Ga naar het forum
Zoom SH NL5 - edite...

Meldingen
Alles wissen

Zoom SH NL5 - edited op 22 mei 2017

417 Berichten
33 Gebruikers
7 Reacties
27 K Weergaven
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ilgenio86
hoop toch dat iemand het plezierig vond om mijn mening te lezen :)

Ik waardeer goed onderbouwde bijdrages altijd ;)

Ik ben nu over de typische situatie van de hand 14 (waarbij een speler 3bet & meerdere barrels downcallt) aan het nadenken/analyseren of deze lijn op lange termijn EV+ is. Ik denk het van wel...

Beantwoorden
Citeren
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

Pffffff... Op FR zoom NL2 worden 3bet/SQZ gewoon light afgecalled. Probeer maar eens eerst de kaarten van de villains te raden voordat je op de spoiler klikt... :badteeth:

PokerStars - $0.02 NL FAST - Holdem - 9 players
Hand converted by PokerTracker 4

BTN: 10.5 BB (VPIP: 19.19, PFR: 7.07, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 100)
Hero (SB): 115.5 BB
BB: 51 BB (VPIP: 15.63, PFR: 13.54, 3Bet Preflop: 7.69, Hands: 97)
UTG: 189.5 BB (VPIP: 10.94, PFR: 3.13, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 64)
UTG+1: 109 BB (VPIP: 20.48, PFR: 13.25, 3Bet Preflop: 8.82, Hands: 84)
MP: 103 BB (VPIP: 15.38, PFR: 2.56, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 39)
MP+1: 104 BB (VPIP: 20.15, PFR: 16.56, 3Bet Preflop: 7.80, Hands: 1,092)
MP+2: 100 BB (VPIP: 22.26, PFR: 19.35, 3Bet Preflop: 13.33, Hands: 317)
CO: 607.5 BB (VPIP: 50.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 4)

Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has Q♠ Q♣

fold, UTG+1 raises to 3.5 BB, fold, fold, fold, CO calls 3.5 BB, BTN calls 3.5 BB, Hero raises to 18 BB, fold, fold, CO calls 14.5 BB, BTN calls 7 BB and is all-in

Flop: (51 BB, 3 players) 8♠ 4♠ J♠
Hero bets 36.5 BB, CO calls 36.5 BB

Turn: (124 BB, 3 players) A♠
Hero bets 61 BB and is all-in, CO calls 61 BB

River: (246 BB, 3 players) K♥

Spoiler

Hero shows Q♠ Q♣ (Flush, Ace High)
Main Pot [36 BB]: (Pre 47%, Flop 3%, Turn 0%)
Side Pot#1 [210 BB]: (Pre 70%, Flop 87%, Turn 91%)

BTN shows K♠ 5♠ (Flush, Ace High)
Main Pot [36 BB]: (Pre 27%, Flop 95%, Turn 90%)

CO mucks A♣ 4♥ (Two Pair, Aces and Fours)
Main Pot [36 BB]: (Pre 26%, Flop 2%, Turn 10%)
Side Pot#1 [210 BB]: (Pre 30%, Flop 13%, Turn 9%)

BTN wins 34.5 BB
Hero wins 203 BB

Ax offsuit met A flop = nut = no fold :roto2:

BTN: 96.5 BB (VPIP: 27.12, PFR: 27.12, 3Bet Preflop: 12.50, Hands: 61)
SB: 395.5 BB (VPIP: 15.50, PFR: 9.12, 3Bet Preflop: 0.87, Hands: 334)
BB: 319 BB (VPIP: 16.67, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 19)
UTG: 136 BB (VPIP: 55.56, PFR: 11.11, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 9)
Hero (UTG+1): 111.5 BB
MP: 28.5 BB
MP+1: 187.5 BB (VPIP: 11.63, PFR: 8.43, 3Bet Preflop: 5.43, Hands: 348)
MP+2: 167.5 BB (VPIP: 21.08, PFR: 9.73, 3Bet Preflop: 3.61, Hands: 186)
CO: 74.5 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 2)

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has J♣ A♣

UTG calls 1 BB, Hero calls 1 BB, MP calls 1 BB, fold, fold, fold, BTN raises to 6 BB, fold, fold, UTG calls 5 BB, Hero calls 5 BB, MP calls 5 BB

Flop: (25.5 BB, 4 players) 7♣ A♦ K♣
UTG checks, Hero bets 24.5 BB, MP calls 22.5 BB and is all-in, fold, fold

