Ga naar het forum
Wesley's Blog || 6-...

Meldingen
Alles wissen

Wesley's Blog || 6-max hyper grind

86 Berichten
14 Gebruikers
0 Reacties
2,147 Weergaven
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Originele openingspost

Spoiler

My Poker Business

Over mij
Welkom bij mijn nieuwe blog. Al bijna 3 jaar ben ik lid bij pokerstrategy.com. Pokerstrategy is de plek waar ik verreweg het meeste over het spelletje heb geleerd (en blijf leren).

De gratis $50,- van pokerstrategy was ik al snel verloren. Ik trok me niks aan van BRM. Dit is een goede les geweest. Ik heb toen zelf een storting gemaakt van $50,- en doormiddel van BRM, grinden en leren heb ik op de sng’s een roll opgebouwd.

Ik heb een succesvolle periode gekent waar ik de Rush on Demand’s crushte. Hier kon ik als student van leven en heb elke maand een mooi bedrag kunnen cashen. Vlak voor dat FTP ofline ging ben ik tweede geworden in een $26,- mtt. Ik win $1730,- en had een mooie bankroll. Tot ftp ofline ging.

Toen begon de elende. Ik heb heel lang van alles en nog wat gespeeld. Wel alijd aan BRM gehouden maar bijna niet meer mijn A game gespeeld. Dat in combinatie met verschillende games (van HU sng’s tot PLO) zorgde ervoor dat ik ging verliezen.

De laatste tijd ging het beter. Ik heb mijn zinnen al een tijdje gezet op NL Holdem 6 max cash. Dit bevalt mij prima en dit blijf ik dus ook spelen. Echter nu met een sireuze aanpak.

Mijn aanpak
In mijn vakantie heb ik het boek “Treat your poker like a business” gelezen. Dit boek is mij erg goed bevallen en werkt erg motiverend.

Ik ga NL Holdem 6 max cashgames spelen. Ik prefereer nu de regular tafels. Ik heb altijd zoom gespeeld, maar dan speel je heel vaak tegen unkowns, geen notes gemaakt en je kan daar niet tableselecten. Voor het spelen van de tafels ga ik een 27 inch monitor aanschaffen.

Hieronder een schema met mijn bankroll management:

Limiet Spelen vanaf Terug bij
NL5 $120,- $80,- (naar NL2)
NL10 $250,- $200,-
NL25 $750,- $625,-
NL50 $1750,- $1500,-
NL100 $4000,- $3500,-

Zoals te zien is wordt mijn BRM steeds consurvatiever. NL5 weet ik gewoon dat ik hem beat. En met wat werk moet ik NL10 ook wel aankunnen. Ik heb daar tot nu toe een winrate van 3BB/100 gehaald. De reden waarom ik steeds meer bi’s wil aanhouden is om niet te tilten. Als ik veel bi’s aanhoudt hoef ik niet telkens in mijn cashier te kijken hoe ik ervoor sta. Of ik al up of down moet moven. Dit kan ik op de lage limieten uitstellen tot 1 week niet naar de cashier kijken. Tot op NL100 waar ik wil proberen om een maand niet te kijken.
In het boek “Treat your poker like a business” wordt gesproken over een 100bi BRM. Gezien ik er vanuit ga dat ik NL5 en NL10 beat wil ik door dit schema ook wat sneller op een hoger niveau spelen.

Ik wil 80% van de tijd spelen en 20% van de tijd leren. Volgens het boek “Treat your poker like a business” is dit de ideale verhouding. Door volume te maken merk je minder van de variance. Door aandachtig te spelen leer je ook veel. Dingen die je geleerd hebt kan je beter toepassen als je meer speelt.

Verder houd ik mijn uren bij die ik speel en die ik leer. Op die manier probeer ik om de gestelde percentage te halen zonder aan een vast schema of uren te zitten. Ik ga mezelf dus niet opleggen dat ik van 7 tot 8 uur moet spelen. Dit werkt niet. Ik ga wel targets zetten voor het aantal uren dat ik aan leren en spelen bij elkaar moet besteden.

Het plan is om 1 september te gaan beginnen met spelen. Ik heb dan nog niet mijn 27 inch monitor maar zal deze wel in de maand september gaan aanschaffen. Tot die tijd speel ik 6-8 tafels op mijn laptop.

Tot 1 september ga ik zo veel mogelijk lezen en leren. Ik ga ook nog een week op vakantie en dan zal ik waarschijnlijk mijn boekjes daar ook gaan lezen. Op het programma staan de volgende boeken:
- Don’t listen to Phil Hellmuth
- The poker blueprint

Tips voor boeken zijn welkom :)

Wat ik hier zal posten
Tijdens het leren wil ik samenvattingen gaan maken. Een aantal samenvattingen staan al op mijn pc en wil ik hier posten. Dit is voor mij een plek waar ik alles dus terug kan vinden. Dit zal dus mezelf en hopelijk ook jullie helpen beter te worden. Verder is het handig dat als er onwaarheden in mijn stukken staan dit eruit kan worden gehaald of discussies opleverd.

Discussie handen zal ik in het handjugding forum posten. Hier ga ik nog een goal per week voor zetten.

Graphs worden hier gepost als ik mijn resultaten mag bekijken. In het begin is dat dus 1 keer per week.

Mochten er nog vragen/opmerkingen zijn. Laat je aub horen :)

Hopelijk levert mijn blog wat volgers en intresante discusies op! Voor iedereen succes aan de tafels! Ik zou zeggen, shuffle up and deal!

Beantwoorden
Citeren
85 reacties
WesleyTheMan Topicstarter
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Deze week de video van gamblewhitme gekeken. Een riview van martijnde666. Een video waar ik zelf wel foute herkende maar ook dingen heb geleerd.

Verder ben ik bezig section 2 van het boek "treat my poker like a business" uit te spitten. Een samenvatting hierover zal ik posten als het zo ver is.

Gamblewhitme review - martijnde666

als iedereen fold en SB limpt raise dan in BB bijna any2. Limpen is zwak en tegenstander geeft vaak op.
Ook vaak op cbet.

Isoleer 5bb's. Als 1 speler heeft gelimpt. std open = 3bb's, iso raise = 4bb's+1 per limper. Ik isoleerde zelf altijd 3bb's+1 per limper.

Als je oop besluit om niet te cbetten, kan je turn wel betten na een check op de flop van je tegenstander.
Op voorwaarde dat de turnkaart een scarekaart is en je tegenstander geen callingstation is.

Let bij isoleren van limpers op hun stacksize. Tegen een speler met 25bb's kun je beter niet isoleren.
Je kan niet cbetten als bluf omdat je jezelf commit. Tegen tegenstanders met 35bb's of meer zou het wel kunnen.

Beantwoorden
Citeren
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Ik ben nu bezig met het samenvatten van de strategy section in het boek “Treat your poker like a business”. Hoofdstuk 1 gaat over 10 veel voorkomende situaties en hoe ze te spelen. Hier mijn eerste deel waarvan er nog 9 zullen verschijnen.

1. Playing drawing hands in position

Nutdraws in positie tegen 1 speler
Nutdraws in positie spelen we aggresief.

Stel we spelen NL100 en we hebben in positie een raise van $4 gecallt met A:d5:d. De blinds folden en de pot is $9,50. De flop is K:d2:dT:h. De tegenstander cbet $7. LeatherAss raised zijn tegenstander altijd in deze situatie. Hij zou een raise naar $21 maken.

Er kunnen een aantal dingen gebeuren:

1. Tegenstander fold en je wint een pot
2. Je tegenstander callt en je speelt de hand verder in positie met initiatief. Op elke blank turn kan je ook weer agressie tonen en proberen de pot te pakken. En je hebt nog equity in de pot.
3. Je tegenstander raist all-in. Tegen zijn range heb je goede odds. In zijn range zitten ook slechtere draws dan jij vast hebt.

De meeste tegenstanders maken hun beslissing op de flop. Wat inhoud dat ze of folden over all-in re-raisen. Als je tegenstanders all-in raised, staan we er vaak goed voor. Een re-raise all-in op de flop betekend vaak ook een draw. Het ergste wat er zou kunnen gebeuren is tegen KK aanlopen. Maar zijn range bestaad dus ook uit vele draws waar wij op voor staan. Tegen Q:hJ:c hebben we 70% equity en tegen 7:d8:d hebben we 79% equity.

Als onze tegenstander onze flopraise callt en de turn brengt een blank is het verstandig om door te betten. Er zit $51,50 in de pot en als we een bet maken van $34,50 hoeft onze tegenstander 40.1% van de keren te folden (34,5/(34,5+51,5) = 40.1%) als we geen equity in de pot hadden. Na deze bet ben je wel commited en moet je een all-in callen.

Draws in positie tegen 1 speler
Er zijn verschillende manieren om de hand te spelen. Gezien we geen nutdraw hebben is het slimmer om de draw rustig te spelen. Er bestaad een kans dat je tegen een betere draw aanloopt.

