Ga naar het forum
Van NL2 naar .........

Meldingen
Alles wissen

Van NL2 naar ........

67 Berichten
7 Gebruikers
1 Reacties
7,923 Weergaven
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Als we er vanuit gaan dat een potsize bet, best vaak voor heel erg veel value is. Kunnen we er niet vanuit gaan dat onze two pair/trips altijd goed is hier. Dat gezegd hebbende, bluffen spelers op nl2 erg graag heb ik gehoord via de stream van Vonki(denk ik).

Er is maar 1.16 behind hier. Een potsize bet kun je callen met 12 outs+ zonder implieds dus ik zou wel callen hier.

Als ik river niet improve naar two pair leg ik het op mijn stake in ieder geval neer en zelfs met two pair heb ik though decision op de river.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door advancedTN1984

Oorspronkelijk gepost door Pannekoekk86
Hey SDK,

Misschien had je de hand al gezien op het engelse forum.
Maar hierbij nogmaals;
BTN: $1.96
Hero (SB): $2.07
BB: $2.26
UTG: $2.09
MP: $2.03
CO: $2.00 (153 hands/30VPIP/18pfr/ 4,13bet)

Pre Flop: ($0.03) Hero is SB with K :spade: A :spade:
2 folds, CO raises to $0.06, BTN calls $0.06, Hero calls $0.05, 1 fold

Flop: ($0.20) 5 :spade: K :club: 3 :club: (3 players)
Hero checks, CO bets $0.14, BTN calls $0.14, Hero calls $0.14

Turn: ($0.62) 7 :spade: (3 players)
Hero checks, CO bets $0.58, BTN folds, Hero raises to $1.16, CO raises to $1.80 all in, Hero calls $0.64

River: ($4.22) 8 :club: (2 players - 1 is all in)

Final Pot: $4.22
Hero shows K :spade: A :spade: (a pair of Kings)
CO shows 3 :diamond: 3 :spade: (three of a kind, Threes)
CO wins $4.07
(Rake: $0.15)

Preflop driebetten. Turn niet broke gaan.

Ik kijk eigenlijk zelden op het Engelse NLHE handdiscussieforum. Daar is al genoeg actie over het algemeen, maar over de hand zelf weinig toe te voegen wat hierboven al is gezegd door advancedTN1984.

Beantwoorden
Citeren
Pannekoekk86 Topicstarter
Pannekoekk86
PokerStrategist

BR bij de start $50
BR na week 2 $ 18,23
BR na week 3 $36
Profit week 3 17,77

Deze week was een redelijk lekkere week. De doelstelling om mijn verlies te halveren is meer dan gelukt. :banana:
Door het kijken van een paar filmpjes ben ik weer gemotiveerd geraakt om me verlies geheel weg te poetsen.

Gelukkig waren de tafels mij redelijk goed gezind deze week met 2x een quads (volledig betaald) en een full house vs flush.

Daarnaast heb ik vrijdag nog een live toernooi meegepakt. Waar ik voor de 3de keer op een rij net voor de finale tafel eruit ging (telkens tussen plaats 11 en 14). Het gaat me toch wel lukken die finale tafel te halen.......?( ?(

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Jammer dat het live-toernooitje nog niet lekker loopt.
Krijgt iedereen aan de finale tafel wel betaald of niet?

Beantwoorden
Citeren
Pannekoekk86
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Jammer dat het live-toernooitje nog niet lekker loopt.
Krijgt iedereen aan de finale tafel wel betaald of niet?

De laatste 2 keer waren het de laatste 8 (van 9) die betaald zouden krijgen. Toen werd er alleen in overleg besloten om klein bedrag €20,- van de nr. 1 af te halen en dat voor de 9de plaats te gebruiken.

Volgens mij gaat er nog steeds wat fout in mijn handtekening. Het lijkt erop dat die nog niet goed gelinkt is.... Kan je me daarmee helpen SDK? Heb de BBC codes uit gevinkt.....

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik neem aan dat het over je Engelse signature gaat dat ik uitleg heb gegeven in je Engelse blog. Ik kan zelf deze niet aanpassen, maar ik heb even in mijn signature aanpassen gekeken en als het goed is als je het bijvoorbeeld zo invult als in het plaatje hier moet het goed komen:
Al heb ik nu even de Nederlandse versie gebruikt om het te testen.

Beantwoorden
Citeren
Pannekoekk86
PokerStrategist

BR bij de start $50
BR na week 3 $ 36
BR na week 4 $ 37,26
Profit week 4 $ 1,26

Wat een week wat een week.....
Na week 3 was ik weer behoorlijk positief gestemd. Had de helft van mijn verlies weg gewerkt.
Maar aan het begin van week 4 gelijk een pech dag "downswing" naar $ -40. Daarna was me verwachting dat ik broke zou gaan met deze $50.
Uiteindelijk door wat meer te gaan lezen, handen om het engelse forum en skype contacten is het me toch nog gelukt dit binnen 1 week weer terug te werken.:f_biggrin:
De personen van wie ik de kleine tips heb gehad heel heel erg bedankt.:f_drink:.