Turn: (70.5 BB, 2 players) 4♠

River: (70.5 BB, 2 players) 6♥

Spoiler

Hero shows J♣ A♣ (One Pair, Aces) (Pre 74%, Flop 87%, Turn 90%)
MP mucks 9♠ A♥ (One Pair, Aces) (Pre 26%, Flop 13%, Turn 10%)
Hero wins 68 BB

Op de rivier slechts 10 blinds betten :facepalm:
Volgende keer fold ik 55 hier gewoon. Ik denk dat in deze spot 22-66 pocketpair spelen op een lange termijn gewoon niet profitabel is.

BTN: 103.5 BB (VPIP: 8.39, PFR: 4.52, 3Bet Preflop: 1.59, Hands: 160)
Hero (SB): 268 BB
BB: 209.5 BB (VPIP: 18.71, PFR: 1.94, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 158)
UTG: 90 BB
UTG+1: 48.5 BB
MP: 100 BB (VPIP: 8.89, PFR: 6.67, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 46)
MP+1: 97 BB (VPIP: 18.75, PFR: 12.50, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 98)
MP+2: 100 BB (VPIP: 14.55, PFR: 10.91, 3Bet Preflop: 10.00, Hands: 55)
CO: 149 BB (VPIP: 16.67, PFR: 14.44, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 91)

Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 5♥ 5♠

UTG raises to 3 BB, UTG+1 calls 3 BB, fold, MP+1 calls 3 BB, fold, fold, fold, Hero calls 2.5 BB, fold

Flop: (13 BB, 4 players) 5♦ 2♥ 5♣
Hero checks, UTG bets 6 BB, fold, MP+1 calls 6 BB, Hero calls 6 BB

Turn: (31 BB, 3 players) 3♥
Hero checks, UTG bets 30 BB, fold, Hero calls 30 BB

River: (91 BB, 2 players) 9♠
Hero bets 10 BB, UTG calls 10 BB

Spoiler

Hero shows 5♥ 5♠ (Four of a Kind, Fives) (Pre 20%, Flop 99.9%, Turn 100%)
UTG mucks K♦ K♣ (Two Pair, Kings and Fives) (Pre 80%, Flop 0.1%, Turn 0%)
Hero wins 107 BB

Ik begin steeds meer aardig op dreef te komen. Hopelijk speel ik binnen een paar weken FR NL5.

Beantwoorden
Citeren
schelleXL
Oldschool Grinder

hey Gerardus,

nice dat het goed gaat. Hier men mening over de handen

1. pré zou ik squeezen naar 24 BB : 3.5 x 4 + 2 x 3.5 want 2 limpers + 1 x 3.5 want OOP. allé daz mijn methode hé
flop is wel crap natuurlijk. In Principe is range als ze je squeeze callen tophand heavy : JJ+, AQ+
Dus je beat hier AQ, AK handen. Maar die gaan zeker geen bet callen, dus ik zou hier eventueel gaan voor een check en dan de turn bekijken.

2. Raise over limper Pré met AJs. Nu laat je elke random hand mee instappen en breng je de waarde van je hand sterk omlaag, zeker multiway en OOP. En je bent dan toch bereid om 6BB te leggen na een raise => dan had je beter zelf geraised naar 4 BB (3 BB + 1 BB voor de limper) want dan had je het initiatief. ALs je dan ge3bet kan je nog kijken wat te doen afhankelijk van de speler (fish or not).

3. het is juist wel profitable om hier te callen multiway. 1 vs 1 had ik hier wel gefold vs UTG raise want die range begint pas bij 77+, AQs +. Maar nu Multiway moet je 2.5 BB callen om 13 BB te winnen op de flop = goed. Ook ga je dan vaak tegen hoge PP afstacken als je set hit en ze hun QQ+ niet kunnen wegleggen op een low board.

Op deze flop zou ik check/raise spelen want als ze hier een hoge PP hebben gaan ze echt niet wegleggen op een paired board (er ligt al 55 dus is de kans kleiner dat jij ook een 5 hebt, en welke combo is dan enkel logisch : A5s). Je moet denken als jij hier AA hebt ga je die dan wegleggen op dit board als je bet geraised wordt ?

