Ga naar het forum
Willem103: Grinding...

Meldingen
Alles wissen

Willem103: Grinding 180s gogogo

271 Berichten
28 Gebruikers
0 Reacties
6,672 Weergaven
Willem103
PokerStrategist
Hello dames en heren,

Daar heb je hem weer met weer een nieuwe blog zullen jullie wel denken. Nou ik hoop dat dit de laatste keer is dat ik een nieuwe blog maak.

Wat is er allemaal gebeurd qua poker?

Ik was begonnen aan een cashgame avontuur, wat in het begin erg voortvarend liep. Van NL5 naar NL25 in no-time en ik dacht het helemaal gemaakt te hebben. Echter ging grinden na verloop van tijd boven studeren en het multi-tablen ging boven beter worden en elke spot aanpakken die langs kwam. Ik kwam in een flinke downswing door vooral gespew en het niet onder controle hebben van het tilten. Weekje rust, veel studeren en "the poker mindset" lezen moesten mij er weer boven op helpen. Maar na weer een maand gepokerd te hebben en ik niet verder kwam dan NL10 was de keuze voor mij duidelijk, no cashgames anymore. Lang nagedacht en uiteindelijk ervoor gekozen om mijn oude game weer op te pakken, de 18 mans!!

Wat is er allemaal gebeurd qua real-life?

:diamond:Kamer in Enschede(pics incoming)
:diamond:1k ship in HC
:diamond:Geweldige intro-week gehad, ook al had ik geen intro
:diamond:Veel gefeest, weinig gegrind.

Mijn "grind" tot nu toe

Sinds kort speel ik dus weer de 18 mans en ben direct begonnen op mijn oude stake($6,50) wat dus nu de $7 sit&goes zijn. Uiteraard eerst wat vids van 2 "pro's" of "autisten" of hoe ze elkaar ook noemen bekeken. Erg interessant en toen direct maar begonnen met grinden. Hier wat stats en een grafiekje van mijn "grind" tot nu toe:

Games played: 207
Average Profit: $3.1
Average Stake: $6
ROI: 44%
Profit: $641

[ ] Sample
[x] Hotrunner
[x] Fish on a heather

Doelstellingen:

Ik heb de laatste tijd gemerkt dat ik erg veel moeite heb met grinden. Vaak weinig zin om te gaan grinden en begin ik pas 's avonds aan mijn 1e sessie. Hier wil ik verandering in gaan brengen. Ik speel momenteel in sets van 20 games tegelijk en wil dit gaan veranderen naar continue games draaien. Eerst 15 games en dit uitbreiden naar 20. Ik begin laag voor mezelf, maar wil een aantal doelen stellen:

:diamond: 300 games per week spelen
:diamond: Bij $1150 de $15s shotten in een setje van 10. BR is nu $750.
:diamond: Als ik zo blijf runnen coaching nemen van Chaserboy

Vanaf morgen, 1 september, wil ik hiermee beginnen :) Ik ga geen doelen stellen wanneer ik op een nieuwe limiet wil zitten of iets dergelijks, ik wil gewoon volume maken en mijn spel spelen dan komt het vanzelf :) Ben van vrijdag tot zondag wel een weekendje weg met de familie, maar dat grinden moet ik dan volgende week maar inhalen :)

Ik hoop dat ik deze blog interessant kan maken voor jullie en hopelijk wat trouwe volgers kan krijgen :)

Beantwoorden
Citeren
270 reacties
martijnde666
Oldschool Grinder

Succes ga je volgen!

Ben zelf ook aan het twijfelen of ik de 18 mans eens moet proberen ipv de cashgames.

Beat 10NL ook (25.000 handen met 4,5BB/100 handen), maar zelfde gehad op de 25NL.

Is het voor mij een idee om een sample van 100 keer de 3,50 te spelen?
Ik kan dit aan qua BR, of raadt je me de lagere 18's aan om te beginnen?
Dus om met 150$ op de 1,5's te beginnen en daarna pas de 3,5's te pakken bij 350$?

Beantwoorden
Citeren
Willem103 Topicstarter
Willem103
PokerStrategist

Bedankt :)

100 games is niet echt een sample om te kijken of je de 18s beat. Ik zou eerst de vids van DonBartos en Chaser over de 18 mans goed bekijken en verder kijken of je ICM onder de knie hebt.

