Ga naar het forum
Wolfske: Poker, IIF...

Meldingen
Alles wissen

Wolfske: Poker, IIFYM and Wendler

3,804 Berichten
110 Gebruikers
0 Reacties
76.4 K Weergaven

Oorspronkelijk gepost door CheckRaise1990
Als wolf zijn read klopt moet je wolf gelijk geven ofcourse :P, maar lijkt me wel sicke read.

Ook niet want tegen PP heb je nog altijd een flip en kan je ook nog callen, zeer close welliswaar, like breakeven.. Punt blijft dat je dit echt niet kan folden op de micros earlyphase.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Hicyy
Vraag je ook niet om alles van een random aan te nemen ofc :P. Maar je kon zelf ook even afkomen met equity oid om je standpunt te verdedigen. Nuja np ik reply gwn graag juicy terug :tongue:

ik had het in pokerstove gezet hoor, maar ik heb er problemen mee waardoor ik die niet kon copy pasten

Ik heb zijn shoves opgzocht over alle handen tussen de 12-15 bb
AA
AK x4
AQ x 1 (reshove op mij)
KJ x 1 (met ante's en een limp folder en waar hij deep was)
TT
99
77x2
66

Dus ... ok geen grote sample, maar het spreekt niet in mijn nadeel :P

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door CheckRaise1990
Als wolf zijn read klopt moet je wolf gelijk geven ofcourse :P, maar lijkt me wel sicke read.

Ook niet want tegen PP heb je nog altijd een flip en kan je ook nog callen, zeer close welliswaar, like breakeven.. Punt blijft dat je dit echt niet kan folden op de micros earlyphase.

early veel makkelijker als late .. omdat je nog spots gaat krijgen. Deze fold is er ook eentje omdat ik wat edge meereken. Kzeg het wss kan hij wel maar is vrij marginaal tegen deze speler :P

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Erik212
Denk dat het goed voor je is als solartje hier even naar kijkt Wolf, omdat je misschien zijn mening wel vertrouwd en zo een leak uit je spel kan halen. Vind het nogal wat dat jij over 1K handen en read hebt weten te ontwikkelen die je in staat stelt om AK te folden tegen een 14bb shove van late positie. Dit is echt een geweldige spot. En ik denk niet dat jij precies zijn range nu al perfect weet van wat hij vanaf late positie doet op dit blindlevel en in deze situatie tegen deze mensen achter hem of heb je pagina's lang aan notes over hem? Hij gaat hier (vrijwel) nooit AA/KK pushen en tegen al de rest heb je of een flip of je domineert hem. Vroege fase dus je speelt gewoon chip ev en dan kan je wellicht een klein beetje edge meerekenen, maar je edge is ook weer niet zo enorm dat je rustig monsters kan folden tegen een late positie shove voor 14bb.

Hij is echt slecht hoor .. ik denk dat zijn range hier zo screwed up is iig .. en nu ik opzocht wat zijn handen was dan worden mijn vermoedens nog eens bevestigd.

Iig is zeker niet standaard. Wil ook niet superkoppig zijn, AK is een geile hand, maar tegen zitakos moet ik opletten ermee :)

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Heb trouwens wel niet gekeken van welke posities die shoves zijn maar vanaf middle is ie echt vrij tight en pockets jams ie vaak omdat hij niet weet hoe hij ze moet spelen I guess

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

die comments op de 2 handen die ik gepost had, kwamen niet uit je vid. waren 2 uit de 3 handen die je zelf gepost had net voor mijn post.

over die 5:35 ;)

Spoiler

[IMGM] [/IMGM]

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door solartje
die comments op de 2 handen die ik gepost had, kwamen niet uit je vid. waren 2 uit de 3 handen die je zelf gepost had net voor mijn post.

