Ga naar het forum
Zoom SH NL5 - edite...

Meldingen
Alles wissen

Zoom SH NL5 - edited op 22 mei 2017

417 Berichten
33 Gebruikers
7 Reacties
27 K Weergaven
Rogier
Oldschool Grinder

pillenplan, lol, tja.... :P

Beantwoorden
Citeren
Prutserke
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Gerardus

Oorspronkelijk gepost door luca02
Sorry maar kan het meegekregen schema nou niet bepaald goed noemen..
Weet je bijv. wel hoeveel calorieën je nu per dag gaat eten en wat je dagelijkse behoefte is? Als je dit niet weet is het al moeilijk om een echte levensstijl verandering teweeg te brengen. Daarnaast zijn een hoop van die supplementen 'onnodig' en is de werking zeer twijfelachtig te noemen.

Zou je misschien eens je trainingsschema kunnen uitschrijven die je gaat volgen?:)

Deze post is trouwens totaal niet bedoeld je intenties af te kraken of de betweter uit te hangen. Ik vind het mooi dat je goede intenties hebt om wat aan je leefstijl te veranderen en daarmee hopelijk een vet % daling weet te bewerkstelligen. Maar helaas gaan er in de fitness wereld een hoop onzin verhalen/theorieën de ronde, die allen een doel dienen vanuit commercieel oogpunt. Mocht je daarom wat tips willen dan help ik je graag. :)

Goede/opbouwende kritieken en/of tips zijn altijd welkom! Mij is verteld dat calorieën tellen onzin en nutteloos is ?(

Volgens "vetmeter weegschaal" zou mijn lichaam zonder activiteiten al 2169 kcal per dag verbruiken?? Mijn trainingsschema zit in de "key" van de sportschool. Ik zal eens overschrijven als ik morgen ochtend ga gymmen.

Dikke zever!!!
Ik ben nu 2 maand aan het opletten wat ik eet (lees minder calorieën opnemen) en ben reeds 7.5 Kg kwijt zonder enige extra inspanning te leveren.

Beantwoorden
Citeren
blowkonijn
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Prutserke

Oorspronkelijk gepost door luca02
Sorry maar kan het meegekregen schema nou niet bepaald goed noemen..
Weet je bijv. wel hoeveel calorieën je nu per dag gaat eten en wat je dagelijkse behoefte is? Als je dit niet weet is het al moeilijk om een echte levensstijl verandering teweeg te brengen. Daarnaast zijn een hoop van die supplementen 'onnodig' en is de werking zeer twijfelachtig te noemen.

Zou je misschien eens je trainingsschema kunnen uitschrijven die je gaat volgen?:)

Deze post is trouwens totaal niet bedoeld je intenties af te kraken of de betweter uit te hangen. Ik vind het mooi dat je goede intenties hebt om wat aan je leefstijl te veranderen en daarmee hopelijk een vet % daling weet te bewerkstelligen. Maar helaas gaan er in de fitness wereld een hoop onzin verhalen/theorieën de ronde, die allen een doel dienen vanuit commercieel oogpunt. Mocht je daarom wat tips willen dan help ik je graag. :)

Goede/opbouwende kritieken en/of tips zijn altijd welkom! Mij is verteld dat calorieën tellen onzin en nutteloos is ?(

Volgens "vetmeter weegschaal" zou mijn lichaam zonder activiteiten al 2169 kcal per dag verbruiken?? Mijn trainingsschema zit in de "key" van de sportschool. Ik zal eens overschrijven als ik morgen ochtend ga gymmen.

Dikke zever!!!
Ik ben nu 2 maand aan het opletten wat ik eet (lees minder calorieën opnemen) en ben reeds 7.5 Kg kwijt zonder enige extra inspanning te leveren.

Hij levert juist wel extra inspanning, daarom moet hij ook goed eten. Calorieën hoef je dan inderdaad minder op te letten, gewoon gezond eten. :D

Beantwoorden
Citeren
Prutserke
PokerStrategist

Dan nog dien je rekening te houden met het aantal calorieën. Als je niet onder je dagelijkse behoefte blijft ga je nooit afvallen. Zelfs niet met extra beweging.

Beantwoorden
Citeren
blowkonijn
Oldschool Grinder

Wanneer je onder je dagelijkse behoefte gaat zitten, raak je op den duur uitgeput.

Beantwoorden
Citeren
Prutserke
PokerStrategist

Ik leg het verkeerd uit.

Stel dat je, met je huidige niveau van inspanningen, 2500 Kcal nodig hebt om op hetzelfde gewicht te blijven.

