Ga naar het forum
Weer in de studiemo...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Weer in de studiemodus NL25 (last post)

1,596 Berichten
93 Gebruikers
0 Reacties
38.5 K Weergaven
GroteSmurf
PokerStrategist

Je hoofddoel/doelstelling is natuurlijk psychologisch wat sterker worden, en daarvoor zijn die k-limieten wel geschikt omdat, als je erin slaagt, een veel betere drijfveer hebt gehad.

Op NL25 is het feitelijk alleen maar geld wat je vergooid, en dat is makkelijker ... maar hoe meer badbeats en coolers je tegen krijgt, des te langer moet je op die kut limiet blijven spelen met al die donks die spewen met 72o en een FH hitten. :)

En daar draait het net om, die psychologische klik. En als je die doorstaat dan zal je op NL25 ook een stuk sterker zijn daardoor. En het is nu niet dat het eeuwen gaat duren om vanaf NL2 terug naar NL25 te geraken. Als de pokergoden je wat goed gezind zijn moet NL2-NL10 toch lukken op een maandje of 2 maximum. Daarna nog tijd genoeg dus om de rest te beaten en wat geld te verdienen.

Beter zo als binnen x-aantal tijd weer moeten posten dat je broke bent. :P Dat is althans mijn mening want ik krijg ook de vliegende van NL4 bij mij, maar ben ervan overtuigd dat het me een pak meer gaat opleveren als die paar honderd euro die ik NL10 verdiend zou hebben.

En NL2-NL5 is zeker gewoon ABC poker zonder al te veel gekke dingen. Dus als je je verveelt kun je 10-12 tafels openen in plaats van 6-8.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik was net aan het spelen op NL2 FR en ik merkte een gevoel op wat ik wel vaker heb, waardoor ik misschien wel eens tilt.

Ik had AK suited UTG +1 en UTG bet.

Na wat redeneren leek het mij het beste om op Nl2 te gaan raisen voor value, omdat minder mij nog wel vaak called op deze stakes en ik geen multiway pot wil met deze hand, wat natuurlijk best nog wel eens kan gebeuren op dit limiet als ik zijn raise call.

Vervolgens face ik een 4bet, dus een easy fold, maar dan komt het :rage:

Dan ben ik aan het spelen en blijf ik met die hand in mijn hoofd en ga ik mezelf afvragen, heb ik hem wel goed gespeeld, ik had beter kunnen callen dan heb ik nog een flop gezien en misschien gewonnen als hij KK had.
En dan komen de volgende handen waar ik dus niet helemaal gefocused bij ben en ga ik fouten maken en ff later ben ik lekker aan het spewen en er niet meer bij met mijn kop.

Dit is dus een van de momenten waarop ik tilt i guess, ik heb gelijk uitgeblind toen ik dit merkte en dacht laat ik het hier maar snel op mijn blog pleuren, wel fijn als iemand dit herkent en me hiermee misschien kan helpen, doormiddel van eigen ervaring. ( of een psychologische knobbel :f_biggrin:)

Veel mensen heb dat probleem denk ik hoor. Je moet echt proberen handen te laten gaan en alle focus op de nieuwe handen richten. Het is moeilijk en weet geen manier hoe je dit kan oefenen :P. Denk dat dit een soort talent is, ook door ervaring (veel volume) zal dit op den duur weggaan denk ik.

GroteSmurf
PokerStrategist

Is inderdaad moeilijk om een pasklare oplossing voor te geven. Bij een hand waar ik twijfel of ik hem goed gespeeld heb probeer ik mijn eigen even wat 'moed' (of hoe je het ook wilt noemen) in te praten in de zin van: we pakken hem (de villain) de volgende keer wel.

En dan is het een kwestie van los te laten, die klik vinden, en doen alsof er niks aan de hand is en gewoon verder je A-game blijven spelen.

Zelf ben ik een SH speler en ken ik de ballen van FR, maar met AKs ga ik tegen een unknown villain altijd all-in. Op die stakes is de kans op een coinflip of zelfs domination groot genoeg. :)

Misschien ook wat meer tafels erbij nemen zodat je je direct moet focussen op de volgende hand als je teveel tijd hebt om over afgelopen handen na te denken.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Met teveel tafels mis ik weer goeie spots, ik merkte wel dat ik goed speelde op NL10 met veel tafels en minder tilde omdat ik inderdaad minder over gespeelde handen kon nadenken, maar ik wil juist mijn spel improven en niet teveel op de automatische piloot spelen. Ik moet hier even een tussenweg vinden en kijken hoeveel tafels voor mij het beste werken. Maar 2 tafels zoom is wel ff ok.