Spoiler

[IMGM] [/IMGM]

Maar die is suited :f_biggrin: dat scheelt hem wel een pâar percent en dan ist een epic reads fold :coolface:

iig het is gebeurd meh .. ik vind de fold nog steeds niet lolbad zoals iedereen lijkt te zeggen . Kan wel zijn dat ik net pech heb gehad dat ie bijna altijd pockets heeft natuurlijk en dat zijn range ietsje breder word en het dan een snap is.

Maar ik geef mezelf liever een schouderklopje dat ik nog wist dat ie meestal pockets had :coolface:

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Btw solartjeuuuh, kan jij mij eens het concept reversed ICM duidelijk maken? Ben niet heel sure wat het exact betekent

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

PokerStars - $3.19+$0.31|400/800 Ante 50 NL - Holdem - 9 players
Hand converted by PokerTracker 4

UTG: 9,338 (VPIP: 22.73, PFR: 18.97, 3Bet Preflop: 9.09, Hands: 66)
UTG+1: 7,766 (VPIP: 13.04, PFR: 12.05, 3Bet Preflop: 8.57, Hands: 92)
UTG+2: 14,080 (VPIP: 31.37, PFR: 24.49, 3Bet Preflop: 11.11, Hands: 51)
MP: 5,506 (VPIP: 14.34, PFR: 7.63, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 284)
Hero (MP+1): 6,050
CO: 6,296 (VPIP: 20.69, PFR: 15.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 29)
BTN: 8,969 (VPIP: 26.79, PFR: 24.00, 3Bet Preflop: 10.53, Hands: 56)
SB: 700 (VPIP: 9.09, PFR: 5.88, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 22)
BB: 8,795 (VPIP: 9.66, PFR: 8.52, 3Bet Preflop: 5.48, Hands: 238)

9 players post ante of 50, SB posts SB 400, BB posts BB 800

Pre Flop: (pot: 1,650) Hero has A♣ K♥

fold, fold, UTG+2 raises to 14,030 and is all-in, MP calls 5,456 and is all-in, fold, fold, fold, fold, fold

Flop: (12,562, 2 players) 4♦ 7♥ K♦

Turn: (12,562, 2 players) 2♣

River: (12,562, 2 players) 4♥

UTG+2 shows 5♥ 5♣ (Two Pair, Fives and Fours) (Pre 63%, Flop 11%, Turn 5%)
MP shows A♦ K♣ (Two Pair, Kings and Fours) (Pre 37%, Flop 89%, Turn 95%)
MP wins 12,562

_U mad ? :coolface:
(wel obvious fold hier)

Beantwoorden
Citeren

Spoiler

[IMGM] [/IMGM]

Dus wat toon je aan met deze ene hand?

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Spoiler

[IMGM] [/IMGM]

dat je met AJs 49% haalt en dat je moet callen

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Wolfske

Spoiler

[IMGM] [/IMGM]

Ga nou maar ergens anders de wijsneus uithangen :facepalm:

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

@ 5:35

agree dat de hand tegen hem specifiek niet super huge spot is, omdat ie idd :f_love: is op zijn PP. nu je moet altijd kijken naar wat het extra opleverd. (xtra's die niet perse in math hier te zien zijn)

noem er paar op:

:diamond: als je tegen 50/100 nog geen dubbel up hebt gevonden, en je hier een kleine +ev call kan maken zou ik hem wel maken. voor je het weet zit je op 75/150 en heb je 7-8bb idpv van de 15bb die je nu hebt. blinds stijgen snel !
:diamond: meer future utility met een dubbele stack (met 25b+ krijg je weer xtra minraise opties die je met 10-12bb minder snel hebt, waardoor je meer +ev fi spots kunt nemen en je minder moet folden en je overal future bb/100 stijgt)
:diamond: je hier een reg uitschakeld die je aan de FT al niet meer kan tegenkomen,
:diamond: geef jezelf geen overal edge die je in elke hand moet halen, maar bekijk de edge per speler. tegen zitakos kan je gerust een 0$ edge nemen terwijl je tegen een 50/40 vis al sneller een edge neemt.

heb 3K+ hands op zitakos en hij pushed idd vooral zijn pp's en een fold zal niet terrible zijn, maar call > fold nogsteeds.