Hopelijk kunnen we de komende week het restant goed maken.
Gisteren was ik op de goede weg met uiteindelijk een profit van $6,-.
Vanavond ga ik de 1M freeroll spelen. Hiervoor ben ik gekwalificeerd. De laatste keer bij een 1M Freeroll had ik slechts zo een $35. Hopelijk kunnen we dat deze keer weer bereiken.

Succes iedereen komende week.
Hopelijk zijn er nog meer leden die me toe willen voegen op :skype: laat het me weten.

Beantwoorden
Citeren
Pannekoekk86
PokerStrategist

Lekker begin van de week.
Na vrijdag (einde week 4) inmiddels een profit gescoord van $19,07 in net geen 7.500 handen.:f_biggrin:
Hierdoor is me BR hoger dan bij start BR. Mijn motivatie is hierdoor ook goed. :banana:
Tevens een leuke cash gehaald bij de 1M freeroll van $24,20..:f_drink:

Hopelijk kan ik nu gaan bouwen aan een lijn naar boven en op naar NL5...

Geniet van jullie avond en het super weer van komende week. :sfishy:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat is mooi om te horen en ik heb je toegevoegd op :skype:

Beantwoorden
Citeren
MrNiceGuy313
PokerStrategist

Hee pannekoek, leuk blog. mooie cash ook in die freeroll. Wat is de reden dat je toch via cash games aan je geld probeert te komen?

Beantwoorden
Citeren
Pannekoekk86
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door MrNiceGuy313
Hee pannekoek, leuk blog. mooie cash ook in die freeroll. Wat is de reden dat je toch via cash games aan je geld probeert te komen?

Hey MRNiceGuy313,

Speel voornamelijk cash games om me BR op te bouwen... wat nog niet helemaal lukt...
Daarnaast kan je bij cash games ook zelf je tijd bepalen. Vaak heb ik in de avond 1 of 2 uurtjes tijd.
Wanneer je een toernooi gaat spelen moet je al snel rekenen op enkele uren.

De cash in de freeroll was inderdaad erg leuk.

Heb je zelf ook een blog? wat speel jij?

Groeten Patrick

Beantwoorden
Citeren
Pannekoekk86
PokerStrategist

Deze week wordt het weer tijd voor de update van afgelopen week.
Hopelijk kom ik er vanavond nog even aan toe....

Gisterenavond een slechte run gehad... hiervan moet ik wel even herstellen (Fysiek) :f_frown:.

Ben ook uitgenodigd voor een Engelse studie avond. Over het Crushen van de micro stakes aan de hand van video's en schrijven van Nathan Williams... Zijn er spelers met ervaring hierover?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Hopelijk ben je inmiddels herstelt van je slechte run.
Ik ken de beste man niet, maar het zal best leerzaam zijn,

Beantwoorden
Citeren
Pannekoekk86
PokerStrategist

Hopelijk ben je inmiddels herstelt van je slechte run.
Ik ken de beste man niet, maar het zal best leerzaam zijn,

Je bent er vroeg bij...
Nou ja slechte run... gisteren stond ik op +7$ :f_thumbsup:. Kreeg vervolgens echt (weer) alles tegen. En geëindigd op +1$....pfff :f_cry:

Hopelijk ben ik op tijd thuis op ook de studie te volgen...

Beantwoorden
Citeren
Pannekoekk86
PokerStrategist

BR bij de start $50
BR na week 4 $ 37,26
BR na week 5 $ 45.25
Profit week 5 $ 7,99

Afgelopen week erg druk geweest op het werk. Waardoor ik niet ben toegekomen aan het updaten van mijn blog.
Vandaag zal ik dan ook een dubbele update doen. De update van week 5 en de update tot en met halverwege week 6.....wordt vervolg.

Deze week me groei en motivatie van week 4 zeker doorgezet. En merk ook, doordat ik meer ga lezen en notitie maken op mijn tegenstanders dat dit in me voordeel begint te werken....:banana:

Op een bepaald ogenblik naar ongeveer 75K handen had ik eindelijk een redelijke profit opgebouwd +$10 (5BI). Hiermee was ik zeer tevreden.... totdat het weekend aanbrak...
Zaterdag en zondag wanneer de meeste recreatie spelers online zijn kreeg ik allerlei bad beats om mijn oren...:wtf:.

Mijn AA werd zeker 3/4x gekraakt door de recreatie spelers met kaarten als K3, 57, en als ergste 10/2....
Telkens die 2 pair op de river....

