Ga naar het forum
NL SH: Hoe speel je...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL SH: Hoe speel je PP's?

10 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
872 Weergaven
Ruleza
BlackMember

Hey medeSH'ers

Ik twijfel nog steeds omtrent het spelen van PP's in NL SH. Het lezen van artikels, bekijken van handbeoordelingen en filmpjes levert telkens andere meningen op. Hier geef ik weer hoe ik de zaak bekijk:
(We hebben het hier over kleine PP's die enkele gespeeld worden voor setvalue dus -88)

1. Met zo'n PP raise ik normaal vanuit elke positie, zelfs UTG.

Voordelen:

Foldequity preflop
Foldequity met je Cbet
Potbuilding

Nadelen:

Na reraise moet er gefold worden
Indien de cbet wordt gecalled moeten we de hand opgeven

2. Met zo'n PP call ik normaal vanuit elke positie, zelfs UTG, en call ik een raise (met reststack +20x raise)

Voordelen:

Een goedkope flop zien
De hand is makkelijk te spelen postflop

Nadelen:

Weggeven van het initiatief

Wat is jullie visie op deze hele zaak ? Zijn er dingen die ik moet toevoegen aan mijn schema ? Zit ik ergens volledig verkeerd ? Feedback is verplicht!

Een idee is misschien om enkel te raisen wanneer je tegenstanders een hoog fold to cbet hebben?

Bedankt voor de reacties.

9 reacties

ik zou voor de 2de keuze gaan
speel vaak zo maar raise ook regelmatig variatie in je spel maar bij voorkeur keuze 2

elrio
PokerStrategist

Juplahoi,

Ik raise elke Pocketpair vanuit Elke positie en dit is mijn Pocket Pair Graph :D

Grtz el.

Ruleza Topicstarter
Ruleza
BlackMember

Zo speel ik ze ook :) Was eens benieuwd wat standaard werd aanvaard.

Yoghi
BlackMember

Beter altijd raisen in SH :)

Pocket pairs zouden ook 1 van je meest winstgevende handen moeten zijn elrio ;)

Rogier
Oldschool Grinder

pocketpairen limpcallen is zo transparant dat zodra je opponent ietsje nadenkt, je nooit afbetaald word op je sets

in het algemeen is t een raise pre, tenzij de tafel erg loose/passive is of erg overaggro(ofwel dat je heel veel 3betted wordt), in dat geval kan je nog argumenten voor een limp of misschien een fold vinden

marcelhermus
Oldschool Grinder

ik vind juist dit argument slecht.

De hand is makkelijk te spelen postflop

dit is helemaal niet het geval aangezien je veel ranges van villain niet uit kan sluiten als de hand helemaal gelimpt wordt.
dan is het van heeft hij die straat of niet.

zazizo
Oldschool Grinder

Wat betreft het callen van raises met pockets, is het denk ik belangrijk om te kijken wat de range van je tegenstander is (als je hem voor set value wilt spelen).
Als je bijvoorbeeld vanuit de BB met je PP een raise called van de button zijn je implied odds een stuk kleiner dan wanneer de raise werd gemaakt door een tighte UTG. (Dit omdat de range van de button veel groter is en zijn gemiddelde hand dus veel zwakker)
Gemiddeld betaalt die button raiser je veel minder af, en hij pakt met zijn cbet vaak de pot op.
Overschat dus niet je implied odds tegen loose players.
Tegen deze tegenstanders zijn je pockets moeilijker winstgevend te spelen.

Ruleza Topicstarter
Ruleza
BlackMember

PP's zijn toch relatief makkelijk te spelen postflop?

Ofwel hit je, en maximise je je value
Ofwel mis je, en fold je op de cbet van je tegenstander.

zazizo
Oldschool Grinder

Als je ze niet puur voor setvalue speelt, wordt het iets ingewikkelder (en winstgevender).