Dus ik zou raisen naar 25 BB na zijn raise en de call van de MP. Dan moet hij 19 BB bijcallen om 63 BB te winnen en heeft hij een equity nodig van 30%, met een hoog PP denk ik dat hij die wel denkt te halen.

Dan heb je op any turn ook een simpele AI, hij heeft dan nog maar 62 BB (90-3-25) achter en de pot is 63 BB (of misschien groter als de MP ook had gecallt).

Nu haal je veel te weinig value.

PS. as played bet river big of checkraise hem AI ( hij zette 30 BB op de turn in een pot met 31 BB dus zal wel iets sterk hebben waarmee hij ook op de river nog eens zou kunnen betten hé).

ik hoop dat je er iets aan hebt

grtz
Schelle

Beantwoorden
Citeren
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

Hoi Schelle!

Ik ben helaas voor een groot deel niet met je eens. Zie mijn mening/denkwijze hieronder. Benieuwd wat anderen ervan vinden.

1) Ik heb hier OR 3x geraised en dan twee callers opgeteld. Dan kom ik op 17,5 uit. Dat lijkt mij ok.

De flop: een freecard weggeven is in deze spot geen goed idee. Wat denk je wat voor een handrange CO hier kan hebben? IMO sta ik hier nog vaak erg voor. Direct de pot oppakken is fine. Turn, dat is een discussie moment. Ik denk dat ik op basis van villains handrange nog steeds voor sta. Alleen die schoppen K kan mij nog verslaan. Villains kan hier ook een set hebben: dus hier gewoon broke gaan.

2) Soms raise ik hier, soms niet. Nu wilde ik hier niet gaan raisen. AJs is te goed om weg te leggen en niet supersterk genoeg om altijd te gaan raisen. Als spelers hier al van plan zijn om te gaan limpen dan callen ze een raise ook wel. En als iemand in de late positie besluit om te gaan raisen dan is het nog niet te duur om te gaan callen.

3) Een vraag: je zit in een 4- of 5-multiway pot zou je dan bij een flop met je top-paar en eventueel met top-kicker all-in gaan tegen een van de speler? Of anders gesteld: als je met 55 hier een set flop en een van de spelers gaat met je mee, dan is kans groot dat je tegen een hogere set aanloopt. Vandaar dat ik denk dat hier met lage pocketpair spelen op een lange termijn niet profitabel is.

Dat ik op de rivier een mini-bet heb gedaan is gewoon dom. Ik wou op deze manier een raise uitlokken. Achteraf gezien denk ik dat ik op de turn check-raise AI had moeten spelen. Op de flop donkbetten was ook mogelijk geweest.

Beantwoorden
Citeren
schelleXL
Oldschool Grinder

Gerardus, geen probleem

verschillende meningen doen je nadenken over je hand hé

1/ Ja, een freecard is hier het minste van je zorgen vind ik. Als je cbet, welke range van zijn Squeeze-call range gaat jou daar dan nog callen. Je bet hier dus niet voor value volgens mij maar om iemand te laten folden, die handen die gaan folden beat je volgens mij zelfs op showdown.

op de flop Board: J♠8♠4♠ tegen zen range :
Equity Winst Split
CO 39.41% 38.64% 0.77% { TT+, AQs+, AQo+ }
SB 60.59% 59.82% 0.77% { QsQc }

met wat speelt hij verder als jij cbet ?
Equity Winst Split
CO 64.17% 62.86% 1.31% { JJ+, AsKs, AdKs, AhKs, AsKd, AsKh, AsKc, AcKs, AsQd, AsQh, AsQc }
SB 35.83% 34.53% 1.31% { QsQc }

Daarvoor alleen al vind ik een cbet niet goed. Met de handen die we beaten gaat hij ook zelf niet betten hé. Ik zal morgen eens de EV calculatie doen.

Je hebt schrik voor een freecard : A of K dan ? Dat zijn 7 kaarten op 45 (een A♠: helpt jouw equity nog), veel meer safe cards hé. + je houd de pot klein, dit is geen flop om nuts op te gaan met je overpair, geloof mij : zo heb ik veel geld weggedonkt.

Je zegt ook een set hebben : welke set kan hij hier hebben ? enkel JJ, daar lig je al tegen achter hé. Dus bet je zelf in de hoop van iets te hitten.

