Ga naar het forum
Hogere rake gunstig...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Hogere rake gunstig voor winrate?

22 Berichten
10 Gebruikers
0 Reacties
3,001 Weergaven

Op Full Tilt is de rake op de lage limieten 10%, terwijl dit op de meeste andere sites 5% is. Dit heeft natuurlijk een negatief effect op de winrate. Maar is het nou niet zo dat alle goede spelers die de beste room zoeken, juist Full Tilt qua cashgames vermijden, waardoor het aantal donks veel groter is, en je dus een nog grotere edge hebt en je hogere winrate dus het verschil in rake opheft?

Dit is zomaar iets wat ik me afvraag in de zoektocht naar een nieuwe site. Het niveau bij Unibet (waar ik nu sinds kort wat cashgames speel) is uitermate laag, maar de software is zo crappy dat ik hier weg ga. De software van Full Tilt vind ik echt prima, maar overal wordt afgeraden om op de lage limieten te gaan cashgamen. Hierdoor zou het dus ook juist gunstig kunnen zijn, omdat iedereen die fora leest/fishy sites zoekt naar andere sites gaat en Full Tilt links laat liggen. De mensen die overblijven zijn dus donks en fishes lijkt me, of sla ik hier de plank volledig mis?

21 reacties
viewer88
Oldschool Grinder

Denk het wel... 5% meer scheelt echt super super superveel hoor :)

Maar is wss nog steeds winstgevend te spelen. Ik zou me van de "sharks" op de micro limieten (pak minder als NL25) zoiezo niet veel aantrekken.

en je hebt nog rakeback (als het goed is) ook dus eigenlijk betaal je maar 7,3% rake :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

@viewer: er zijn zeker nauwelijks spelers die het spelletje echt begrepen hebben, maar de TAG-spelers stacken je gewoon minder snel af met een medium holding dan de donks, dus hoe meer donks, hoe hoger je winrate. En aangezien de spelers die vooruit willen vaak wel ergens lid zijn van een community of instructiesite, zullen zij ook gaan naar de plek met de laagste rake e.d., dus zullen ze niet voor full tilt kiezen. Wat overblijft is de ontzettende donks. Of dit klopt weet ik dus niet, dit vroeg ik mij juist af.

@timothy: die rakeback heb je op vrijwel elke site, dus daar betaal je ipv 5% ook minder, dus dit maakt niet zoveel uit op zich.

Ik heb nooit veel NL10 gespeeld, maar ik denk dat je wel gelijk hebt.
Maar ik denk dat NL10 gewoon overal wel goed te verslaan is :)
Ook al is het 5% of 7,3% rake.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Tja, da's natuurlijk sowieso wel zo; als je 10NL niet weet te verslaan dan kun je misschien beter stoppen met pokeren. Als je standaard TAG speelt heb je al een edge op 80% van de spelers, dus als je dan de spelers ontwijkt die het spelletje een beetje begrepen hebben, maak je al winst.

Neemt niet weg dat je natuurlijk altijd je winst moet maximaliseren, en hoe meer donks, hoe meer winst...

EliasVeritas
Oldschool Grinder

Lees mijn blog en je weet genoeg ;).
Maandenlang verlies op FTP en bij mijn overstap naar mansion een dikke vette winrate...
Voor mij is het wel duidelijk, NL10 op FTP is veel te tight en heeft een te hoge rake om er deftig je BR op te bouwen.
Met standaard TAG kom je er sowieso echt niet weg.
Dit is een persoonlijke mening, die voortkomt uit persoonlijke ervaringen.
Ik herhaal: ga niet op FTP spelen op NL10, je zal je het alleen maar beklagen.

Tim29876
PokerStrategist

Ik zit op FullTilt te SSS op de NL10.

Mijn cijfers to date:
Start: 18 aug - 1 dec.
BR $97
Bonus en Rakeback $152
Premium hands: $432
Overigen hands: -$535
Bijgaand een grafiekje en de performance van de premium cards (shc). Misschien interessant om deze te vergelijken met die van een andere room.

Wat zal ik zeggen. Hier zijn 2000 woorden.

Premiums:

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik snap het waarschijnlijk niet.....

Overige handen?

Tim29876
PokerStrategist

De SHC telt 16 speelbare handen van de 169 mogelijke.

