Ah yeah maar op dat soort dingen wil ik idd verder gaan. Ik denk echter dat mensen redelijk veel moeite hebben met percentages omzetten in daadwerkelijke handen. Ook in het forum zie ik vaak terug dat mensen het moeilijk vinden om stats te interpreteren, dus besloot eerst op percentages in te gaan.
Oorspronkelijk gepost door Melvin
Oorspronkelijk gepost door nonnemingere
@Melvin, je kunt best ook zeggen bij een range t.o.v. tegenstanders het is.Srry, I don't get it..
![]()
Is het de bedoeling om een openingsrange van 15% te bepalen die je denkt dan een villain kan openen , of van de top 15% handen.
Als het het eerste is, is dit vrij afhankelijk van aantal tegenstanders etc, als het het tweede is :
check je equilator maar eens
range vs 1 random hand =/ range vs multiple random hands =/ pokerstove range =/ Sklansky ranges
Dit kan behoorlijk uitmaken voor het resultaat.
Oorspronkelijk gepost door Melvin
@Melvin, je kunt best ook zeggen bij een range t.o.v. tegenstanders het is.Srry, I don't get it..
![]()
Is het de bedoeling om een openingsrange van 15% te bepalen die je denkt dan een villain kan openen , of van de top 15% handen.
Als het het eerste is, is dit vrij afhankelijk van aantal tegenstanders etc, als het het tweede is :
check je equilator maar eens
range vs 1 random hand =/ range vs multiple random hands =/ pokerstove range =/ Sklansky ranges
Dit kan behoorlijk uitmaken voor het resultaat.
Ah, je hebt gelijk! Ik zal ook verschillende 15% ranges noemen bij het antwoord. 1 daarvan zal de standaard 15% range van de pokerstrategy equilator zijn, de andere zal mogelijk wat minder paartjes en meer hoge kaarten bevatten en dan mogelijk nog een range met meer suited connectors er in.
Probeer in ieder geval in te schatten hoeveel en welke handen er ongeveer in zo'n range kunnen zitten.
welke handen bevat een standaard 15% range?
Hier onder een aantal mogelijke 15% ranges:
Standaard equilator range:
77+, A7s+, K9s+, QTs+, JTs, ATo+, KTo+, QJo
Iemand die graag alle pocket pairs speelt:
22+, A7s+, K9s+, QJs, ATo+, KJo+
Probeer nu eens uit in de equilator hoeveel % jouw geschatte range daadwerkelijk is.
Oorspronkelijk gepost door Lanfear81
Hoeveel % kans heeft Hero hier om te winnen?Hero: 7 ♣ 6 ♦
Villain: 2 ♥ 2 ♠
48/49% ?
Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh
49%
Heb het gechecked en dat klopt inderdaad. Maar no way dat je dat zo precies even kunt berekenen.
Oorspronkelijk gepost door QuidProQuo
49%Heb het gechecked en dat klopt inderdaad. Maar no way dat je dat zo precies even kunt berekenen.
LOL
I kick ass en ik heb wel eens wat geklooid met equilator, dus snap het behoorlijk, en blijft schatten.
Oorspronkelijk gepost door QuidProQuo
49%Heb het gechecked en dat klopt inderdaad. Maar no way dat je dat zo precies even kunt berekenen.
LOL het is toch niet alsof hij 49,0753 zegt. Als je weet dat het ergens tussen 47-50 zit, is het toch niet onmogelijk dat hij het een keer juist gokt.
I kick ass en ik heb wel eens wat geklooid met equilator, dus snap het behoorlijk, en blijft schatten.
Er verschijnt overigens komende week een tool, vergelijkbaar met de equilator, maar die een hele stap verder gaat. Dit is echt een perfecte tool om nog meer inzicht te krijgen in equities tegen verschillende ranges, afhankelijk van board structuur etc etc.
Ook kun je met behulp van de quiz oefenen om je equity in te schatten tegen de handen/range van villain.
Qua analyse software op dit gebied zal dit de marktleider zijn van beschikbare tools. ♠_cool:
Oorspronkelijk gepost door Lanfear81
Er verschijnt overigens komende week een tool, vergelijkbaar met de equilator, maar die een hele stap verder gaat. Dit is echt een perfecte tool om nog meer inzicht te krijgen in equities tegen verschillende ranges, afhankelijk van board structuur etc etc.
Ook kun je met behulp van de quiz oefenen om je equity in te schatten tegen de handen/range van villain.
Qua analyse software op dit gebied zal dit de marktleider zijn van beschikbare tools. ♠_cool:
Very very nice
klinkt echt super
De nieuwe software - De PokerStrategy.com Equilab - is nu online!
In het nieuws vind je meer informatie over deze nieuwe software, die voor iedere serieuze pokerspeler een must is om te bekijken.
Veel plezier met het spelen met deze nieuwe software. Voor vragen en opmerkingen over deze software kun je natuurlijk altijd op het forum terecht!