Stel we spelen NL100 en we hebben in positie een raise van $4 gecallt met 7:d8:d. De blinds folden en de pot is $9,50. De flop is J:d3:d6:h. De tegenstander cbet $7 wat de pot op $16,50 brengt.

We besluiten de cbet te callen wat de pot op $23,50 brengt.

De turn is een 2:c en onze tegenstander checkt. Hier kunnen we checken of betten. Door te checken kan je een gratis kaart nemen. Echter laat je wel een kans lopen om de pot direct op te pakken.
Als we betten riskeren we dat onze tegenstander check/raised. Na een check raise hebben we niet meer de juiste odds en kunnen we niks anders doen dan folden.

Een andere mogelijkheid is dat onze tegenstander op de turn door bet. Als hij bet zou dat zo’n 2/3 pot zijn. Hij bet $15,50 wat de pot op $39,- brengt.

We krijgen 2.5-to-1 terwijl onze draw 1 op de 5 keer aankomt op de river waarbij we uitgaan dat elke diamond ons de beste hand geeft. Het lijkt er dus op dat we niet een profitabele call hebben op de turn. Echter is er een grote kans dat de tegenstander op de river doorbet (implieds pot odds).

Er is ook een kans dat onze tegenstander aan het bluffen is. Dan kunnen we de pot oppakken met een riverbet als onze draw niet is aangekomen.

Een andere reden om de turn te callen naast het 2.5-to-1 en kans van 1 op de 5, is om je range te balancen tegen tegenstanders waar je vaker tegen speelt.

Beantwoorden
Citeren
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Weer het een en ander samengevat. Ik heb nog wel wat vragen over het donkbetten. Ik doe dit zelf eigenlijk nooit en fishes doen dit vaak. Is het echt wel zo goed om eens te donkbetten als dat er in het boek wordt verteld?

2. Playing drawing hands out of position

Nutdraws uit positie

Nutdraws spelen we uit positie ook aggresief. Er zijn wel verschillen tussen het spelen in positie en uit positie met de nutdraw.

Stel we spelen NL100 en de cut-off raised naar $4. Wij callen vanuit de big blind met A:hT:h. De pot is $8,50 en de flop komt J:h5:h6:c.

We hebben de nutflushdraw en willen de hand aggresief spelen. Er zijn meerdere manieren om dit te doen.

1. We kunnen $6 donkbetten en na een raise shoven.

2. We kunnen check/raisen

Als we donkbetten is er een kans dat onze tegenstander raised naar $18. Als dit gebeurd kunnen we shoven. Als onze tegenstander fold winnen we een $32,50 pot. Als hij onze shove callt en we winnen, winnen we $110,50. Als we verliezen, verliezen we $90. Als hij callt hebben we 40,78% equity. Dan hoeft onze tegenstander maar 20% van de keren te folden.

Als we checken is zal onze tegenstander vaak cbetten. We raisen dan naar $18 en pakken vaak een pot op.

Als hij onze donkbet callt of onze check/raise callt kunnen we profitabel doorbetten op de turn.

Het mooie van de nutdraw is dat onze outs clean blijven. Als de turn blankt kan dat de hand van onze tegenstander niet verbeteren (net als onze hand). Als we 2/3 pot betten zal hij veel marginale handen moeten folden.

Op de turn zit er $44,50 in de pot (in de situatie dat onze tegenstander de check/raise callt). Onze tegenstander heeft $780 behind. Er zijn 3 manieren om nu verder te spelen.

We zouden een goedkope bluf van $11 kunnen maken. Onze tegenstander hoeft dan maar 20% van de keren te folden om dit profitabel te maken. Als hij callt is dat goed en kunnen we onze draw nog hitten. Er is een kans dat hij onze bet groot raised en ons niet meer de juiste prijs geeft voor onze draw.

Een andere optie is om bijna potsized te betten. Door deze move commit je jezelf. Stel we betten $40 in een $44,50 pot en onze tegenstander shoved voor $78. Dan is er $162,50 in de pot en moeten we nog $38 callen. Op het J:h5:h6:c2:s board hebben we 24,3% equity tegen zijn gegeven range. We moeten hier dus callen.

Een derde een meer tricky optie is om de turn check/raise all-in te spelen. Dit kan werken omdat slechtere draws de kans krijgen om te semibluffen.

draws uit positie

Stel we spelen NL100 en de button raised naar $4. Wij callen vanuit de small blind met T:h9:h. De pot is $9 en de flop is J:dQ:c5:s.

Er zijn overeenkomsten met het spelen van de nutdraw. Echter zullen we het er niet in krijgen tegen een slechtere draw. Er zijn manieren om dit tegen te gaan.

