Mijn situatie
Hey iedereen, ik ben een 24-jarige Belg die de laatste 7 jaar doelloos door het leven dwaalde zonder enig coherent plan. Universiteit geprobeerd, hield ik niet zo van, ben er dan ook snel vandoor gegaan. Daarna besloten in de chemie te gaan werken. Het was een erg leuke job voor een tijdje, ik hield van het shiftsysteem (cause fuck 9-5), heb een degelijke som geld verdiend, maar na een tijdje werd alles zo saai, dus gaf ik er de brui aan, net zoals ik altijd doe als ik er geen uitdaging meer in zie. Toen dacht ik bij mezelf: “hmm misschien ben ik nu klaar om nog eens van het educationeel systeem te gaan proeven”, dus begon ik een opleiding toegepaste informatica. Dat was 1,5 jaar geleden.
In het begin was het best leuk, Ik hou van nieuwe dingen te leren en kennis opdoen in verschillende velden is erg belangrijk voor me. Tot het moment dat ik begon te beseffen dat deze opleiding me gewoon aan het voorbereiden was op een 9-5 job voor iemand die met een dikke smile alle profits int en me elke maand een paar kruimels toegooit... No thanks!
My poker story
Dus dit is waar poker in hett plaatje komt! Wanneer ik 16 was, toen was poker een groot deel van mijn dagelijkse leven, Ik speelde regelmatig homegames met mijn zakgeld, met mensen die totaal geen idee hadden wat poker was... Ik wil niet zeggen dat ik een soort genie was ofzo, maar ik wist toch op z'n minst welke handen welke anderen versloegen... Dit liet me toe door het leven te fietsen zonder enige nood aan een studentenjob! Win! Na een tijdje (toen ik m'n echte job begon denk ik) gestopt met pokeren, waarschijnlijk tilt issues (ik had nogal een opvliegend karakter).
Maar wanneer ik terug begon te studeren, werd ik terug verliefd op dit wondermooie spel. Ik hou van de diepte in poker, hoe je word verplicht om probleemoplossend te denken, etc. Ik zie mezelf dit spel gemakkelijk bestuderen en spelen voor een groot deel van mijn leven... Dit gevoel heb ik tot nu toe bij echt niets gehad. Het enige probleem is dat ik mezelf een beetje verloren voel in deze gigantische zee aan poker informatie en terwijl ik speelde voelde ik mezelf ook een beetje verloren. Ik vlamde er gewoon meteen in, zonder strategie, met wat geluk won ik een klein beetje omdat ik een best oplettende knaap ben. Jammer genoeg heb ik geen netwerk van poker spelers rond me heen, niemand van mijn vrienden hebben enig idee hoe ze het moeten spelen, en daarmee had ik het gevoel dat ik veel te traag ging vooruitgaan om ooit pro te kunnen worden. Ik had wat hulp van buitenaf nodig.
Why I want to join een coaching programma
Ik heb eerst gelezen over het programma op de 2+2 forums en het leek me meteen super interessant. Ik hou van een no-bullshit aanpak om nieuwe dingen te leren (in tegenstelling tot de mensen in ons educationeel systeem) en het zag er professioneel uit, zeker +EV voor de situatie waarin ik me momenteel bevind. Ik heb me dus ingeschreven voor hun micro-stakes programma, ook al heb ik genoeg geld om meteen in hun 6-max crusher programma te springen, ik ben vrij zeker dat ik thuishoor in de micro stakes momenteel. Ik plan wel verder te gaan met hun 6-max crusher programma wanneer ik dit heb afgerond!
Mijn doelen zijn dit micro-stakes programma af te ronden (duhh..) en daarna ineens het 6-max crusher programma in 18-20 maanden totaal. Ik heb ervoor gezorgd dat mijn andere verplichtingen tot een minimum zijn gereduceerd zodat ik hier volledig op kan focussen. Ik had al toegang tot hun No Bullshit 6-max guide en was al begonnen met de lines te leren die hierin vermeld staan. Het is een vrij grote verandering van de stijlen die ik daarvoor heb geprobeerd te spelen, dus ik steek hier zeker genoeg tijd in eerst, 1 tafel per keer, voordat ik ze probeer te gebruiken om te multi-tablen.
Wat me doet denken aan nog een doel. Omdat ik nog niet zoveel handen gespeeld heb sinds ik terug ben begonnen, heb ik moeite met me op 6+ tafels te kunnen focussen. Op het einde van deze cursus wil ik op mijn gemak 8-10+ tafels tegelijk kunnen spelen, wat met mijn huidige set-up geen probleem mag zijn. Het gaat veel oefenen vragen, maar ik ben er volledig klaar voor!
Wel, dit is genoeg voor nu denk ik zo, ik zal mijn huidige grafiek nog even posten (zijn maar 6k handen, ik heb PT4 heel recentelijk aangekocht, super programma!)

Ik ga ook een vlog bijhouden (in het Engels wel), die je [SDK1987 Modedit: reclame maken voor concurrerende site is tegen onze https://www.pokerstrategy.com/nl/forum/thread.php?postid=245155#post245155 ] kan terugvinden.
Bedankt voor het lezen, happy crushing!
Matti