Ga naar het forum
Zeezouts Chaostheor...

Meldingen
Alles wissen

Zeezouts Chaostheorie

2,287 Berichten
48 Gebruikers
104 Reacties
172.4 K Weergaven
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Na veel gezoom toch nog $0.42 weten terug te pakken :(

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

jammer van het tilten gisteravond. Hopelijk gaat het vandaag weer beter als je gaat spelen natuurlijk.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ja, was echt tilt gisteren. Uiteindelijk op NL10 gaan spelen en daar verliezen teruggepakt, maar chasing losses is echt tilt en totaal niet goed.

Op hogere limieten doe ik het vaak wel beter, maar ws. alleen omdat het dan om meer geld gaat en ik dus wat meer focus heb. Het is een echte leak van mij.

Dit is overigens wel vooral het gevolg van mijn burnout en de bijbehorende paniekgevoelens. Heb momenteel echt het idee dat ik op de Titanic zit en die film heb gezien. Dat is geen goede basis om te pokeren, maar aan de andere kant voelt het nog slechter om niets te doen.

Heb ondertussen wel mijn bankroll op Stars weer vrij voor uitcashen, dus ik trek er snel weer wat vanaf, om het niet weg te donken.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Was mezelf gisteren echt een beetje kwijt en dat baart me wel zorgen. Kan duiden op een komende nerveous breakdown.

Beantwoorden
Citeren

Phoeh, rot hoor.... :(

Ik lig zelf ook helemaal in de kreukels, en heb besloten om het pokeren los te koppelen van prive. Ik gebruik poker om me lekker te ontspannen. Mijn moment. Eigenlijk heb je in poker meer controle over het geheel dan in prive zaken.

Gewoon je best doen, en als je ondanks dat alles in elkaar ziet donderen kun je niet veel meer eraan doen, anders ga je zelf mee ten onder. Dus je eigen eilandje maken, en lekker pokeren. Heb je nodig. Mijn situatie lijkt intussen nergens meer op, dus het poker heb ik gewoon echt nodig om af te schakelen. En als ik zo kijk naar hoe ik het doe, dan kan ik alleen maar tevreden zijn. Voorheen was het zelfs op het forum kommer en kwel, maar nu heb ik dat alvast beter in de tang.

Succes man!

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Thanks Robbie, ik weet hoe moeilijk jouw situatie ook is en snap precies wat je bedoelt.

Beantwoorden
Citeren

Thanks Zee :)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Beetje lastig natuurlijk dat je al in een lastige situatie zit. Dan is het denk ik lastig genoeg om relaxt te kunnen pokeren. Anders kun je denk ik beter even er mee stoppen tot dat je weer in iets rustigere vaarwater bent.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Denk dat Robbie een goed punt aangeeft, zie poker meer als iets om te ontspannen en niet een spelletje van moeten spelen / winnen.

Beantwoorden
Citeren

Yep, dat is wat ik ermee wilde aangeven. Maar er is meer. Juist als je in een moeilijke positie zit voel je sterker dan voorheen/normaal de behoefte om te tonen dat je persoonlijk ook nog talenten hebt die voor geld in het laadje kunnen zorgen. Het is een combinatie van factoren. Om daar uit te komen is een lang een moeizaam proces, want prive-omstandigheden los je niet 1-2-3 op. Vaak is zulks een opbouw van jaren. Dat heeft tijd nodig. En terwijl daaraan gewerkt wordt moet je voor ontspanning zorgen. Om jezelf "sane" te houden.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Even stoppen of meer voor fun gamen; beide is denk ik een juiste aanpak in de basis.

Uiteindelijk denk ik dat een pauze de beste oplossing is: meer tijd om andere zaken aan te pakken, wellicht nog eens te kunnen vissen en het koppie weer leeg kunnen maken. Daar kan best een partij poker voor de lol bijpassen, maar dan moet ik wel zorgen dat mijn bankroll micro is en niet kan worden aangevuld, anders gaat dat niet lukken.

Vannacht weer op NL10 zitten spelen, meer met de gedachte van 'zien of het daar beter gaat' en na veel moeite een kleine + van $0.47 en iets van 30 punten voor de deal verzameld, maar de pokeritis wil nog niet over zijn (chasing losses, al was ik nu wel beter aan het spelen en bleef ik op dezelfde limiet).

Moet erbij zeggen dat ik wel pech had met set K tegen een straight, wat me een halve stack kostte en mss. een fold had moeten zijn. Daarna echter weer rustig weten te herstellen met mijn fishstackstrategy en met miniwinst afgesloten.

Denk dat dit potje poker ook het gevolg was van het bezoek aan mijn schoonouders. Haalde mijn vrouw weer op en de oudste kids konden oma nog eens zien terwijl ze nog aanspreekbaar was en het nog wat gezellig kon zijn. Dat je op de achtergrond weet dat het wel eens de laatste keer voor ze kon zijn, is best heftig.

Beantwoorden
Citeren

Dat is idd zeer heftig. Geniet van de momenten samen. En ja, dit heeft zeker invloed op het pokeren.

Hou jezelf op de been, dat is nu het belangrijkste.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ben vandaag 10 jaar bij PokerStrategy ...

:f_drink: :f_drink: :f_drink: :f_drink: :f_drink: :f_drink: :f_drink: :f_drink: :f_drink: :f_drink:

Beantwoorden
Citeren
Jmh01
Poker Player

Gefeliciteerd! Mooie tijd. En sterkte privé!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dan ben je denk ik 1 van de eerste hier. Mooi gedaan en gefeliciteerd :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren

Van harte, Zee! Precies tien jaar. Misschien ook een moment om een nieuwe start te maken.

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Of helemaal te stoppen :D :D:D

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

kidding :P

Beantwoorden
Citeren
Zeezout Topicstarter
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik vond deze tekst op ons binary option forum. Denk dat hij ook heel geschikt is voor pokerspelers ...

"There's this story of two monks who have sworn not to get involved with women but only dedicate themselves completely to their spiritual practice. One day the two monks are walking and discussing duality and similar subjects holy men love to talk about, when they see this woman crying beside the river. 'What's wrong lady?' one of them asks. 'I need to cross the river but the current is to strong' the woman replies sobbing in her scarf. 'I'll carry you across' the monk answers and so it goes. The woman is carried to the other side. Full of gratitude she kisses the monk goodbye and the two men continue on their path. During their walk the other monk has gone silent and seems to ponder something in his mind. After about an hour he cries out 'How could you do that?' he asks 'we swore to not get distracted from our spiritual path, to not interact with women and yet, you've talked to her and even carried her across the river!'

The first monk smiled and answered 'my friend, you are right. That's why i helped her across and set her down on the other side of the river. You however have not and have been carrying her all this time'

Imagine your losses as the woman. You have a choice to put down the thoughts and feelings you get after a loss and move on, or you can carry them all with you while you continue your path/your trading. Which do you prefer?

link

Had ff geen zin om te vertalen hoor :P

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Mooie mijlpaal, ik volg je volgend jaar pas :f_drink:.

Beantwoorden
Citeren