De bronzen status is binnen, dus nu kan ik onbeperkt krijsen. Een schijtlijster moet tekeer kunnen gaan, anders is hij vleugellam.
Tijd om de tweede vraag te beantwoorden van MintberryC. Is The Trump een goede president? Dat is een duidelijk JA. Zeer zeker tegen het politiek correcte been van de gemiddelde Nederlander, maar hij is op een wijze gekozen zoals die al een hele tijd bestaat in de VS. Dat systeem is er om te voorkomen dat grote staten qua inwoneraantal de macht over het gehele land hebben. Zo kan het dus zijn dat The Trump minder stemmen heeft, maar meer kiesmannen.
Trump is in mijn ogen goed omdat hij uitvoert wat hij belooft. We hebben in NL een groot kamp dat moeite heeft met de premier, omdat hij niet altijd doet wat hij vantevoren belooft. Namen als Pinokkio hoor je dan ook regelmatig. Ik heb het hier niet over de politieke standpunten, maar over beloftes.
Is The Trump goed qua politiek? Zeer zeker. Dat vindt men in Europa niet, want door de maatregelen die hij neemt komen we hier nu uiteindelijk ons deel aan het betalen vwb defensie. Al vele vele jaren heeft Europa geprofiteerd van het bijlappen door de VS van ons deel. Een deel dat door ons werd beloofd, maar niet werd ingelost. Over liegen gesproken. Dat is nu dus voorbij. En dat heeft Trump goed gezien. Hij is president van de VS, niet van Europa.
Ook economisch heeft hij gelijk, immers wie laat zijn eigen markt overdonderen door het buitenland? Niemand! Ook Europa niet. Nog ruim voordat Trump president werd kwam de EU met felle importheffingen tov de VS. Die handerlsoorlog is derhalve helemaal niet door Trump gestart, maar door Europa zelf. Trump trekt de zaken alleen maar gelijk.
Subsidies tav voor de VS nutteloze dingen worden ook afgeschaft. Abortus in derde wereldlanden werd gefinancierd door Obama. Wat heeft de VS daar aan? Niks. Weg ermee. Groot gelijk.
En zo kunnen we nog wel verder gaan.
In ogenschouw genomen is het goed nieuws voor de VS dat Trump president is, voor ons niet. En aangezien hij Amerika moet dienen is hij dus een goede president. Een vent die uitvoert wat hij belooft, en iemand die verstand heeft van economie.
Zou ik in de VS wonen was mijn stem ook naar Trump gegaan. Hillary Clinton? Als Trump voor elke leugen die zij beging/begaat een baksteen zou krijgen had hij nu genoeg materiaal om de muur te bouwen. En nog genoeg over om de Chinese Muur te renoveren.