Ga naar het forum
Short Stack Strateg...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Short Stack Strategy

8 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
543 Weergaven

Beste allemaal.
Wat denken jullie van de SSS?
zonder een echte strategie te gebruiken, heb ik altijd met succes gepokerd (met play chips bij pokerstars).
Nu probeer ik het eens met de SSS, maar het lijkt niet echt te werken. Eigenlijk verveel ik me rot.
na 3 uur pokeren op 3 tafels heb ik slechts 12 handen gespeeld, en er 4 gewonnen. Het enige wat je doet is folden, van tafel wisselen en kijken naar de handen die je had kunnen winnen.

Moet je je echt volledig aan de regeltjes houden? Ik zou best wel eens een blind willen callen met JT suited. Moet je na winst direct van tafel wisselen (ik had de mazzel dit 1x te vergeten en AA te krijgen)?

Met andere woorden: Welke uitzonderingen zijn er op de regeltjes? en is SSS echt winstgevend?

7 reacties
jhe440

Ten eerste denk ik dat met playchips spelen weinig met (succesvol) poker te maken heeft, aangezien iedereen voortdurend alles erin knalt (no offence).
Je hoeft je natuurlijk niet precies aan de regeltjes te houden, maar het is wel handig als begin, later als je meer ervaring hebt kan je dan beter inschatten wanneer je tricky handjes als JTs speelt en wanneer niet (positie, potgrootte, aantal tegenstanders, niveau tegenstanders, etc.).
Sowieso zou ik minimaal 4 tafels spelen anders heb je idd wat weinig actie.

Oorspronkelijk gepost door jhe440
Ten eerste denk ik dat met playchips spelen weinig met (succesvol) poker te maken heeft, aangezien iedereen voortdurend alles erin knalt (no offence).

hehe :P idd

toen ik SSS'de verveelde ik me ook kapot (16 tafels), en de stijgende lijn bleef ook uit na 20k handen. missschien moet je gewoon switchen naar BSS :)

Ja het gevoel dat het met playchips niet werkt had ik idd al :P. Maar ja, je moet het ergens uitproberen. Maar SSS werkt dus wel aan geldtafels?
Gebeurt het dan ook minder dat iedereen je callt (zoals bij playchips) ? Want dan is de kans natuurlijk een stuk kleiner dat je winst maakt.

Sorry voor mijn misschien domme vraag, misschien is ervaring het best, maar ik ben liever goed voorbereid wanneer ik SSS om geld ga spelen.

gewoonlars

SSS werkt goed hoor en is winstgevend.
Playmoneytafels tjah is leuk, maar heb je weinig aan denk ik niet te vergelijken.
SSS word op den duur wel wat uitgebreid, met limpen/stealen maar in het begin is dit nog niet nodig.

Als je begint met SSS, niet teveel tafels openen 3-4 tafels eerst maar proberen, daarna kan je altijd wat uitbreiden.

caroline29632

SSS werkt eigelijk alleen als je je heel strak aan de strategie houd.
In het begin zal je daar wss al genoeg mee bezig zijn dat je je niet verveeld :p.
Als je daar mee weg bent kan je je tafels uitbreiden. En in tegenstelling tot wat Rienk beweert, met 9-16 tables, met stats, verveel je je echt niet hoor :).

Als er iets niet duidelijk is post je best je hand op het forum en video's bekijken is ook een must.

Good luck :).

Tim29876

Mijn ervaring met SSS, is dat het ZEER moeilijk uit te voeren is. Vooral door de ijzeren discipline die vereist is voor correct SS spel. Juist vanwege een kleine stack is het, op de lange termijn, niet winstgevend om JTs te callen, te blijven zitten met een verdubbelde stack of stiekum toch AQ in early position te spelen omdat je al 300 handen lang niks kan spelen.

Poker kent vele varianten en strategieen. SSS is er maar één van en als die niet bij je past, merk je het snel genoeg. Waarschijnlijk ergens rond hand 20k. Je moet er maar lol in vinden om de SSS gedurende langere tijd in perfectie te proberen uit te voeren. Ik vind de SSS net zo leuk als iedere andere technische sport: je speelt vooral tegen jezelf.

Hey donkeyst,

Goede vraag! SSS is een heel goed uitgewerkte manier en je kan hier echt veel winst mee maken mits je het allemaal goed uitvoert! Een goede dicipline is hierbij ook gewenst!

Met SSS leer je vooral een goede handenselectie te maken en deze snel uit te spelen. Veel tegenstanders kunnen hier niet mee omgaan waardoor je winst zult maken.

En al lijkt SSS een saaie strategy, kijk maar eens naar de video's als je een bronze status hebt! Je zult zien dat de SSS-strategy zich zal uitbreiden dmv blindsteals etc. Zo kan het dus een erg leuke manier worden die je met veel plezier kunt spelen.

Graag verwijs ik je ook door naar de coaching op donderdag van DeKuip en Gerv. Deze twee SSS-grootheden spelen het SSS-systeem winstgevend tot wel NL200! Zij kunnen je vanalles vertellen, maar zullen je ook laten zien dat SSS werkt! tevens kun je hen vragen stellen over de strategie en over alles wat je van ze wilt weten!

Succes!

Groetjes :f_p: