Oorspronkelijk gepost door solartje
die 99 is heel easy call. BF is niet zo groot, omdat 1/ je nog niet helemaal dood bent met een AI en loss, 2/ bij een AI en win, bust je één speler (waardoor de $EV van je push hoger is tov dubbel up en geen bust) + je future utility verhoogt wel nice. zit je 3handed met vrij gelijkaardige stacks.het is net tegen die shortie dat je een AI wil aangaan, omdat een AI en een win tegen de andere spelers je niet doet upmoven in de pricemoney .
die K2o. doe het dan liever met een hand die het beter doet tegen die 1/3de van zen range waarmee hij called. je grootste deel van je value komt uit je FE, maar je wil die niet helemaal/grotendeels verliezen in de keren dat hij called. K2o is daar vrij snel dominated en doet het pritty terrible tegen zijn callrange. een hand als 98s doet het dan veel beter.
vergelijk eens beiden handen (of bekijk paar handen) kwa equity tegen zijn mogelijke callrange?
Ik vind de push daar niet zo bad. 12bb, dus je hebt wel nog wat FE, speler zit in de CO en heeft daar vrij weide minraise range met zeker wat stealhanden erin (als hij geen nit is), dus de resteal bluff op zich is niet slecht. je BB agro verdedigen is +ev.
tis enkel de hand waarmee je het doet die crap is ( Zelf tegen handen als 33 ben je gewoon fucked).blow: is hier nog geen FT (dachtk eerst ook), is gewoon F2T en met zijn vrij avg/net bellow avg stack, valt de icm hier nog goed mee.
Als hij 1/3 called dan is dit een anytwo shove zelfs .. ik heb gisteren zitten rekenen .. en ,das dus hetzelfde wat ik dacht op dat moment .. 2/3 folden easy push dan.