Oorspronkelijk gepost door Pairdrawer65
Ik heb een situatie bedacht en vraag me af wat jullie mening hierover is.
Stel je speelt Nl50 bss en jij en villian zitten beiden 100bb diep.
De hijack (MP3) opent naar $2,00 jij (BU) reraised naar $5,50. de hijack callt.
Je mag nu kiezen uit 4 handen: 88, KJo, 75s of A2s.
In welke volgorde zou de handen kiezen tegen een goede winstgevend spelende reguler en waarom?
En in welke volgorde zou de kiezen tegen een fish en waarom?
1) let's be honest people. wat is het doel van het spelletje zo maximaal mogelijke winst maken en zo min mogelijk te verliezen.
2) Laat ik eerst zeggen dat ik zowel tegen een fish als een reg niet super fan ben om een van deze 4 cominbatie kaarten te 3 betten.
3) Okay mijn idee
Vs reg
75s>a2s>KJ>88
Winst maximaliseren dus met welke hand doen we dat. 88 obv maar je zit waarschijnlijk naar 2 outs te koekeloeren en je zult het vaak moeten opgeven op de flop als je je 8 niet hit en kom je echt in kut spots terrecht. KJo als je kijkt naar zijn calling range dan zitten daar aardig wat kaarten in die ons dominated hebben ik noem een AK die geflat word OOP door reg AJ,KQ + alle PP waar je op achter loopt dus ook geen ideale hand.waarschijnlijk kan je nog wel beetje value halen als je een J63r flop hit maar voor de rest word het allemaal tricky bijv hoe blij ben je als je daar j98 zit etc.
Dan heb je A2s die zet ik op de 2de plaats hier kan je wel value makkelijker uit halen + je hebt altijd 3 outs live en het is makkelijk te spelen op de flop. valt er een Axx flop okay zijn pocket 10 ofzo zal bang zijn voor de A maar callt zoiezo nog wel een c-bet dan check je turn en bet je small voor value op river en je pakt toch wel een leuk potje op. geeft hij tegen gas dan is het easy te folden. prob set of betere Ax. dan 75s dit is een geweldige hand om daar te hebben al ben ik meer van het flatcallen met die hand ik mix het afentoe wel op met dat soort handen. Je kan goed floppen sterke combo draws etc en anders kan je easy folden en dus zo je winst maximaliseren en je verlies minimaliseren.
VS Fish
zelfde principe geld weer winst maximaliseren verlies minimaliseren.
Echter een vis heeft een wijde openingsrange en zijn nogal call happy over calls met marginale handen en dus zijn elk van deze handen lastig te spelen tegen z'n range. maar mag ik dan kiezen dan ga ik toch voor.
88>KJo>75s>A2s
waarom
88: vs fish range ben ik favorite voor vis is Ax heilig + alle pocketpairs die we voor een groot gedeelte gecrusht hebben. wat SC en wat Kx handjes waar we het allemaal goed tegen doen
KJo: zoals ik al zeg de range is veel Ax kleine pockets maar vrij weinig Kx handen K10+ so either i am crushed of ik ben way behind op de flop. nou geloof ik vaak zat als ik top pair daar hit op een flop dat ik vaak genoeg voor lig om voor value te betten tot villian agressie gaat vertonen.
75s: simpele reden hij heeft vaak Ax maar ik flop toch redelijk vaak een draw met een pair of iets dergelijks wat makkelijk te spelen door potcontrol aan te houden tot je hand improved.
A2s: echt terrible vs fish een was lijst van Ax handen pocket pairs en die ellende bluffen tegen die mannen heeft geen zin want ze callen toch wel want er zit toch 10 dollar in de pot die laten ze niet zo maar gaan.