Ik had net weer zo'n hand waar ik over nadacht, ik ben gewoon weer gaan uitblinden, als ik mijn a-game niet speel heeft het geen zin, dus even mail checken en misschien wat handen nakijken en dan ga ik straks weer verder.

Hoop dat het inderdaad in de toekomst minder gaat worden, maar het begin is het, dat ik het gelijk herken als het gebeurd.

En AKs op een 4bet allin shoven van een UTG Full stack lijkt me niet de beste play hoor op fullring, ook niet op NL2, misshien dat ik heel soms tegen een AQ zit, maar vaak lig ik hier gewoon achter, helemaal op hogere limieten, dus wil geen verkeerde dingen aanleren ook :D
Op SH is deze hand offcourse sterker.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik kan de volgende boeken kopen, aan welke boeken ga ik wat hebben, mensen die hier iets van gelezen hebben waarvan je zegt, hier heb je geen drol aan?

Ik lees liever boeken als pdf bestanden en nu kwam ik dit ergens tegen voor een redelijke prijs (denk ik)

Ace on the River
Caro's book of Poker Tells
De Pokerbijbel
Earn $30,000 per month playing Online Poker
Every Hand Revealed
Harrington on Cash Games Volume I
Harrington on Cash Games Volume II
Harrington on Hold'em Volume I: Strategic play
Harrington on Hold'em Volume II: The Endgame
Harrington on Hold'em Volume III: The Workbook
Hold'em Poker for Advanced Player
Hold'em on the Come
Middle Limit Holdem Poker
No Limit Texas Hold'em Poker
No Limit Hold'em - Theory and Practice
Poker - The real deal
Poker Unlimited
Poker Wisdom of a Champion
Read'em and Reap
Sit 'n Go Strategy
Small Stakes Hold 'em
Super System
The Book of Bluffs
The Poker Tournament Formule
The Poker Tournament Formule 2
The Poker Tournament Formula 2
The Theory of Poker
Tournament Poker for advanced players
Ultimate Guide to Poker Tells

raymond20001
PokerStrategist

voor een goed fundament:

No Limit Hold'em - Theory and Practice

KillBZ
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door rikvlierhuis
Met teveel tafels mis ik weer goeie spots, ik merkte wel dat ik goed speelde op NL10 met veel tafels en minder tilde omdat ik inderdaad minder over gespeelde handen kon nadenken, maar ik wil juist mijn spel improven en niet teveel op de automatische piloot spelen. Ik moet hier even een tussenweg vinden en kijken hoeveel tafels voor mij het beste werken. Maar 2 tafels zoom is wel ff ok.

Ik had net weer zo'n hand waar ik over nadacht, ik ben gewoon weer gaan uitblinden, als ik mijn a-game niet speel heeft het geen zin, dus even mail checken en misschien wat handen nakijken en dan ga ik straks weer verder.

Hoop dat het inderdaad in de toekomst minder gaat worden, maar het begin is het, dat ik het gelijk herken als het gebeurd.

En AKs op een 4bet allin shoven van een UTG Full stack lijkt me niet de beste play hoor op fullring, ook niet op NL2, misshien dat ik heel soms tegen een AQ zit, maar vaak lig ik hier gewoon achter, helemaal op hogere limieten, dus wil geen verkeerde dingen aanleren ook :D
Op SH is deze hand offcourse sterker.

Ik persoonlijk vind dat je een fundament moet leggen voor het basic poker kunnen spelen en dit toe moet passen op stakes tot en met NL10, dat kun je dus redelijk op de automatische piloot doen, hoe meer lastige spots je op NL10 zoekt des te higher je variance. Allereerst lijkt me dat je met je zelfkennis wel weet dat het voor jou beter is om lowvariance te spelen en daarnaast is high variance spots opzoeken op NL10 vrijwel Ev0 of -EV. Na Nl10 zou ik je spel weer een stap hoger brengen.. maar imo kun je NL10 met je kennis wel masstablen op auto pilot. Soms is het beter om niet meer te weten dan nodig om profit te halen, anders wordt je net zo'n spewtard als ik. <-- -ev

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Haha ja idd! Mijn poker kennis is wel genoeg om abc poker te spelen op de lagere limieten, ga dit dus lekker multitablen en een roll opbouwen en werken aan de mindset ,thanks kill

20Shocker88
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door rikvlierhuis
Ik was net aan het spelen op NL2 FR en ik merkte een gevoel op wat ik wel vaker heb, waardoor ik misschien wel eens tilt.

Ik had AK suited UTG +1 en UTG bet.