Dan zullen alle extra inspanningen ervoor zorgen dat je gewicht zal verliezen.

Gezien men moet beginnen sporten omdat men te dik is dan betekent dit dat men meer inneemt dan hij dagelijks nodig heeft bv 3500 Kcal ipv 2500

Als men dan extra inspanningen doet zal men met een beetje geluk op hetzelfde gewicht blijven of zelfs afvallen maar dan enkel als hij door het sporten alleen meer dan 1000 Kcal verbrand.

Kort: het is niet omdat je extra inspanning levert dat je niet op je calorieën moet letten.

Beantwoorden
Citeren
luca02
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door blowkonijn
Wanneer je onder je dagelijkse behoefte gaat zitten, raak je op den duur uitgeput.

Lol, als je niet onder je dagelijkse onderhoud komt val je ook niet af....

En niet om je zus af te kraken, maar het is wel degelijk mogelijk meer dan 4kg spiermassa aan te maken in je eerste trainingsjaar, alleen zal dat idd niet lukken met het bijgeleverde voedingsadvies. :)

Beantwoorden
Citeren
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

Alleen maar cal beperken om te afvallen is geen goede methode:
1) je krijgt honger met als gevolgd dat je op gegeven moment toch weer gaat schransen. zelfs meer dan je zonder dieet had gedaan. Dat is geen zwakte, maar je overlevingsinstinct. Daartegen valt niet te vechten.
2) je lichaam gaat op gegeven moment zuiniger met cal om, ofwel je dagelijkse cal behoefte gaat omlaag. Een manier om te overleven.
3) Zonder sport (lees: krachttrainingen) en goede voeding gaat je lichaam niet alleen beroep op vet doen, maar ook op je spieren. Je spieren worden dan afgebroken zodat je lichaam die eiwitten voor iets anders kan gebruiken, bijv. afweersysteem. Ook een manier om te overleven. . Doordat je spiermassa afneemt neemt je cal behoefte ook af.
4) Wanneer je te zwaar bent verbruik je ook extra cal om al die vet mee te sjouwen. In het begin zal je met dieet toch vrij veel afvallen omdat je veel met torsen. Naarmate je minder weegt verbruik je erdoor ook minder cal.

Nr 2, 3 en 4 zorgen ervoor dat je lichaam tijdens het lijnen steeds minder cal zal gebruiken. En wanneer je met diëten stopt of weer in de verleiding komt om te schransen --> dit samen zorgen ervoor dat je in no time weer aankomt en zelfs meer dan voorheen.

De enige manier om blijvend af te vallen is je leefgewoonte veranderen. Gezonder drinken (bijv. water ipv zoete cola), meer groente (niet uit het blik waarin suiker en zout zijn toegevoegd!), regelmatig sporten (meer spiermassa = meer cal verbruik), etc. Dat is wat ik nu aan het proberen ben: mijn slechte in goede gewoontes veranderen. Dat valt niet mee met al die verleidingen.

Als je nog steeds geloof dat je van calorieën tellen zult afvallen, dan adviseer ik je om te gaan Sonjabakkeren. Mag je hele dag steeds alles gaan afwegen en vooral met niet eten bezig gaan houden :coolface:

.

Beantwoorden
Citeren
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

Fitness challenge van Giraffe. Ook interessant om te lezen.

Beantwoorden
Citeren
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Rogier
pillenplan, lol, tja.... :P

Tja, eigenlijk noemt men het een supplementen plan. Ik ben nogal erg sceptisch dat je van pillen zult afvallen. Van chroom zou ik minder trek in zoetigheid krijgen en toch merk ik tot nu toe helemaal niets van. Ik zou zelfs ook pillen moeten nemen voor een betere stoelgang en ik verstik het om zoiets in te nemen.

Beantwoorden
Citeren
luca02
Elite Grinder

Lol al die punten die je opnoemt zijn zo kortzichtig en totaal niet goed onderbouwd. Ik kom hier morgen nog wel ff op terug. Nu te moe;)

Beantwoorden
Citeren
Prutserke
PokerStrategist

Alleen maar cal beperken om te afvallen is geen goede methode:
1) je krijgt honger met als gevolgd dat je op gegeven moment toch weer gaat schransen. zelfs meer dan je zonder dieet had gedaan. Dat is geen zwakte, maar je overlevingsinstinct. Daartegen valt niet te vechten.
2) je lichaam gaat op gegeven moment zuiniger met cal om, ofwel je dagelijkse cal behoefte gaat omlaag. Een manier om te overleven.
3) Zonder sport (lees: krachttrainingen) en goede voeding gaat je lichaam niet alleen beroep op vet doen, maar ook op je spieren. Je spieren worden dan afgebroken zodat je lichaam die eiwitten voor iets anders kan gebruiken, bijv. afweersysteem. Ook een manier om te overleven. . Doordat je spiermassa afneemt neemt je cal behoefte ook af.
4) Wanneer je te zwaar bent verbruik je ook extra cal om al die vet mee te sjouwen. In het begin zal je met dieet toch vrij veel afvallen omdat je veel met torsen. Naarmate je minder weegt verbruik je erdoor ook minder cal.