Een manier is om te donkbetten. Als onze tegenstander raised is een semi-bluff all-in geen optie door boven genoemde reden. Als we dit wel zouden doen en hij callt hebben we een equity tussen de 25% en 33%. Niet ideaal dus.

We kunnen onze hand ook pasief spelen. We check/callen de flop en donken elke turn die onze hand wel of niet verbeterd. Als we $14 in een $21 pot betten moeten we 40% van de keren folds krijgen als we geen equity in de pot hadden. Gezien we 15% equity hebben is er nog een kan van 15% dat we de hele pot winnen. Dan winnen we ook een riverbet erbij.

Mocht onze tegenstander de turnbet callen dan wordt er aangeraden de pot op de river op te geven. Veel spelers folden weinig op de river omdat dit de laatste bet is die ze hoeven te callen om naar showdown te gaan.

Eeen andere mogelijkheid is om check/raise te spelen op de flop. We raisen dan 3 keer de bet van onze tegenstander. Als we op dat moment gereraised worden hebben we geen andere keuze dan folden. We krijgen niet meer de juiste prijs voor onze draw. Als onze tegenstander de raise callt kunnen we verder spelen zoals eerder beschreven.

Beantwoorden
Citeren
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Terug van een 8 daagse vakantie in Turkije! Heerlijke week gehad. Prachtig resort genaamd long beach resort. Veel leuke dingen gedaan en aan het strand gelegen.

Ook pokerboeken gelezen. Zo heb ik treat Your poker like a business bijna uit en ben ik ondertussen al begonnen aan the poker blueprint. Samenvattingen zullen spoedig volgen. Deze week ben ik voor de rest vrij namelijk.

Volgende week beginnen aan mijn nieuwe HBO opleiding systeembeheer. Vandaag vanaf het vliegveld direct naar school gegaan voor de introdag. Ziet er allemaal goed uit en heb er zowaar zin in.

Deze week wil ik ook een soort schatting en schema gaan maken over hoe ik mijn tijd ga verdelen en hoeveel uren ik per week echt aan poker zou kunnen besteden.
Andere taak deze week is het opzetten van mijn setup. Ik zal een monitor bureau en stoel aanschaffen.

Afgelopen nacht niet geslapen en nog steeds op. Ff bijtanken nu!

Beantwoorden
Citeren
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

We gaan beginnen!

Deze week proberen wat volume te maken op nl2 gezien ik best wat tijd heb. Eind van de week weer naar mijn bankroll kijken.

Tijden die besteed worden aan spelen en leren worden genoteerd. Handen waar ik twijfel worden gemarkeerd tijdens de sessie en zal ik posten.

Eindelijk weer poker! ik heb er zin in :P

Beantwoorden
Citeren

Wow nog niemand heeft hier een bolletje! Zonde :(.

Ik nu wel allesinds! Goed bezig zo ;) De resultaten zullen wel komen op deze manier. Onderschat wel het belang van volume niet maar dat zul je wel al gelezen heb in treat poker like a business ;)

succes

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Had deze gemist!

Succes man!

Beantwoorden
Citeren

Beantwoorden
Citeren
raymond20001
PokerStrategist

leuke blog, mn over het spelen van drawing hands, ik neem aan dat je SH gaat spelen?

Beantwoorden
Citeren
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Wow bedankt allemaal! :D
Toch leuk opeens een handje vol volgers erbij! Motiveert natuurlijk wel.

@Farma
Ik probeer een verhouding van 80% spelen en 20% leren aan te houden. Ik hoop natuurlijk op mooie resultaten, echter probeer ik wel geduldig te zijn. Treat your poker like a business is echt wel een eye-opener geweest.

@Zeezout
Bedankt :D

@raymond20001
Bedankt. Ik speel inderdaad SH.

Beantwoorden
Citeren

Waar heb je dat boek gekocht? Ik wil het wel kopen maar de veiligheidslicentie van dusty's website is verstreken. En dan laat ik liever niet m'n kredietkaartgegevens achter :D

Beantwoorden
Citeren
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Ik heb je even als vriend toegevoegd. Ik zal een link sturen dmv een privébericht voor het boek :)

Beantwoorden
Citeren

Thx!

Beantwoorden
Citeren
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Eindelijk mijn pokersetup klaar! Wat een verschil zeg! van een 15" laptop scherm naar een 23,6" tweede monitor. Ook een kabel moeten leggen voor internet. Zorgt voor meer stabiliteit en het draadloos internet werkt slecht op de zolderkamer. Nu ff een korte sessie spelen en dan Ajax kijken.

