Ga naar het forum
Michels vragenhoekj...

Meldingen
Alles wissen

Michels vragenhoekje

13 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
432 Weergaven
michel2311
PokerStrategist

Ik ben al een tijdje aan het pokeren en heb in die tijd al veel geleerd maar heb de laatste tijd het idee dat ik een beetje in een cirkel ben beland. Om dit te doorbreken ben ik dus nog harder gaan studeren. Maar door alleen maar te lezen of videos te bekijken kom je er niet (ik heb helaas bijna nooit in de gelegenheid om coachings te bezoeken). Soms zijn er zaken die je niet snapt of verkeerd interpeteert en om dit te corrigeren of bij te sturen heb je dus feedback nodig. Om een totale wildgroei van onderwerpen te voorkomen wil ik deze vragen dus verzamelen in deze topic. Alvast mijn excuses voor de ongetwijfelde noob vragen die langs komen. :D :D

Beginnen we maar gelijk met vragen:

Veel in poker hangt af wat voor range je aan je tegenstander hangt. Nu weet ik dat iemand die 24/22 speelt een tighte (agressieve) preflop speler is. Iemand met een VPIP van boven de 35 vaak niet de beste spelers zijn. Maar hoe bepaal ik nu hun range? Zijn hier ezelsbruggetjes voor? Is dit ervaring en leer je door dit vooral te doen en te controleren? Hoe hebben jullie dit geleerd?

PS. mocht iemand anders vragen hebben mag dat ook hier krijgen we hopelijk een mooie verzameling die beginners verder kan helpen.

Ow en ik speel shorthanded voor het geval het iets uitmaakt.

Beantwoorden
Citeren
12 reacties
ninjaconsul
Oldschool Grinder

Gebruik je equilab? Door dit programma veel te gebruiken ga je je ook iets bij een range kunnen voorstellen.

http://nl.pokerstrategy.com/software/10/

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Echt een goede raad van ninjaconsul.
Pokerstove is hetzelfde. Kan je ook gebruiken.
Eerlijk: ik vind het een must!

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Ok heb zowel Pokerstove als Equilab zal er zeker mee gaan werken. Neem aan dat jullie dit doen tijdens het reviewen.

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

En voor ranges in te schatten he.
Kan je zien wat 30% is etc...

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Ik speel nu dus sinds kort zoom (omdat ik dat eerst altijd tilting vond maar nu niet meer omdat ik maar 1 tafel speel) en heb hier nu ongeveer 1k handen op NL5. Je hebt dan zeer weinig reads op je tegenstanders. Is het dan fout om ze allemaal de range te geven die ik speel? Totdat ik denk dat ze anders spelen natuurlijk.

Ik vind dit eigenlijk ook een nadeel van Zoom omdat je aan een regular tafel zit je meestal wel na een uur spelen weet of iemand out of line loopt. Bij Zoom is dat wat moeilijker omdat je veel minder gegevens verzameld.

Beantwoorden
Citeren
EevQQ
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door michel2311
Ik speel nu dus sinds kort zoom (omdat ik dat eerst altijd tilting vond maar nu niet meer omdat ik maar 1 tafel speel) en heb hier nu ongeveer 1k handen op NL5. Je hebt dan zeer weinig reads op je tegenstanders. Is het dan fout om ze allemaal de range te geven die ik speel? Totdat ik denk dat ze anders spelen natuurlijk.

Ik vind dit eigenlijk ook een nadeel van Zoom omdat je aan een regular tafel zit je meestal wel na een uur spelen weet of iemand out of line loopt. Bij Zoom is dat wat moeilijker omdat je veel minder gegevens verzameld.

Ik zou ze gewoon als unknown beschouwen en dus gewoon ABC poker tegen ze spelen. Dat je minder stats en reads verzamelt vind ik zeker een nadeel van Zoom.

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Wil nu beginnen om wat tafels erbij te pakken. Alleen heb ik het probleem dat mijn monitor maar 17inch is en er maar 4 tafels tiled oppassen, 6 zou nog kunnen maar dan wordt de HUD erg klein. Nu hoorde ik Gamble zeggen tijdens de coaching dat hij stacked speeld (schuin over het scherm). Zijn er meer mensen die dit doen en is dit makkelijk? Verlies je dan niet snel het overzicht of moet je je beperken tot ABC? Iemand misschien een ander idee?

Beantwoorden
Citeren
rrrood
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door michel2311
Wil nu beginnen om wat tafels erbij te pakken. Alleen heb ik het probleem dat mijn monitor maar 17inch is en er maar 4 tafels tiled oppassen, 6 zou nog kunnen maar dan wordt de HUD erg klein. Nu hoorde ik Gamble zeggen tijdens de coaching dat hij stacked speeld (schuin over het scherm). Zijn er meer mensen die dit doen en is dit makkelijk? Verlies je dan niet snel het overzicht of moet je je beperken tot ABC? Iemand misschien een ander idee?

4 tafels zoom(!) of regular? Vier is toch wel meer dan genoeg?
Zo kan je ook nog goede notes maken, je goed focussen op spots en leren > volume maken imo :)

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Juist vanwege de stats ben ik weer teruggegaan naar de regular tables. Heb vandaag een uurtje gespeeld en heb gelijk van de meeste tegenstanders 50+ handen.

Heb ook geprobeerd om stacked te spelen maar moest hier erg hard aan wennen. Maar idd wel lekker voor het volume en als je het eenmaal gewend bent is het volgens mij goed te doen.

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

Euiqlab/Pokerstove is inderdaad prima te gebruiken om ranges in te schatten. Staar je er alleen niet blind op, stats kunnen namelijk erg deceiving zijn. Als je bij een speler een 3bet-percentage van 20 hebt, hoeft dat echt niet per sé te betekenen dat dat puur de top 20% van zijn range is (misschien heeft hij wel de neiging om KK, AA, AK te flatten bijvoorbeeld...)

Gebruik dat dus altijd in combinatie met reads/notes. Zo krijg je echt een veel accurater beeld.

Beantwoorden
Citeren
michel2311 Topicstarter
michel2311
PokerStrategist

Just a stupid question:

Wat zijn de beste 6max videos om te kijken? Vooral bedoeld om omhoog te klimmen vanaf NL5/NL10.

Beantwoorden
Citeren
K2AA72
Elite Grinder

Crushing 50NL, maar weet niet of die specifiek voor 6max is of ook voor fullring, in ieder geval een erg goede serie IMO...

die ranges van equilab moet je ook met een korreltje zout nemen hoor, bijvoorbeeld dat in een top x% range bijvoorbeeld 66+ en K9o+ en nog wat andere zooi zit, terwijl dat bij de meeste mensen K9o en KTo niet maar 22-55 wel.. om maar wat te noemen..

Beantwoorden
Citeren