Nr 2, 3 en 4 zorgen ervoor dat je lichaam tijdens het lijnen steeds minder cal zal gebruiken. En wanneer je met diëten stopt of weer in de verleiding komt om te schransen --> dit samen zorgen ervoor dat je in no time weer aankomt en zelfs meer dan voorheen.

De enige manier om blijvend af te vallen is je leefgewoonte veranderen. Gezonder drinken (bijv. water ipv zoete cola), meer groente (niet uit het blik waarin suiker en zout zijn toegevoegd!), regelmatig sporten (meer spiermassa = meer cal verbruik), etc. Dat is wat ik nu aan het proberen ben: mijn slechte in goede gewoontes veranderen. Dat valt niet mee met al die verleidingen.

Als je nog steeds geloof dat je van calorieën tellen zult afvallen, dan adviseer ik je om te gaan Sonjabakkeren. Mag je hele dag steeds alles gaan afwegen en vooral met niet eten bezig gaan houden :coolface:

.

Ik heb nooit gezegd dat calorieën tellen gelijk is aan minder eten.
Sinds ik op mijn voeding let eet ik meer dan vroeger. ik eet enkel gezonder!

Alle cola en andere frisdrank is gebannen tijdens de week (dronk vroeger gemakkelijk 1L per dag)
Alle snoep / snacks zijn vervangen door fruit.
Ik ontbijt nu wel wat ik vroeger niet deed.
Geen warme maaltijden (aardappelen, vlees en groenten) meer s'avonds maar een gezonde fruitsla en soep.

Ik heb sindsdien geen last van een hongergevoel dus ook geen zin om te gaan schransen.

Beantwoorden
Citeren
3HUNNA
Oldschool Grinder

Hey Gerardus.

Wou nog even wat vragen.

Was de overstap van NetBet naar PokerStars makkelijk?

En dan doel ik alleen op het uitcashen op NetBet, ben wel nieuwschierig hoelang dat heeft geduurd.

Beantwoorden
Citeren
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

Ik heb bij netbet nog niet uitgecasht. Misschien doe ik dat nog wel. Het schijnt momenteel niet erg soepel te gaan.

De bankroll op pokerstars heb ik daar opgebouwd door FR cash games te spelen.

.

Beantwoorden
Citeren
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

Update van mijn poker progressie...

Het ging eerst niet zo goed op Pokerstars. Oorzaak: mijn mental game en spel zijn gewoon ontzettend :f_p: . Net als Wolfske ben ik ook hard aan mijn mental game aan het werken. Dit doe ik met behulp van Jared Tendler boeken: The Mental Game of Poker Part 1 en 2. Momenteel ben ik zijn eerste boek aan het lezen. Al bij de pagina 20 kwam ik volgende zaken tegen die absoluut op mij van toepassing zijn:

:spade: Try to win every hand.
:spade: Believe that I am cursed. Dat slaat nergens op en toch...
:spade: Get frustrated when a bad player plays badly. Vooral als ik suck outs om de oren krijg.
:spade: Play more hands when I am losing.
:spade: Play fewer hands when I am winning.
:spade: Play badly when the stakes are too small for me to care. Absolutely TRUE!

Ik weet dat hierboven genoemde punten op nergens slaan. Toch ga ik vroeg of laat me erdoor laten tilten en beïnvloeden. Aan die punten heb ik afgelopen dagen veel moeten werken. Ook moet ik mezelf aanleren om elk $-cent inzet serieus te nemen. Zeker als ik zo snel mogelijk geen loonslaaf meer wil zijn :P

Daarnaast ook veelal gekeken naar grote verliespotten en daarin viel me bepaalde patronen op. Aan die patronen (slecht spel) heb ik veelal eraan moeten werken. Sindsdien begon het tij langzaam te keren van -20bb/100 naar ca. 0-5 bb/100. Ik maak nog steeds domme bluf, call, of koppig blijven proberen een pot te winnen. Maar niet meer zo vaak als voorheen. Ik weet de fold button steeds vaker te vinden :rolleyes:

Edit: ff tinypic fixen.