Probeer niet in handen te denken maar in ranges. Het feit dat hij hier nu een belachelijke hand heeft doet er niet toe want als zo iemand callt met K5s dan callt hij je squeeze met alle handen en kan het alleen maar goed zijn voor jou. maar je kan dat niet weten want je hebt nog maar 5 handen op hem => dus standard range opstellen ipv Maniac range ... :P

2/ limp UTG is ofwel small PP (22-66), broadways ofwel AA/KK (maar dan spelen ze vaak limp/raise). Hij wil er niet mee openen dus straf hem af door te raisen. Naar 4BB is vaak genoeg om een fold te krijgen en anders zullen er zoveel overcards liggen voor zen klein paartje dat je hem simpel met 1-2 bets van de hand kan zetten (behalve als hij zen set hit : 1 kans op 7 en dan weet je ook waar je staat).

nu call je zelfs 6 BB ipv anders 4BB : in de long run is dit zeker -EV. Dus je betaald te veel, hebt geen initiatief, je zit multiway en je hebt geen idee waar je staat.

op de flop neem je dan wel het initiatief over met AJs op een A high flop : wat ga je doen als UTG shoved ? je hebt al 30BB gelegd en nog maar 80 BB over en je hebt Toppair met een redelijke kicker + Flushdraw.

3/ set vs set = 4% kans, daar moet je geen rekening mee houden, dat is een cooler. 1 vs 1 zou ik niet callen want dan zit je steeds tegen een sterkere range. Multiway kunnen ze hier veel handen hebben hé, PP 22, 66-JJ, straightdraw 43s, gutshots, broadway overcards, ... je kan hier zoveel value pakken IP.

zoals ik zei :
"Op deze flop zou ik check/raise spelen want als ze hier een hoge PP hebben gaan ze echt niet wegleggen op een paired board (er ligt al 55 dus is de kans kleiner dat jij ook een 5 hebt, en welke combo is dan enkel logisch : A5s). Je moet denken als jij hier AA hebt ga je die dan wegleggen op dit board als je bet geraised wordt ?"

leg jij op dit board als UTG opener je AA weg op een check/raise ?

Allé, is mijn mening hé, maar denk er eens over na.

Als er anderen zijn mogen ze ook wel hun mening eens ventileren

grtz
Schelle

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik zou QQ+ en zeker KK+ niet zo gauw in een pre-flop call-range zetten en in zijn over-call range.
Al weet je het met waarschijnlijk een fishy ogende speler maar nooit en 88 en 44 kan je daarom ook niet helemaal uitsluiten.
Dus zou niet eens raar opkijken dat de CO een wijdere range zal hebben dan je hier voorspiegeld.
Daardoor heb je misschien nog wel een dunne valuebet op flop. Al zal het heel marginaal zijn en zal een check met de Q high flushdraw denk ik de beste optie zijn met weinig scare-cards op turn en river mogelijk. Al zal een :spade: kaart nooit heel lekker zijn. :f_cool:

Beantwoorden
Citeren
schelleXL
Oldschool Grinder

Hey,

ik heb op het engelstalige forum de EV analyse gepost die ik gemaakt heb van de 1e hand. (zie PokerStrategy.com Forum - Poker Strategy and Hand Evaluations - No Limit - Hand discussions for No Limit).

grtz
Schelle

Beantwoorden
Citeren
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

He hoi!

Ik was ook al van plan om dat hand binnenkort te posten. Maar je was mij voor. Ik denk nog steeds over die hand na en ik denk nog steeds dat op de flop betten het beste is. Alleen de turn twijfel ik een beetje, waarschijnlijk moet ik hier gewoon schoven gezien zijn mogelijke handrange. Ik denk dat je hier een fout maak door niet door te betten juist de value verlies. Ik kom hier nog op terug: hopelijk kan ik dan mijn gedachte duidelijk ordenen. Het is ook goed voor mij :)

English

Grtz
Gerarduh

Beantwoorden
Citeren
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

Hoi Schelle,

Dit is mijn antwoord op je Engelse post.

Spoiler

Sorry for a late answer. I have flu now.

As BTN is silly super shortstacked, we're going to ignore him. Let's assume CO is a standard TAG player, so we give him a calling range of: JJ-88, AKs, AKo --> 40 combinations. When the flop fall - 8♠ 4♠ J♠ - with our Q♣: Q♠: we have a equity of 71%.

So, the question is now: do you want to check/fold, check/call, raise/fold or raise/call AI with your QQ?