Na wat redeneren leek het mij het beste om op Nl2 te gaan raisen voor value, omdat minder mij nog wel vaak called op deze stakes en ik geen multiway pot wil met deze hand, wat natuurlijk best nog wel eens kan gebeuren op dit limiet als ik zijn raise call.

Vervolgens face ik een 4bet, dus een easy fold, maar dan komt het :rage:

Dan ben ik aan het spelen en blijf ik met die hand in mijn hoofd en ga ik mezelf afvragen, heb ik hem wel goed gespeeld, ik had beter kunnen callen dan heb ik nog een flop gezien en misschien gewonnen als hij KK had.
En dan komen de volgende handen waar ik dus niet helemaal gefocused bij ben en ga ik fouten maken en ff later ben ik lekker aan het spewen en er niet meer bij met mijn kop.

Dit is dus een van de momenten waarop ik tilt i guess, ik heb gelijk uitgeblind toen ik dit merkte en dacht laat ik het hier maar snel op mijn blog pleuren, wel fijn als iemand dit herkent en me hiermee misschien kan helpen, doormiddel van eigen ervaring. ( of een psychologische knobbel :f_biggrin:)

Je kan ook zo gaan denken....

Hmmm als ik hier call of overshove kom ik in een high varriance spot terecht.
Fold ik hier kom ik vast nog wel een boel spots tegen die minder varriance gevoelig zijn en je sneller de juiste beslissing kan maken en minder BI gaat heen en weer swingen.

Edited nvm, zei kill je ook al moet eerst de rest ook is lezen :P

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Toch bedankt, fijn als mensen meedenken, zonder deze blog was ik allang 10 keer broke gegaan (Nu iets minder vaak :facepalm: ) en was ik waarschijnlijk al gestopt met pokeren!

Ik hoor iets liever 2 keer als geen inbreng :D

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Super, dit soort dingen :) bedoel ik!! thanks!!! :D

Ben nu op pagina 20 van de 82, is tot nu toe heel duidelijk, gaat voornamelijk over SH en ik ben ook van plan om dit te gaan doen in de toekomst.

Aangezien er meer fish zit en het lekker veel actie geeft, waar ik wel van houd :D

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Net even SH NL2 gespeeld, bevalt me tot nu toe zeer goed.

Ranges heb ik overgenomen uit het pdf boek van 2 posts hierboven.

Aangezien er vanuit de blinds veel gecalled word op steals open ik bijna geen suited connectors m.u.v de hoge en voornamelijk kaarten die niet snel gedomineerd worden.

Er word veel gecalled met 56,78,9T etc in de blinds...wanneer ik open met handen als 7Q,7K etc en ik hit mijn 7 heb ik vaak de beste kicker.

Dit gaat natuurlijk alleen op wanneer er loose passive gespeeld word, wat tot nu toe het geval is op SH NL2.

Klinkt dit een beetje logisch, graag commentaar?

op nl2 gwn abc poker spelen. je range iets wijder maken dan bij fr, maar hoofdzakelijk zelfde spel blijven spelen.

GroteSmurf
PokerStrategist

Vanaf CO open ik juist wel suited connectors naar 4 BB. Omdat de kans reëel is dat BU en blinds ook met dat soort handen callen is pot meestal wel op te pikken met een cbet. En als je goed hit met een high card op het bord die de villain heeft is het meestal een easy stack.

Het speelt gewoon zo makkelijk postflop en je komt amper in moeilijke spots terecht, daarom vind ik ze ftw. :)

Volgende week woensdag, als ik HM2 heb, eens kijken of ze dat daadwerkelijk ook zijn.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Zo....heb een gedeelte van mijn bankroll teruggestort, ik wilde met 50 dollar beginnen op NL2, heb nu 66 dollar, dus al 16 dollar winst in 2 dagen :)

Gaat snel dat terugstorten wel nice!!! dacht dat dit wel een aantal dagen zou duren.

Er is USD 150,00 (EUR 112,41) automatisch teruggecrediteerd naar je NETeller-account (4*******3345).
Dit bedrag is nu beschikbaar op NETeller.

maf dit, wilde net het forum openen om jouw blog op te zoeken, staat ie ineens bovenaan, dus hoefde niet te zoeken ;-)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door lexxxion
maf dit, wilde net het forum openen om jouw blog op te zoeken, staat ie ineens bovenaan, dus hoefde niet te zoeken ;)

Haha wist niet dat mensen er naar zochten :coolface: is het zo interessant dan :facepalm:

ik kijk er regelmatig wel op en toevallig zag ik voordat ik naar m`n werk ging vandaag die 2 post van Daan, met die pdf files, en keek er vluchtig door heen en vond het wel interessant, ga dat in ieder geval eens goed doorlezen, thanks