Beantwoorden
Citeren
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

Het gaat geleidelijk steeds beter. Vandaag 1100 handen gespeeld en bijna $4 up.

Hier wat aantal handen :)

Ik ben niet zo dol op mini-3betters...

PokerStars - $0.02 NL FAST (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

BTN: 100 BB (VPIP: 30.14, PFR: 19.18, 3Bet Preflop: 2.94, Hands: 73)
SB: 236 BB (VPIP: 25.00, PFR: 25.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 5)
BB: 113 BB (VPIP: 12.84, PFR: 10.09, 3Bet Preflop: 5.00, Hands: 110)
UTG: 138.5 BB (VPIP: 39.39, PFR: 27.27, 3Bet Preflop: 20.00, Hands: 34)
Hero (MP): 100 BB
CO: 316.5 BB

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 9♦ 9♥

fold, Hero raises to 3 BB, fold, BTN calls 3 BB, SB raises to 5 BB, fold, Hero calls 2 BB, BTN calls 2 BB

Flop: (16 BB, 3 players) 4♠ 9♠ A♥

SB bets 7 BB, Hero calls 7 BB, fold

Turn: (30 BB, 2 players) 5♦
SB bets 12 BB, Hero raises to 38.5 BB, SB raises to 65 BB, Hero raises to 88 BB and is all-in, SB calls 23 BB

River: (206 BB, 2 players) T♣

Spoiler

SB shows A♦ Q♠ (One Pair, Aces) (Pre 45%, Flop 5%, Turn 0%)
Hero shows 9♦ 9♥ (Three of a Kind, Nines) (Pre 55%, Flop 95%, Turn 100%)
Hero wins 199 BB

Eerst limpen en dan mini-3betten Hij heeft vast KK+ :rage: :rage: :rage:

BTN: 94.5 BB (VPIP: 9.62, PFR: 1.92, 3Bet Preflop: 3.85, Hands: 54)
Hero (SB): 189 BB
BB: 134.5 BB (VPIP: 33.33, PFR: 33.33, 3Bet Preflop: 25.00, Hands: 23)
UTG: 132.5 BB (VPIP: 5.26, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 21)
MP: 132.5 BB (VPIP: 100.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 1)
CO: 217.5 BB (VPIP: 23.53, PFR: 17.65, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 69)

Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has T♠ T♥

fold, fold, fold, BTN calls 1 BB, Hero raises to 4 BB, fold, BTN raises to 7 BB, Hero calls 3 BB

Flop: (15 BB, 2 players) 8♦ 2♠ T♣
Hero checks, BTN bets 6 BB, Hero raises to 19 BB, BTN calls 13 BB

Turn: (53 BB, 2 players) 3♥
Hero bets 25.5 BB, BTN raises to 51 BB, Hero raises to 163 BB and is all-in, BTN calls 17.5 BB and is all-in

River: (190 BB, 2 players) 4♦

Spoiler

Hero shows T♠ T♥ (Three of a Kind, Tens) (Pre 20%, Flop 91%, Turn 95%)
BTN shows K♣ K♦ (One Pair, Kings) (Pre 80%, Flop 9%, Turn 5%)
Hero wins 183.5 BB

PWND! :D

Misschien had ik door moeten betten?

BTN: 130 BB (VPIP: 71.43, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 8)
Hero (SB): 100.5 BB
BB: 112.5 BB
UTG: 126.5 BB (VPIP: 11.64, PFR: 8.16, 3Bet Preflop: 1.87, Hands: 1,486)
MP: 54 BB (VPIP: 19.88, PFR: 7.83, 3Bet Preflop: 3.70, Hands: 171)
CO: 100 BB (VPIP: 18.18, PFR: 9.09, 3Bet Preflop: 5.26, Hands: 33)

Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has Q♥ Q♠

fold, fold, CO raises to 4 BB, fold, Hero raises to 10 BB, fold, CO calls 6 BB

Flop: (21 BB, 2 players) 8♣ 2♥ J♣
Hero bets 13.5 BB, CO calls 13.5 BB

Turn: (48 BB, 2 players) 4♣
Hero checks, CO checks

River: (48 BB, 2 players) T♣
Hero checks, CO checks

Spoiler

Hero shows Q♥ Q♠ (One Pair, Queens) (Pre 87%, Flop 80%, Turn 89%)
CO shows T♥ J♠ (Two Pair, Jacks and Tens) (Pre 13%, Flop 20%, Turn 11%)
CO wins 46.5 BB

Misschien iets te agressief gespeeld?