@ icm

reversed icm, moeilijk om dat zomaar even uit te leggen.(tbh ken ik de math/theory zelf niet goed, maar snap de implicaties / gameflow / invloed op je ranges en op -ev of niet -ev utg pushes wel).
int kort, gezien je bj een FI niet 100% showdown hebt, is je risk/reward of BF niet zo terrible als bij een call. bij een call is het alles of niets, bij een fI push is het meestal "een beetje" en af en toe "alles of niets" en zal dus minder extreem zijn. (je zal zelden een first in spot zien waar je enkel AK+ mag pushen, terwijl je als called dit wel vaak voor zal hebben. ok is ook gap concept blalala, maar heb het hier over ICM first in invloed tov cEV first in))

verschil in call in cEV en push in $EV door icm kan huge worden
vershcil in first in push in cEV en first in push in $ev door icm is vaak niet zo huge

nu in één van die handen die je postte (A8o), heb je één speler met 2k en één speler met 3k stack, waarvan de laatste op de BB zit. dus kwa gameflow krijgt die BB nooit een walk, en zal die BB een AI aangaan met ATC vs een first in push (toch deftige range) en kans dat die BB deze hand bust is groot. waardoor volgende hand nog één shortie met 2bb overblijft die pbb ook ATC zal pushen first in en ook zal busten. 2 spelers die busten = FREE OF RISK VALUE.

Nu gezien wij free value winnen, maakt dat we hier (zelf als first in ) nog steeds ICM ervaren , reverced icm. ICM is vooral op de CALLERS van toepassing, maar soms ervaar je ook wat icm als first in speler. de risk in de risk-reward verhouding is hier niet zozeer je stack als je de AI verliest, maar je risk is, dat je de kans weghaalt dat 2 spelers vanzelf busten en je moet je push dus daartegen afwegen. is mijn push +ev'er >>> kans dat 2 spelers busten

mmm meh niet goed uitgelegd pbb.

in die hand , kan jij easy 2 plaatsen opschuiven door te folden, dus de fold levert ons value op, en dus gaan we minder snel geneigd zijn een UTG -ev push te maken om de komende blinds goed te maken, want een fold kan ons ook geld opbrengen (door die 2 shorties) en een push levert ons paar blinds op , en gezien we midstack zijn voor de push en midstack blijven na het oppakken van de blinds, winnen we eigenlijk kwa gameflow niets, riskeren we free 2plaatsen en spreken we het goed omdat je utg-ev kan pushen terwijl de komende blinds niet persé -ev hoeven te zijn. ( als je de som maakt van future hands = equity won door één speler die bust + dan de equity lost door de blinds te moeten folden en dan bekijkt wat de uitkomst is, je al een antwoord hebt op je vraag of je -ev push moet aangaan of niet. gezien 2 busts >>>> equity lost door blinds te folden, zijn ons future spots +ev en zou ik dus utg enkel +ev spots aangaan. in dit gevaal met 2! mogelijke busts is onze future super +ev!! en zou ik utg dus enkel super +ev spots aangaan. (je reverced icm in de push is dus groot ! )

reverced icm is hetzelfde als gewone icm ,buiten dat die van toepassing is op de pusher en niet op de caller, en de ICMtax is vaak vele malen kleiner bij een pushen dan bij een caller. , wat niet tegenhoud dat in bepaalde gevallen waar je ICMtax als caller HUGE is, dat die als pusher ook nog best hoog is.

je zou als midstack op een FT, met 2 shorties klaar om te busten ook enkel JJ+ mogen callen , ongeacht wie pushed, omdat je BF huge is, dus ook als midstack pusher met 2 shorti'es left, blijft je reversed icmtax nog vrij groot. niet zo groot als bij een call situatie, maar toch nog groot genoeg.

daarom dat ik als shortie een utg -ev push zeker aanraad, maar in die 2 handen waark op gecomment had ,geen utg -ev push zou nemen omdat je reverced icm groot is en een fold pbb +ev is.

pfff men uitleg trekt op geen kloot, maar men brain is ook :rage: laatste tijd door de brainfog, maar kzal het laten staan, maybe met wat puzzelen dat het wel sense maakt.

edit: zie nu dat je de hand minraised (die A8o), my bad, dacht dat je hem had gepushed UTG. :facepalm: en dat je het zelf een tilt hand noemt.