Let's dissect his range. What will you do, if the villain has (we are going to play straightforward without making any silly bluff):
JJ (6 combination)? --> that give you 34% equity --> I prefer to make a check then.
TT (6 combination)? --> 93% equity. It is very unlikely that he will make a bluff. So I prefer to make a bet here, as I don't want get a cooler here.
99 (6 combination)? --> the same as TT --> bet!
88 (6 combination)? --> the same as JJ --> check.
Without spade AKo (6 combination)? --> 86% equity. Unlikely that he will make a bluff here, and I don't want give him a free card: bet!
One spade AKo (6 combination)? --> 50% equity, just go all-in. If he directly fold on my bet than that is far, far, far much better!
Non-spade AKs (3 combination)? 86% equity. It is unlikely that he will make a bluff here. As I don't want give a free card: bet!
Spade AKs (1 combination)? 3% equity, check/fold.

So there is 27 combinations, which advocate for betting against 13 combinations for checking. If the villain raises AI on my bet, then it is possible that he has suited-spade AK, but one-spade AKo is also possible. From this view you have still 44% equity. When you add JJ or 88 to his range, you have still got 40% equity. So, I think it is EV+ to make a bet here on the flop.

As the villain just called my bet and at the turn A♠: fell I reduced his range to Ax:Ks: , JJ and 88. From this view, you have 51% equity.

If he has got K♠: (3 combinations): check/fold!
If he has got 88/JJ (12 combinations): bet AI. You don't want to give the villain a free card!

So, 12 combinations advocate for betting against 3 combinations for folding.

This was my thought about this hand. I am intriguing if good/professional players agree with that or not!

By the way, if we add AA and KK to the calling range of CO: we should still make a bet as we have 27 combinations for betting against 21 combinations for checking/calling/folding. I think it is unlikely that a player will call a squeeze with AQ. Also there is two Q cards removal.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

QQ: fine imo. Sizing pre is ook fine. Als je schelles theorie hanteert dan zou in de situatie aan een FR tafel wanneer UTG raist en iedereen callt, je zelf AA hebt in de BB je al allin kunt shoven vanwege de +1+2+3,5 methode. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, want iedereen gaat dan folden wat je niet wilt. Je moet een prijs maken die ze nog net willen callen. De CO overcallt preflop, wat vaak duidt op een mindere speler. Ik vind flop dan ook nog een valuebet, uit midPP, Jx en fd. Turn is tja.. ik shove ook gewoon. Vs Kd is gewoon ul imo, ik ga daar echt niet kunnen folden. Ook al check ik en shoved hij, dus dan ship ik zelf maar. Gezien hij waarschijnlijk slecht is, verwacht ik ook nog wel calls van minder.

AJ: Raise pre, as played snap ik die giga donkbet niet. Je flopt sterk en dan jaag je bijna iedereen weg. Ik vind donken hier wel fine omdat ik het liefst 3 streets value heb van UTG en je nutspotential hebt, maar gebruik aub normale sizing. Met deze sizing jaag je iedereen weg, zonde.

55: Of river zelf shoven of c/r. Kies vaak laatste optie, want gezien zn turnsizing bet hij river toch wel weer. Nu doe je wat randoms en krijg je juist hetgeen wat je niet wilt hier: je mist value want je geeft hem de mogelijkheid om een kleine bet te callen :P

Beantwoorden
Citeren
schelleXL
Oldschool Grinder

Divvie,

QQ : sizing pré was ik idd fout : ik doe normaal 3.5 x 3 + telkens 3.5 per limper + 3.5 vanwege OOP = bij mij 21 BB
Moet je dan met een made hand geen rekening houden met het feit dat je OOP zit omdat het dan niet zo veel uitmaakt of eerder afgaan op de handsterkte zelf ?

Als je niet ergens een klein beetje een bepaalde methoude hebt is het toch allemaal redelijk random niet ?

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Ja, een beetje methode erin houden is wel handig. Maar ik snap totaal niet waarom je telkens 3.5 per limper en voor OOP erbij doet. Ja, dan krijg je ook gigantische sizing die niemand wil callen. Als je 1bb per limper erbij doet en 1bb voor OOP dan kom je al op een heel wat betere sizing. En als er heel veel callers zijn dan kun je die +1bb voor elke caller ook al wat achterwege laten, want vaak wordt je sizing dan nog te groot.