BTN: 108.5 BB (VPIP: 16.67, PFR: 16.67, 3Bet Preflop: 25.00, Hands: 6)
SB: 192.5 BB (VPIP: 37.50, PFR: 37.50, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 8)
BB: 100 BB (VPIP: 17.54, PFR: 8.77, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 59)
UTG: 95.5 BB (VPIP: 14.29, PFR: 12.20, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 47)
Hero (MP): 104.5 BB
CO: 101.5 BB (VPIP: 21.05, PFR: 17.54, 3Bet Preflop: 11.11, Hands: 59)

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has K♥ K♠

fold, Hero raises to 3 BB, fold, fold, fold, BB calls 2 BB

Flop: (6.5 BB, 2 players) A♦ K♦ 3♣
BB bets 3 BB, Hero raises to 9 BB, fold

Hero wins 12 BB

BTN callt resteal

BTN: 120 BB (VPIP: 41.67, PFR: 16.67, 3Bet Preflop: 25.00, Hands: 12)
SB: 135.5 BB (VPIP: 18.18, PFR: 11.36, 3Bet Preflop: 5.56, Hands: 45)
Hero (BB): 104 BB
UTG: 77 BB (VPIP: 15.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 42)
MP: 107.5 BB (VPIP: 17.14, PFR: 11.43, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 35)
CO: 94 BB (VPIP: 13.04, PFR: 11.11, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 51)

SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has A♦ Q♥

fold, fold, fold, BTN raises to 3.5 BB, fold, Hero raises to 11 BB, BTN calls 7.5 BB

Flop: (22.5 BB, 2 players) Q♠ 7♥ 6♥
Hero checks, BTN bets 10.5 BB, Hero raises to 21 BB, BTN calls 10.5 BB

Turn: (64.5 BB, 2 players) 4♦
Hero checks, BTN checks

River: (64.5 BB, 2 players) 8♣
Hero bets 31 BB, BTN calls 31 BB

Spoiler

Hero shows A♦ Q♥ (One Pair, Queens) (Pre 60%, Flop 47%, Turn 68%)
BTN mucks 9♥ 8♥ (One Pair, Eights) (Pre 40%, Flop 53%, Turn 32%)
Hero wins 122 BB

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

QQ had je eventueel dun voor value kunnen betten op de turn. Al lijkt me jouw lijn ook niet slecht.
Denk dat ik zelf KK daar gewoon call. Al zijn er wel een aantal gevaarlijke turnkaarten die zijn mogelijke draw kan hitten en lijkt me een raise voor protectie ook prima hier.
De AQo hand had ik zelf gewoon een Cbet geplaatst. Nu je check-raised kom je wel heel sterk over. Zeker door de min-raise. Als je wilt check-raisen zou ik er zo'n 30bb in totaal van maken.

Beantwoorden
Citeren
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
QQ had je eventueel dun voor value kunnen betten op de turn. Al lijkt me jouw lijn ook niet slecht.
Denk dat ik zelf KK daar gewoon call. Al zijn er wel een aantal gevaarlijke turnkaarten die zijn mogelijke draw kan hitten en lijkt me een raise voor protectie ook prima hier.
De AQo hand had ik zelf gewoon een Cbet geplaatst. Nu je check-raised kom je wel heel sterk over. Zeker door de min-raise. Als je wilt check-raisen zou ik er zo'n 30bb in totaal van maken.

Ik denk het ook dat ik QQ op turn voor een halve pot door had moeten betten. En KK behind callen en op turn raisen. Ik moet minder bang voor flush drawn zijn.

AQo lijkt me geen gek idee om check/mini-raisen. Het is echt verbazingwekkend dat op microlimieten spelers vaak wel een mini-raise callen, maar een sterke raise niet. Tenzij ze een supersterke hand hebben, dan gaan ze vaak juist raisen op een mini-raise en op een sterke raise juist gewoon callen.

Beantwoorden
Citeren
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

Vandaag 1,5 uur gespeeld. In het begin speelde ik weer te loose (callde of blufde te vaak op de rivier in de hoop om toch een pot te winnen), waardoor ik al snel op $3 verlies stond. Toch heb ik in dezelfde sessie de knop om kunnen zetten en meer ging focussen op goed spelen ipv op resultaat: uiteindelijk de sessie winnend toch afgesloten: $2,30 up. Dit had $4 of $5 kunnen zijn!

Resultaat in oktober tot nu toe:

Beantwoorden
Citeren
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

Resultaat in oktober tot nu toe:

WEER DIE TINYPIC *@#$%^&

Nog niet eens begonnen met pokeren en nu al op tilt!

Beantwoorden
Citeren