Ik zou gewoon op de $1,50 beginnen en dan na 300 games evalueren wat je er van vind. 100 games is echt geen sample en 300 eigenlijk ook nog niet, maar het is een begin. In ieder geval succes!

Beantwoorden
Citeren
chaserr
Poker Player

GL willem vooral met je coachings plannen :tongue:

Beantwoorden
Citeren
3BetMe4Free
Oldschool Grinder

in b4 ban,

gl

Beantwoorden
Citeren
Pieter1960
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door martijnde666
Succes ga je volgen!

Ben zelf ook aan het twijfelen of ik de 18 mans eens moet proberen ipv de cashgames.

Beat 10NL ook (25.000 handen met 4,5BB/100 handen), maar zelfde gehad op de 25NL.

Dus om met 150$ op de 1,5's te beginnen en daarna pas de 3,5's te pakken bij 350$?

Heeft hier iemand nou een verklaring voor anders dan dit als feit kennelijk te accepteren?> Beat 10NL ook (25.000 handen met 4,5BB/100 handen), maar zelfde gehad op de 25NL.

Beantwoorden
Citeren
chaserr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door 3BetMe4Free
in b4 ban,

gl

:(

Beantwoorden
Citeren

Nice one, zeker om te volgen;)

Beantwoorden
Citeren
Willem103 Topicstarter
Willem103
PokerStrategist

Ik weet inderdaad niet of jullie nog lang kunnen genieten van mijn pokervorderingen. Wie weet ben ik morgen gebanned hier op PS :) Is in verband met een freeroll die alleen voor coaches en mods is, waarin ik meespeelde. Was iemand aan het railen en toen zag ik de pass staan en schreef me in :) Wist voor die tijd niet eens dat dit alleen voor mods en coaches was, maar goed dat hoorde ik pas toen ik hem speelde. Dus wie weet tot morgen en anders goodluck all:)

PS: Net nog sessie gespeeld. Liep niet super, 25 down. Zo weer verder grinden.

Beantwoorden
Citeren
Arjon
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Willem103
Ik weet inderdaad niet of jullie nog lang kunnen genieten van mijn pokervorderingen. Wie weet ben ik morgen gebanned hier op PS :) Is in verband met een freeroll die alleen voor coaches en mods is, waarin ik meespeelde. Was iemand aan het railen en toen zag ik de pass staan en schreef me in :) Wist voor die tijd niet eens dat dit alleen voor mods en coaches was, maar goed dat hoorde ik pas toen ik hem speelde. Dus wie weet tot morgen en anders goodluck all:)

Wegens het meespelen in de freelancer freeroll en op basis van je verhaal hebben we besloten je een week lang op de 'read only' status te zetten. Je kunt wel het forum bezoeken, maar niet posten. Als we aannemen dat je verhaal verder klopt, zullen we verdere consequenties richting andere spelers of freelancers laten uitblijven.

Verder willen we benadrukken dat:
- Het wachtwoord overnemen van iemand die je aan het railen bent een ernstige inbreuk is op zijn of haar privacy. Zeker als die persoon dat niet bewust heeft laten zien.
- De titel van de freeroll en andere factoren, zoals de e-mail waarin het wachtwoord stond en de spelersgroep die ingeschreven stond, overduidelijk aangaven dat dit een freelancers only toernooi was. Ook is het natuurlijk niet voor niets dat jij het wachtwoord niet ontvangen hebt, dus je moet je er absoluut van bewust geweest zijn dat jij niet in deze freeroll hoorde mee te spelen.

Laat deze relatief lichte straf vooral een waarschuwing zijn, ook aan anderen: hou het eerlijk!

Verder is deze zaak daarmee afgedaan.

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Pieter1960

Oorspronkelijk gepost door martijnde666
Succes ga je volgen!

Heeft hier iemand nou een verklaring voor anders dan dit als feit kennelijk te accepteren?> Beat 10NL ook (25.000 handen met 4,5BB/100 handen), maar zelfde gehad op de 25NL.

Hoe bedoel je dit?
Dat het onwaarschijnlijk is?

Ik kan je mn PTR laten zien, is zelfs 5,12 BB/100 handen.

