Ga naar het forum
NL2, NL5 of NL10

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL2, NL5 of NL10

10 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
996 Weergaven
evdwal
PokerStrategist

Na zo'n 2000 handen geoefend te hebben SSS op NL2, stond ik op -4BB/100 niet zo heel mooi maar ook niet zo heel duur.

Op zich is 2000 natuurlijk niet een enorme sample, en het verlies is voornamelijk aan bad beats (met AA all in op een AT9 rainbow board en dan verliezen tegen runner runner 96s) - ok ze waren niet allemaal zo erg, maar vooral rare calls die dan de 8% of 12% hitten... en dan vaak op meerdere tafels tegelijk.

Dit zorgte ervoor dat ik ook wat looser ging spelen bang was te shoven met de beste hand omdat er toch gecalled zou worden en toch gehit, etc... en dan soms ook een beetje tilten :)

Mijn stats op NL2(shallow): PV$IP-13 PFR-10% AGG-63% CBET-94%

Ik ben NL10 gaan spelen, daar sta ik nu 21BB/100 na 600 handen - nu weet ik dat dat ook een kleine samplesize is.... de eerste 100 handen had ik ook een paar bad beats, maar de limiet zorgt er wel voor dat ik wat tighter speel (dus niet zomaar resteal met Q9o met een shove :)

Mijn stats op NL10(shallow): PV$IP-11% PFR-10% AGG-62% CBET-100%

Is het nu zo dat NL10 geschikter is voor SSS vanwege "normalere" spelers die wellicht wel loose zijn maar wel een duidelijk mindere hand folden als ze absoluut geen potodds hebben, in plaats van runner runner of een 2-outer hitten. Of wellicht geschikter voor mij omdat ik wat meer respect heb voor $.10 ipv $.02 en dan rare dingen ga doen.

Of had ik gewoon een badrun op NL2 en een good run op NL10

Of ben ik absoluut niet aan NL10 toe totdat ik NL2 profitable kan spelen.

Thanks!

9 reacties
MeanGreen
PokerStrategist

Volgens mij heb je op NL2 eerder de kans op veel variance, omdat daar nogal wat vreemde moves voorkomen, maar op lange termijn zal je waarschijnlijk wel winstgevend zijn als je de juiste beslissingen blijft maken. 2000 handen is veel en veel te weinig om iets zinnigs te kunnen zeggen, en 600 helemaal. Ik zou op z'n minst 10k handen spelen als je iets over je spel wil kunnen zeggen, maar liever nog veel meer.

Overigens hoort met SSS het verschil tussen PV$IP en PFR heel dicht bij elkaar te liggen, het lijkt er dus op dat je te veel handen limpt.

Verder zou je het spel in big blinds kunnen proberen te zien en niet in dollars, zodat de hoogte van een bedrag niet uitmaakt in je beslissing. Sla je verder bewust NL5 over?

iamthedanger
BlackMember

Denk dat het voornamelijk profitabler is als men called zonder pot odds te hebben, dat is 1.

Ten tweede is het absoluut geen sample, als je 50-100k handen of meer op een limiet speelt kan je hier pas iets van zeggen, en liever nog een grotere sample.

Verschil tussen NL2 en NL10 zal inderdaad wel zijn dat NL2 meer stationy is en meer gaat callen met slechtere handen, wat in principe goed is maar aangezien je vaak percentueel niet superver voor gaat liggen ga je het er dus vaker inkrijgen pre op NL2 dan op NL10 dus zal je vaker 'flippen' dus zal je variance waarschijnlijk wel wat hoger zijn, let wel, je winrate (niet hourly of $/100 maar bb/100) zal over een grote sample waarschijnlijk wel groter zijn dan op NL10. Hoewel trouwens, zelfs dat weet ik niet aangezien de rake wss huge gaat zijn. Als je rolled bent voor NL10 gewoon NL10 spelen iig :P

evdwal Topicstarter
evdwal
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door envyjosh
Als je rolled bent voor NL10 gewoon NL10 spelen iig :P

Ja, ik heb $250 gestort voor de initial deposit bonus...