Even jouw methode toepassen: UTG raist 3,5. UTG+1, MP, MP+1, CO, BTN en SB callen. Jij zit in BB. Dan komt jouw sizing neer op:

3,5 x 3 = 10.5
6 callers = 3,5 x 6 = 21
+ 3,5 voor OOP = 3,5

10,5+21+3,5 = Jij squeezed naar 35bb. Mensen moeten dus 31,5bb bijleggen om jouw squeeze te callen, wat een enorm deel van hun stack is. Gaan ze dat ooit doen? Nee, want die sizing slaat nergens op. Ik hoop dat je in ziet dat die methode van je dus geen vruchten gaat afwerpen.

Beantwoorden
Citeren
schelleXL
Oldschool Grinder

Divvie,

okay, ik ga ermee aan de slag. Thanks.

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door divvie
Ja, een beetje methode erin houden is wel handig. Maar ik snap totaal niet waarom je telkens 3.5 per limper en voor OOP erbij doet. Ja, dan krijg je ook gigantische sizing die niemand wil callen. Als je 1bb per limper erbij doet en 1bb voor OOP dan kom je al op een heel wat betere sizing. En als er heel veel callers zijn dan kun je die +1bb voor elke caller ook al wat achterwege laten, want vaak wordt je sizing dan nog te groot.

Even jouw methode toepassen: UTG raist 3,5. UTG+1, MP, MP+1, CO, BTN en SB callen. Jij zit in BB. Dan komt jouw sizing neer op:

3,5 x 3 = 10.5
6 callers = 3,5 x 6 = 21
+ 3,5 voor OOP = 3,5

10,5+21+3,5 = Jij squeezed naar 35bb. Mensen moeten dus 31,5bb bijleggen om jouw squeeze te callen, wat een enorm deel van hun stack is. Gaan ze dat ooit doen? Nee, want die sizing slaat nergens op. Ik hoop dat je in ziet dat die methode van je dus geen vruchten gaat afwerpen.

+1

Beantwoorden
Citeren
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

Ok ok, ik raise voortaan vanuit UTG1+ met AJs op een UTG limper. En op de rivier nooit meer een retarde kleine-probe bet maken :f_p:

Beantwoorden
Citeren
SWScuracao
PokerStrategist

great- zowaar weer een leerzame discussie op ps :)
leuk om de verschillende denkwijzes af te wegen- keepitUp!

Beantwoorden
Citeren
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

Een grafiekje. Het was eerst even wennen om weer full-ring cash game te spelen. Op gegeven moment wist ik hoe ik moet spelen en toen ging ik van -$18 naar bijna $8 nu. Bankroll: $33,55.

Beantwoorden
Citeren
Gerardus Topicstarter
Gerardus
PokerStrategist

Nu een paar typische AA handen. Hoe zou je hier reageren? Spoilers voeg ik later toe.

Hand 18

BTN: 82 BB (VPIP: 11.40, PFR: 6.58, 3Bet Preflop: 5.19, Hands: 235)
SB: 144.5 BB
BB: 104.5 BB (VPIP: 8.50, PFR: 6.48, 3Bet Preflop: 6.54, Hands: 300)
UTG: 14 BB
UTG+1: 177.5 BB (VPIP: 11.42, PFR: 8.68, 3Bet Preflop: 4.10, Hands: 296)
Hero (MP): 104.5 BB
MP+1: 104 BB (VPIP: 18.52, PFR: 18.52, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 28)
MP+2: 104.5 BB
CO: 124 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has A♣ A♠

UTG calls 1 BB, fold, Hero raises to 5 BB, fold, MP+2 calls 5 BB, fold, fold, SB calls 4.5 BB, fold, fold

Flop: (17 BB, 3 players) 4♠ 9♣ 6♣
SB bets 8 BB, Hero calls 8 BB, MP+2 calls 8 BB

Turn: (41 BB, 3 players) Q♥
SB bets 39 BB, fold, MP+2 raises to 91.5 BB and is all-in, SB calls 52.5 BB

River: (224 BB, 2 players) K♣

Spoiler

Hand 19SB shows Q♦ 9♠ (Two Pair, Queens and Nines) (Pre 47%, Flop 2%, Turn 9%)
MP+2 shows 6♠ 6♦ (Three of a Kind, Sixes) (Pre 53%, Flop 98%, Turn 91%)
MP+2 wins 216 BB

