Ik ben al een tijdje aan het pokeren en heb in die tijd al veel geleerd maar heb de laatste tijd het idee dat ik een beetje in een cirkel ben beland. Om dit te doorbreken ben ik dus nog harder gaan studeren. Maar door alleen maar te lezen of videos te bekijken kom je er niet (ik heb helaas bijna nooit in de gelegenheid om coachings te bezoeken). Soms zijn er zaken die je niet snapt of verkeerd interpeteert en om dit te corrigeren of bij te sturen heb je dus feedback nodig. Om een totale wildgroei van onderwerpen te voorkomen wil ik deze vragen dus verzamelen in deze topic. Alvast mijn excuses voor de ongetwijfelde noob vragen die langs komen.
Beginnen we maar gelijk met vragen:
Veel in poker hangt af wat voor range je aan je tegenstander hangt. Nu weet ik dat iemand die 24/22 speelt een tighte (agressieve) preflop speler is. Iemand met een VPIP van boven de 35 vaak niet de beste spelers zijn. Maar hoe bepaal ik nu hun range? Zijn hier ezelsbruggetjes voor? Is dit ervaring en leer je door dit vooral te doen en te controleren? Hoe hebben jullie dit geleerd?
PS. mocht iemand anders vragen hebben mag dat ook hier krijgen we hopelijk een mooie verzameling die beginners verder kan helpen.
Ow en ik speel shorthanded voor het geval het iets uitmaakt.