Beantwoorden
Citeren
3BetMe4Free
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Arjon

Oorspronkelijk gepost door Willem103

Wegens het meespelen in de freelancer freeroll en op basis van je verhaal hebben we besloten je een week lang op de 'read only' status te zetten. Je kunt wel het forum bezoeken, maar niet posten. Als we aannemen dat je verhaal verder klopt, zullen we verdere consequenties richting andere spelers of freelancers laten uitblijven.

Verder willen we benadrukken dat:
- Het wachtwoord overnemen van iemand die je aan het railen bent een ernstige inbreuk is op zijn of haar privacy. Zeker als die persoon dat niet bewust heeft laten zien.
- De titel van de freeroll en andere factoren, zoals de e-mail waarin het wachtwoord stond en de spelersgroep die ingeschreven stond, overduidelijk aangaven dat dit een freelancers only toernooi was. Ook is het natuurlijk niet voor niets dat jij het wachtwoord niet ontvangen hebt, dus je moet je er absoluut van bewust geweest zijn dat jij niet in deze freeroll hoorde mee te spelen.

Laat deze relatief lichte straf vooral een waarschuwing zijn, ook aan anderen: hou het eerlijk!

Verder is deze zaak daarmee afgedaan.

Goed opgelost arjon!

Beantwoorden
Citeren
Willem103 Topicstarter
Willem103
PokerStrategist

Wiii back van mijn weekje niet posten :)

Heb afgelopen week redelijk veel gespeeld, maar nog niet genoeg. Ook redelijk wat down, maar dat is just variance.

Doelen today:

:diamond: 40 games voor m'n college
:diamond: 40 games na m'n college
:diamond: $50 stellar vrijspelen

Verder zal ik waarschijnlijk naar een staker moet zoeken :( Ik heb echt het gevoel dat ik de $7 18 mans beat, maar ik zal vrijwel alles moeten uitcashen voor m'n kamer. Dus mocht iemand daar interesse in hebben, let me know

Beantwoorden
Citeren
Willem103 Topicstarter
Willem103
PokerStrategist

Eindelijk een staker gevonden(DeKuip) en ben er erg blij mee. Mijn eigen roll uitgecasht en kan nu toch nog de $7 18 mans blijven spelen + alle mtt's t/m 5,50.

Ben vanavond rustig aan begonnen met wat micro mtt's. Niks noemenswaardig geshipt, zit nu alleen nog in de 1,10+R.

Morgen proberen redelijk vroeg uit bed te komen(10 uur wekker) om dan tot een uur of 4 te gaan grinden. Daarna werken en stappen :)

Doelen morgen:
:diamond: 11 uur zeker begonnen zijn met grinden
:diamond: Minimaal 50 games
:diamond: 's Avonds niet teveel drinken zodat ik zaterdag geen kater heb :D

Nu nog ff knallen in de 1,10+R :)

Beantwoorden
Citeren
3BetMe4Free
Oldschool Grinder

ballers gonna ball gl willempieee

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

Good luck :)

Beantwoorden
Citeren
Willem103 Topicstarter
Willem103
PokerStrategist

Ty both :)

1,10+R is niet veel soeps geworden. Shove 77 met 11bb en krijg een call van AK. Verlies de flip en met m'n laatste 2bb krijg ik het erin met A2s vs Q7 vs K10 en uiteraard hold ik niet :(

Nu even pizzatje in de oven gooien en dan zo slapen. Morgen grindtime :)

Beantwoorden
Citeren
3BetMe4Free
Oldschool Grinder

nice try bad running papzak

Beantwoorden
Citeren
Willem103 Topicstarter
Willem103
PokerStrategist

11:15 begonnen met grinden, waar ik wel redelijk tevreden mee was :) Echter liep de sessie echt voor geen meter. Direct in m'n 1e sit&go die ik reg, krijg ik AA de 1e hand en krijg ik het er pre-flop in tegen A3. As usual, brengt het board hem een runner runner :)

Ook aan de FT flink slecht gerunt met 3x bij de laatste 5 een hand lost als 99 < A6 en 77 < J6.

Helaas 70 down, een slecht begin met de staking. Heb er wel vertrouwen in dat ik het recht ga trekken vandaag, dus gewoon lekker door grinden :) De zin is er nog en dat is belangrijk.

Beantwoorden
Citeren
Willem103 Topicstarter
Willem103
PokerStrategist

En we zijn weer begonnen met grinden :) Een sessie van de $7 + de 5,10 HT en 4,40 Turbo. Lets ship some!

Beantwoorden
Citeren