principe van Zeezout. Ik sta op een bankroll van 114 dollar + 8 dollar voor echtgeld toernooien. Soms komt er maar weinig bij, soms komt er een hele hap ineens bij. Het gaat dus goed.
Veel succes!