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

lees edit: over die A8o hand, maar men opmerking blijft wel gelden voor je utg pushes.

heb de andere hand in wiz gegoten (omdat ik denk dat je een utg -ev push leak hebt) en belachelijk nitty callranges gegeven (gewoon voor de lol ) en hoe hard ik ze ook schuif blijft nooit een "ok" -ev utg push. kon blinds niet op 500/1K zetten, dus heb ze hoger gezet, wat ons sneller naar ene push doet neigen, maar alsnog blijft ie hier - 0.11% ev). je true -ev zal hier tussen 0.50% en 1.50% liggen depending callranges.

ook hier heb je een shortie op de BB; dus pbb, iemand pushed, BB called, hij bust, jij krijgt free plekie , free equity, dus we zijn niet happy om te pushen, dus hoog reverced icm. als we onze reward kijken, of we nu 7k of 9k hebben kwa gameflow maak het niets uit. andere hun FE tegen u blijft hetzelfde, en jouw FE tegen hun ook. het maakt niets uit in je ranges (call en push), dus enige wat je wint zijn paar chips (wat obv nice is, we willen altijd meer chips) maar je riskeert wel een showodwn (zeker op lage BI, waar er altijd wel paar zijn die te loose callen, en hoe earlyer je pushed, hoe meer spelers left to act en hoe groter kans op een FU call die -ev is voor beiden) om wat? om beetje equity te winnen maar geen future utility te winnen, VS geen showdown en hoog kans op de free equity. obv verkiezen we het tweede, dus hoge reverced icm.

stel dat je shortie zou zijn, dan zou ik het ZEKER pushen. ik hoor je al denken, ok maar als ik shorter was, had ik ook minder BB en riskeer ik ook minder, dus ik heb dezelfde callranges gehouden voor vilains en voor hero dezelfde stack in BB, maar iedereen 20K stack gegeven en dan krijg je:

plots kan je ATC pushen, alhoewel je FE in beiden exact hetzelfde zijn. de push word zelf +ev
why? je future utility reward is veel hoger. als je fold en door blinds moet, daalt je FE een pak de komende orbit terwijl bij het vorige vb dit minder het geval was. of je nu 6k of 10k pushed tegen een 8k stack maakt wienig uit. in dit geval of je nu 6K of 10K pushed tegen een 20K stack maakt wel uit. + kans dat de komende orbit iemand fold is zeer klein , dus je future spots gaan pbb -ev zijn, dus mag je hier veel sneller -ev utg push nemen. je reverced icm hier is heel klein, zo klein dat KJ zelf +ev word.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Wolfske

Spoiler

[IMGM] [/IMGM]

Ga nou maar ergens anders de wijsneus uithangen :facepalm:

Ik was serieus .. :facepalm:
edit: zelfs als ik de wijsneus uithing .. dan zou i;k dat best nergens meer doen alst niet meer in mijn eigen blog mag toch ?
Vijandige :P

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Uiteindelijk een epic solartje post in mijn blog :f_love: :f_love: :f_love:
Mooie uitleg man, weer een van je beste spots ooit en die laatste uitleg met die verschil in plaats is echt wel een eye opener. Wist wel dat het heel wat invloed ging hebben maar dat het zo gigantisch ging zijn wist ik dan weer niet !

Nice post !

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

is het dan toch duidelijk?

:facepalm: ik snap er in elk geval niets meer van, van watk gepost heb _ugly:

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player