BTN: 43.5 BB (VPIP: 16.67, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 6)
SB: 99 BB (VPIP: 16.67, PFR: 11.54, 3Bet Preflop: 3.23, Hands: 79)
BB: 93.5 BB (VPIP: 100.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 1)
UTG: 134.5 BB
Hero (UTG+1): 108 BB
MP: 79.5 BB (VPIP: 17.65, PFR: 5.88, 3Bet Preflop: 25.00, Hands: 17)
MP+1: 98.5 BB (VPIP: 15.49, PFR: 12.77, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 143)
MP+2: 638 BB (VPIP: 49.33, PFR: 30.67, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 76)
CO: 101.5 BB (VPIP: 43.40, PFR: 18.87, 3Bet Preflop: 4.17, Hands: 55)

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has A♦ A♠

UTG raises to 3 BB, Hero raises to 9 BB, fold, fold, fold, fold, fold, fold, fold, UTG calls 6 BB

Flop: (19.5 BB, 2 players) 4♠ 8♠ T♣
UTG checks, Hero bets 10 BB, UTG raises to 29 BB, Hero calls 19 BB

Turn: (77.5 BB, 2 players) 8♥
UTG bets 41 BB, Hero calls 41 BB

River: (159.5 BB, 2 players) 8♦
UTG bets 31 BB, Hero calls 29 BB and is all-in

Spoiler

UTG shows K♦ K♥ (Full House, Eights full of Kings) (Pre 18%, Flop 8%, Turn 5%)
Hero shows A♦ A♠ (Full House, Eights full of Aces) (Pre 82%, Flop 92%, Turn 95%)
Hero wins 210 BB

Hand 20

BTN: 100 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 10)
SB: 85 BB (VPIP: 13.45, PFR: 8.07, 3Bet Preflop: 1.23, Hands: 226)
BB: 48 BB (VPIP: 10.71, PFR: 3.57, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 28)
UTG: 197 BB (VPIP: 18.03, PFR: 14.75, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 62)
UTG+1: 107 BB (VPIP: 15.38, PFR: 11.54, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 26)
Hero (MP): 108.5 BB
MP+1: 52.5 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 2)
MP+2: 91.5 BB (VPIP: 50.00, PFR: 25.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 4)
CO: 100 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 2)

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has A♦ A♥

fold, UTG+1 raises to 2 BB, Hero raises to 7.5 BB, fold, MP+2 calls 7.5 BB, fold, fold, fold, fold, UTG+1 calls 5.5 BB

Flop: (24 BB, 3 players) 9♠ 6♥ 3♦
UTG+1 checks, Hero bets 13 BB, MP+2 calls 13 BB, fold

Turn: (50 BB, 2 players) 6♣
Hero bets 24 BB, MP+2 calls 24 BB

River: (98 BB, 2 players) 5♦
Hero checks, MP+2 bets 47 BB and is all-in, Hero calls 47 BB

Spoiler

MP+2 shows T♦ T♥ (Two Pair, Tens and Sixes) (Pre 19%, Flop 10%, Turn 5%)
Hero shows A♦ A♥ (Two Pair, Aces and Sixes) (Pre 81%, Flop 90%, Turn 95%)
Hero wins 185.5 BB

EDIT: Nu met spoilers.

Beantwoorden
Citeren
schelleXL
Oldschool Grinder

Gerardus,

hand 18 : fine, veel sterkte en grote bet op de turn die een overcard is op de flop geeft toch wel aan dat je beat bent.
hand 19 : fine, zen range daar zet ik op 99+, AJs+, KQs. Eens hij de flop bet vermoed ik dat we tegen TT+ of K♠:Q♠: zitten en daar doen we het wel goed tegen.
hand 20 : de call van de MP2 op jouw 3bet préflop duid op een redelijk hand, maar langs de andere kant ziet hij er fishy uit dus kan vanalles zijn :-D Flop is okay maar het is een beetje spijtig dat de turn je geen info geeft want hij kan nog steeds callen met TT-QQ maar ook met 99 of 33. Ik denk dat enkel broadways hier afvallen, die gaan niet nog eens callen en draws zijn er niet.
Waarom check je river ? nu heb je nog kans dat TT-JJ behind checken en verlies je value, ging je hier ooit folden op een bet ? denk het niet en dus kan je beter betten want veel bluffs gaat hij hier niet in zen range hebben dat hij kan betten en hij heeft ook geen Fold Equity met nog maar 1/2 pot behind.

grtz
Schelle

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

:)

Beantwoorden
Citeren