Ik werd er helemaal gek van... het koste zelfs bijna mijn muis....:evil:

Gelukkig heb ik er kort over nagedacht en 1 nachtje slecht van geslapen... dit wil ik niet meer.... ik moet plezier hebben in het spelletje en mezelf verbeteren..... op de lange termijn ga ik meer profit zijn dan dit soort spelers...:gl:

Ben deze week ook weer met 2 pokerspelers via :skype: in contact gekomen. En we zijn het één en ander aan het plannen....

Hopelijk verbeterd een groot deel in week 6... Helaas zal week 6 een week zijn waarin ik alleen aan het begin van de week poker kan spelen. Deadline op mijn werk en mijn kleine vent wordt 2 jaar deze week.

Iedereen succes deze week.... op naar mijn update van halverwege week 6

Beantwoorden
Citeren
Pannekoekk86
PokerStrategist

Daar gaan we dan... de update van mijn blog tot halverwege week 6...

Week 6 wat valt erover te zeggen... Zoals de graph al zegt down down down and UP!!!!.
Mijn bad beats van dit weekend zijn nog even doorgegaan op maandag en dinsdag... maar op den duur na hand 6000 heb ik toch het minimum verloren en zou mijn verlies veel groter moeten zijn volgens de EV-rate.... xD

Afgelopen maandag heb ik een aantal stukken doorgestuurd gekregen van 1 van mijn nieuwe engelse vrienden via skype... dit vind ik zeer interessante stukken. En heb deze dan ook dinsdag direct gelezen en geprobeerd toe te passen. We zouden dinsdag ook nog een aantal video´s doornemen maar helaas moest ik overwerken... :sorry:
We gaan dit zeker volgende week alsnog doen.:fouet:

Ik voel me wel een donkey.... in deze stukken staat duidelijk vermijd het spelen van ZOOM, want daar "vervelen" de recreatie spelers zich niet en zijn ze ook zeker niet loose...
Wat doe ik dinsdag aan het einde van de avond, nadat ik een verlies had van $6... dit werk ik wel "even" weg met ZOOM.....:fouet: :fouet:
Helaas ging dit mis en ging mijn verlies al snel naar -15/-20........ en begon ik te tilten....
Mijn BR is dan niet volledig toereikend (30 buyins) om NL5 te gaan spelen toch heb ik hierop een shot gedaan.... en niet geheel zonder succes ik wist mijn verlies van deze avond terug te werken naar -10$... Dit zal me zeker geen tweede keer gaan lukken....
Vanavond nog 2 kleine sessies gedaan met ongeveer 1000 handen en dit leverde me een profit op van $15,73 :wtf:

Hierdoor sta ik halverwege deze week op een profit van $4,41...

Ben goed gemotiveerd... en degene die roept (ik) lezen/studie is niet nodig is behoorlijk om....:mdr:

Iedereen succes deze week. Als er nog leden zijn met zeer interessante artikelen en ebook dan hoor ik dat graag.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat zijn 2 mooie updates :f_thumbsup:
Mooi dat je na en slechte stat weer in de plus bent beland. Hopelijk trek je deze lijn door.

Beantwoorden
Citeren
Horemanske
PokerStrategist

Pannekoek je speelt in mijn ogen beetje te passief :)
Maar ieder zijn stijl zeker.
Als ik een beetje naar uw geposte handen kijk is dit zeker het geval preflop als op de flop.
Zou hiervoor ook wel eens de mening van de meer ervaren speler over horen.

Veel geluk aan de tafels ;)

Beantwoorden
Citeren
Pannekoekk86
PokerStrategist

Dat zijn 2 mooie updates :f_thumbsup:
Mooi dat je na en slechte stat weer in de plus bent beland. Hopelijk trek je deze lijn door.

Hoop ook zeker is een mooie lijn in de plus te krijgen... ik begrijp niet waarom het me wel lukt als ik negatief sta en niet lukt wanneer ik op de nul lijn ben....

Oorspronkelijk gepost door Horemanske
Pannekoek je speelt in mijn ogen beetje te passief :)
Maar ieder zijn stijl zeker.
Als ik een beetje naar uw geposte handen kijk is dit zeker het geval preflop als op de flop.
Zou hiervoor ook wel eens de mening van de meer ervaren speler over horen.

Veel geluk aan de tafels ;)

Daar was ik al achter ben ook actief op het engelse forum aan daar kreeg ik ook dit soort opmerkingen allemaal....
Doordat ik wat agressiever speel merk ik zelf wel dat ik de laatste tijd meer profit haal....

Beantwoorden
Citeren
Horemanske
PokerStrategist

Dan zijde goe bezig he ;)

Beantwoorden
Citeren