Beantwoorden
Citeren
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Resultaat afgelopen week

Afgelopen week te weinig gespeeld. Dit was mijn laatste week vrij voor school, maar ik heb heel veel andere dingen gedaan/moeten doen.

1,1k handen waarbij ik het idee heb dat ik te vaak bluf en dat ik daar wat potten op heb verloren. Ik ga proberen "value poker" te spelen op nl2. Ik denk dat dit het enige wapen is. Niet voor te veel potten gaan vechten als het niet nodig is. Minder cbetten ed.

graph:

Doelen aankomende week

Aankomende week wil ik 6 uur spelen en 2 uur leren. Leren houdt in het maken van een samenvatting uit het boek "Treat your poker like a bussines". Het volgende deel zal gaan over het spelen van kleine pocket pairs in en uit positie.

Tevens de sessie reviews en het posten van handen. Ik wil deze week minimaal 10 handen posten.

Beantwoorden
Citeren
samni
PokerStrategist

Mooie setup, en die tafel heb ik ook!

Beantwoorden
Citeren

bol

Beantwoorden
Citeren
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

3. Playing small pairs in and out of position

Het spelen van kleine pairs is moeilijk. Het is leuk om een pair gedeeld te krijgen. Je staat voor op alle handcombinaties, behalve betere pairs. Het nadeel is echter dat je maar 1 op de 8 keer een set flopt. De rest van de tijd heb je vaak een underpair en zal je tegenstander betten op de flop.

Als je elke keer de pot opgeeft wanneer je je set niet hit, voelt het of je outplayed wordt. Dit is ook zo.
Als je te vaak downcallt met kleine pairs, voelt het of je vaak verliest.
Er zijn betere opties om pairs te spelen en er winst mee te maken.

Er wordt aangeraden met een stack van 100 big blinds of meer om alle pairs vanuit elke positie te spelen, als er op zijn minst 1 erg zwakke speler aan tafel zit. Als je een pair besluit te spelen moet je onthouden niet teleurgesteld te zijn als je je set niet hit. Een set floppen is leuk, maar niet noodzakelijk om de pot te winnen. Je moet opzoek gaan naar spots om de pot op te pakken als je geen set flopt.

Als je een raise preflop callt in positie kan je bijna elke flop raisen met een klein pocket pair. LeatherAss gebruikt pocketpairs om zichzelf er aan te herinderen dat hij zijn range moet balancen. Als je alleen de flop zou raisen met sterke handen en sterke draws, dan krijgen regulars dat snel door.

Hetzelfde geldt voor het spelen van pairs, uit positie. Als je preflop hebt geraised, zou je je tegenstander op de flop kunnen check/raisen. In sommige gevallen zal je tegenstander callen en brengt de turn een mooie blufkaart zoals een aas of andere kaarten die scary zijn voor je tegenstander. Op dat moment zou je nog een poging kunnen wagen om alsnog de pot op te pakken.

De redenen om met pairs te bluffen is als je veel tafels speelt, je jezelf makkelijk kan helpen herinneren om af en toe een bluf uit te halen. Hierdoor balanceer je je range.

Een andere reden is voor als je een gratis kaart kan krijgen, of verder in de pot raakt met je pocket pair, je heel soms alsnog je set hit op de turn of river. In dat geval zal je tegenstander makkelijker afstacken.

Tegen goed denkende spelers is het spelen van pocketpairs met het idee om je set te hitten (en anders folden) dus niet goed. Je kan meer halen uit deze handen tegen denkende spelers. Door de strategy die hier staat beschreven speelt LeatherAss zijn pocket pairs profitabel en balceert hij zijn range.

Beantwoorden
Citeren
WesleyTheMan
Oldschool Grinder

Resultaat afgelopen week

Alle doelen niet gehaald :P Toch tevreden. Super drukke week gehad en nog 3,5 uurtje kunnen spelen. Waarvan vandaag 2,5 uur. Verder heb ik wat te weinig tijd besteed aan studeren. 10 handen posten ga ik nog wel halen gezien ik zo mijn sessies van vandaag ga reviewen. Wel profit deze week. Ruim 6 bi's op minder dan 3k handen.

graph:

Doelen aankomende week

Deze week mijn hele kamer opgeknapt vandaar dat ik weinig tijd had voor poker. Aankomende week zal ik hopelijk weer meer spelen/leren.

Doelen:
- 5 uur spelen
- 2 uur leren
- minimaal 12 handjes posten

Aankomende week hoop ik tevens nog 7 posts te maken met samenvattingen.

Beantwoorden
Citeren