Ik denk dat ik met NL10 (of hoger?) die bonus ook sneller vrijspeel (schoot echt geen meter op op NL2 iets van $1-$2 voor een paar uurtjes spelen)

Ik ben bang dat als ik qua rolled zijn op NL25 zou spelen ik toch iets teveel scared money heb dus ga kijken of ik in 120 dagen op NL10 de bonus vrij kan spelen.

evdwal Topicstarter
evdwal
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door MeanGreen
Overigens hoort met SSS het verschil tussen PV$IP en PFR heel dicht bij elkaar te liggen, het lijkt er dus op dat je te veel handen limpt.

Ik wil nog wel eens een suited ace limp-folden als er veel limpers zijn in de pot en ik positie heb. Ik weet nog niet of dit een leak is... maar kan het niet laten om $.05 in de pot te gooien op de SB als er al .50 inzit met een suited ace :)

Advies?

evdwal Topicstarter
evdwal
PokerStrategist

Verder zou je het spel in big blinds kunnen proberen te zien en niet in dollars, zodat de hoogte van een bedrag niet uitmaakt in je beslissing. Sla je verder bewust NL5 over?

Tja, ik zie dat meteen terug in poker copilot - een paar domme moves mbt teveel geld in de pot stoppen en meteen zie je het effect op je BB/100 in die sessie... dus daar helpt de tool wel mee....

Maar toch: voor $.02 wil ik wel zien of hij mijn Ace High echt beat :) of tja die laatste $.13 kan ik wel donken misschien fold hij wel deed hij de vorige keer ook. Ik denk dat als ik de NL2 als een echte training zou zien in plaats van een spelletje dat dat zou helpen. Daarentegen vond ik het best tof om +$11 te staan aan het eind van de sessie gisteren op NL10

NL5 overgeslagen omdat ik daar niet voldoende fishy (shallow) tafels voor kon vinden op FTP die en mensen daar veel tafels verlieten nadat ik de blinds gepost had en daarmee de tafel onder de 7 man kwam.

Ook wil ik eigenlijk wel de bonus vrijspelen... dat gaat op NL10 al langzaam genoeg.

MeanGreen
PokerStrategist

Je doet er volgens mij verstandig aan niet in centen of dollars te denken, maar in blinds. Die call voor 2 cent of 13 cent is op NL100 al $1 en $6.50, maar los van de prijs in dollars gaat het ten koste van je winrate en die is met 2bb/100 al niet zo ruim met SSS. Overigens kan ik me best voorstellen dat om centen spelen niet echt motiveert _cool:

NL5 was inderdaad drama met traffic op FullTilt, NL10 heb ik weinig problemen genoeg tafels te vinden.

Voor SSS zijn er 3 basis regels wanner je wel zou kunnen meelimpen: Vanaf 3 limpers alle pocket pairs van 22-66, vanaf 4 limpers Ax suited en vanaf 5 limpers suited connectors 76+.

Succes met je SSS avontuur.

evdwal Topicstarter
evdwal
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door MeanGreen

Voor SSS zijn er 3 basis regels wanner je wel zou kunnen meelimpen: Vanaf 3 limpers alle pocket pairs van 22-66, vanaf 4 limpers Ax suited en vanaf 5 limpers suited connectors 76+.

Succes met je SSS avontuur.

thanks!

is dat inclusief of ex de BB?

MeanGreen
PokerStrategist

Ik zou zeggen zonder, omdat een limper vrijwillig geld wil investeren in de pot, voor de BB is dat niet automatisch het geval.

Verder hangt natuurlijk veel af van de types tegenstanders, je kan 2 tegenstanders hebben waarbij je hogere implied odds hebt dan bij 4 tegenstanders van een ander type. Het is maar een vuistregel.

Neoken
PokerStrategist

Samplesize is veeeeeeeeeeel te klein om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.