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik bedoel: wanneer speel je die volgens SSS, behalve in de blinds?

Pinowww
Elite Grinder

Nu ik dit lees, wordt er verschillende %'s rake op verschillende limieten ge-eist?

Beetje krom....

En dat terwijl highstakes maximaal 50c rake per hand betalen :P.

Maaruh, is dit alleen op NL10?

Ik zit nu op NL200 en strx op NL400, nog niet op gelet, maar ik dacht dat het op FTP 5% rake was. Klopt dit?

Tim29876
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Ik bedoel: wanneer speel je die volgens SSS, behalve in de blinds?

Die speel ik meestal ook alleen in de blinds, maar dat zijn er over 40k handen zoveel dat de winst/verlies $535 is. Ok, soms maak ik een fout en bet ik tegen de SSS in (toch een 66 setminen bijv bij een openminbet om vervolgens op een latere straat te folden) maar dat zijn er echt niet veel. Over 40k handen betaal je een boel sb/bb als je moet check/folden.

Tim29876
PokerStrategist

Ter illustratie:
Op 1 dec heb ik 131 handen uit de SHC gespeeld. Verlies/winst is precies $2.50. PT3 registreert hier $4.30 aan rake.

Totale rake volgens PT3 in deze sessie voor de tafels waar ik op heb gespeeld is $121 (totaal uit de hand history van deze sessie).

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Was geen kritiek hoor :)

Vroeg het me alleen af ;)

iamthedanger
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
Maandenlang verlies op FTP en bij mijn overstap naar mansion een dikke vette winrate...
Voor mij is het wel duidelijk, NL10 op FTP is veel te tight en heeft een te hoge rake om er deftig je BR op te bouwen.

swings.

Oorspronkelijk gepost door Pinowww
Nu ik dit lees, wordt er verschillende %'s rake op verschillende limieten ge-eist?

Beetje krom....

En dat terwijl highstakes maximaal 50c rake per hand betalen :P.

Maaruh, is dit alleen op NL10?

Ik zit nu op NL200 en strx op NL400, nog niet op gelet, maar ik dacht dat het op FTP 5% rake was. Klopt dit?

enkel NL10, rest is 5% tenzij de highstakes die hebben leukere deals :)

groeten

EliasVeritas
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door envyjosh

swings.

tuurlijk heeft het voor een groot deel met swings te maken.
Maar ik heb minstens 100k handen op FTP op NL10SH gezien en nu zit ik toch al aan 8k op mansion en ik weet echt wel wat ik zeg. Ik heb geen zin om hierover een heel betoog te schrijven maar om het in 1 zin te zeggen:

Op FTP ging ik op zoek naar de vis aan tafel tegen wie ik graag een potje speelde. Op mansion ga ik op zoek naar de regular aan tafel die ik moet mijden. ;)

Tim29876
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Was geen kritiek hoor :)

Vroeg het me alleen af ;)

Dat is wat ik nu ook al maanden doe. Kan maar geen goede verklaring vinden voor dit debacle. Voordat ik andere factoren, zoals dure rake, de schuld ga geven wil ik er zeker van zijn dat mijzelf geen blaam treft. Ik echter nog niet klaar met alle handen doornemen maar ben bijna overtuigd dat ik kan aantonen dat mijn SSS fouten niet significant bijdragen aan het verlies.

Ik weet niet zeker of je het tegen mij had maar je vraag voelde niet als kritiek.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door envyjosh

swings.

tuurlijk heeft het voor een groot deel met swings te maken.
Maar ik heb minstens 100k handen op FTP op NL10SH gezien en nu zit ik toch al aan 8k op mansion en ik weet echt wel wat ik zeg. Ik heb geen zin om hierover een heel betoog te schrijven maar om het in 1 zin te zeggen:

Op FTP ging ik op zoek naar de vis aan tafel tegen wie ik graag een potje speelde. Op mansion ga ik op zoek naar de regular aan tafel die ik moet mijden. ;)

Nou, dit is duidelijke taal en zegt wel genoeg denk ik... Al vraag ik me af hoeveel echte regulars je hebt op 10NL, maar i see your point...

Het wordt dus zeker geen FTP voor low stakes cashgames...