Originele openingspost
Spoiler
Over mij
Welkom bij mijn nieuwe blog. Al bijna 3 jaar ben ik lid bij pokerstrategy.com. Pokerstrategy is de plek waar ik verreweg het meeste over het spelletje heb geleerd (en blijf leren).
De gratis $50,- van pokerstrategy was ik al snel verloren. Ik trok me niks aan van BRM. Dit is een goede les geweest. Ik heb toen zelf een storting gemaakt van $50,- en doormiddel van BRM, grinden en leren heb ik op de sng’s een roll opgebouwd.
Ik heb een succesvolle periode gekent waar ik de Rush on Demand’s crushte. Hier kon ik als student van leven en heb elke maand een mooi bedrag kunnen cashen. Vlak voor dat FTP ofline ging ben ik tweede geworden in een $26,- mtt. Ik win $1730,- en had een mooie bankroll. Tot ftp ofline ging.
Toen begon de elende. Ik heb heel lang van alles en nog wat gespeeld. Wel alijd aan BRM gehouden maar bijna niet meer mijn A game gespeeld. Dat in combinatie met verschillende games (van HU sng’s tot PLO) zorgde ervoor dat ik ging verliezen.
De laatste tijd ging het beter. Ik heb mijn zinnen al een tijdje gezet op NL Holdem 6 max cash. Dit bevalt mij prima en dit blijf ik dus ook spelen. Echter nu met een sireuze aanpak.
Mijn aanpak
In mijn vakantie heb ik het boek “Treat your poker like a business” gelezen. Dit boek is mij erg goed bevallen en werkt erg motiverend.
Ik ga NL Holdem 6 max cashgames spelen. Ik prefereer nu de regular tafels. Ik heb altijd zoom gespeeld, maar dan speel je heel vaak tegen unkowns, geen notes gemaakt en je kan daar niet tableselecten. Voor het spelen van de tafels ga ik een 27 inch monitor aanschaffen.
Hieronder een schema met mijn bankroll management:
Limiet Spelen vanaf Terug bij
NL5 $120,- $80,- (naar NL2)
NL10 $250,- $200,-
NL25 $750,- $625,-
NL50 $1750,- $1500,-
NL100 $4000,- $3500,-
Zoals te zien is wordt mijn BRM steeds consurvatiever. NL5 weet ik gewoon dat ik hem beat. En met wat werk moet ik NL10 ook wel aankunnen. Ik heb daar tot nu toe een winrate van 3BB/100 gehaald. De reden waarom ik steeds meer bi’s wil aanhouden is om niet te tilten. Als ik veel bi’s aanhoudt hoef ik niet telkens in mijn cashier te kijken hoe ik ervoor sta. Of ik al up of down moet moven. Dit kan ik op de lage limieten uitstellen tot 1 week niet naar de cashier kijken. Tot op NL100 waar ik wil proberen om een maand niet te kijken.
In het boek “Treat your poker like a business” wordt gesproken over een 100bi BRM. Gezien ik er vanuit ga dat ik NL5 en NL10 beat wil ik door dit schema ook wat sneller op een hoger niveau spelen.
Ik wil 80% van de tijd spelen en 20% van de tijd leren. Volgens het boek “Treat your poker like a business” is dit de ideale verhouding. Door volume te maken merk je minder van de variance. Door aandachtig te spelen leer je ook veel. Dingen die je geleerd hebt kan je beter toepassen als je meer speelt.
Verder houd ik mijn uren bij die ik speel en die ik leer. Op die manier probeer ik om de gestelde percentage te halen zonder aan een vast schema of uren te zitten. Ik ga mezelf dus niet opleggen dat ik van 7 tot 8 uur moet spelen. Dit werkt niet. Ik ga wel targets zetten voor het aantal uren dat ik aan leren en spelen bij elkaar moet besteden.
Het plan is om 1 september te gaan beginnen met spelen. Ik heb dan nog niet mijn 27 inch monitor maar zal deze wel in de maand september gaan aanschaffen. Tot die tijd speel ik 6-8 tafels op mijn laptop.
Tot 1 september ga ik zo veel mogelijk lezen en leren. Ik ga ook nog een week op vakantie en dan zal ik waarschijnlijk mijn boekjes daar ook gaan lezen. Op het programma staan de volgende boeken:
- Don’t listen to Phil Hellmuth
- The poker blueprint
Tips voor boeken zijn welkom
Wat ik hier zal posten
Tijdens het leren wil ik samenvattingen gaan maken. Een aantal samenvattingen staan al op mijn pc en wil ik hier posten. Dit is voor mij een plek waar ik alles dus terug kan vinden. Dit zal dus mezelf en hopelijk ook jullie helpen beter te worden. Verder is het handig dat als er onwaarheden in mijn stukken staan dit eruit kan worden gehaald of discussies opleverd.
Discussie handen zal ik in het handjugding forum posten. Hier ga ik nog een goal per week voor zetten.
Graphs worden hier gepost als ik mijn resultaten mag bekijken. In het begin is dat dus 1 keer per week.
Mochten er nog vragen/opmerkingen zijn. Laat je aub horen
Hopelijk levert mijn blog wat volgers en intresante discusies op! Voor iedereen succes aan de tafels! Ik zou zeggen, shuffle up and deal!