Ga naar het forum
een vraag over het ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] een vraag over het reraisen met JJ QQ

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
556 Weergaven

Gegroet iedereen,

Ik ben een net beginnend poker speler die voornamelijk nl ss speelt op de limieten 4 en 10cent het gaat vrij goed heb nu ongeveer 20euro winst maar Mijn probleem is dat wanneer ik iemand reraise met JJ/QQ die in vroege positie heeft geraised heeft 90% van de keer QQ/KK/AA/AK dus is het nog wel verstandig om te reraisen?

2de vraag is heeft een cbet nut als ik de flop niet gehit hebt en als iemand gelimped en gecalled heeft in eerste of tweede positie want dan heeft hij bijna altijd wel AA/KK in mijn ervaring?

Alvast bedankt,

Martijn

2 reacties
caroline29632
BlackMember

Met QQ en JJ zit je imo nog vaak genoeg tegen slechtere PP/ Ax. Op de lage limieten weten de meeste spelers vaak zelfs niet wat positie is.
Als je weet dat iemand ook SSS speelt, dan reraise je beter zijn UTG raise niet met QQ/JJ, want daartegen heb je respectievelijk 47% en 36% equity. Maar tegen een gewone speler is dat zeker profitable hoor.

Cbet is het beste wapen van een SSS speler. Dit kan je alleen laten als je echt een goede read hebt of als je tegen een goede regular speelt die jouw speelwijze volledig doorheeft. (Dus eigelijk nooit op de lage limieten) Op een board zoals 223 kan je het ook soms laten, omdat hij wss niet gelooft dat je het hebt gehit. Maar zeker als beginner is de goude regel: altijd cbetten HU als je preflop geraised hebt. Als je 2/3 pot bet moet hij maar 40% van de keren folden om al profitable te zijn en daar kom je op lange termijn wel :).

En ik weet echt niet waarom je denkt dat iemand die limpt called altijd AA/KK heeft. Het is je mss 1 of 2 keer overkomen. Maar ik zie ze met alles limp/callen. :59s, K5o,J8s,A8o,alle lage PP...
(ook heel af een toe JJ+/AJ+, maar dat hoort erbij. Dan maak je gwn een note van die speler, zo weet je het in het vervolg.)

Good luck :)

Caroline

gewoonlars
Oldschool Grinder

Wat caroline zegt.

-Mensen openen nog steeds vrij loose op NL10. Handen als JJ/QQ zijn goede handen dat je toevallig een paar x tegen KK/AA aanloopt kan gebeuren.
-De KK/AA limp, gewoon notes van maken. Kan begrijpen dat het irritant is.

Heb ook wel eens van die dagen dat je hele tijd tegen KK/AA aanloopt, hoort erbij.

Gewoon aan strategie denken, en lange termijn dan komt het wel goed.