Ga naar het forum
Overstappen naar vo...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Overstappen naar volgend limiet - luxeprobleem

8 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
658 Weergaven
Revenem
PokerStrategist

Hey,

Ik zit dus zoals threadtitel zegt met een soort van luxeprobleem. Ik speel op dit moment NL10 Shorthanded en werk met een 30 BI bankroll management. Mijn bankroll begint langzaam richting $750 te kruipen, wat wil zeggen dat ik binnenkort in principe naar NL25 mag gaan. Ik stel mij hier echter wel wat vragen bij:

-Ik speelde voornamelijk low buy-ins MTTs en DoNs voordat ik overstapte naar cashgames. Ik was nog maar een dikke maand bezig met cashgames voordat ik voor 3 maand naar China ben gegaan. Daar heb ik totaal niet gepokerd wegens ahem.. sub-optimaal internet.

Voorlopig lijk ik NL10 SH wel nog altijd te beaten, maar het gaat toch een stuk shakier, ik krijg af en toe een "mental block" waarbij ik callingstation achtige neigingen begin te vertonen wegens de ideale lijn niet te kunnen vinden (uitzonderlijk: 1/500 handen of zo maar toch het zou niet mogen gebeuren). Ik kan er dus vanuit gaan dat ik wat "rusty" geworden ben en een erg grote samplesize ga ik niet hebben als mijn BR op 750 staat tenzij ik in een downswing terecht kom of zo... (crossing fingers van niet natuurlijk :P)

-Mijn focus mag dan wel op cashgamen liggen, ik ben toch nog altijd het meest bekwaam in MTTs. Dit resulteert in een positief ROI in de MTTs die ik voor ontspanning speel. Vermits dit er niet zoveel zijn, probeer ik er ook nog eens die met overlay uit te pikken... mijn "ontspanning" spel heeft dus mijn main bankroll ook nog eens een aantal BI winst.

Op zich ben ik natuurlijk enthousiast om een limiet naar omhoog te gaan, maar BRM dient niet alleen voor een safety buffer, het dient ook als "bewijs" dat je de vorige limieten gebeat heb. Raden jullie aan gewoon over te stappen als mijn bankroll hoog genoeg is, of raden jullie aan nog wat te wachten en een andere maatstaf te gebruiken om te zien of ik NL10 SH voldoende beat?

7 reacties

Ik denk dat als je wil overstappen je zeker moet zijn over je spel.
Als je gaat twijfelen op nl25 of met scared money speelt dan beïnvloed dat je spel, en vaak is die beïnvloeding niet ev+.

Speel gewoon het limiet waar je je goed bij voelt en neem misschien een paar shotjes op nl25 en als dat niet goed gaat ga je gewoon verder je spel te verbeteren op nl10.

speel waar je je goed voelt. je zegt zelf al dat je nog niet helemaal de confidence hebt voor NL25. blijf dan gewoon nog ff 10k hands op NL10

Revenem Topicstarter
Revenem
PokerStrategist

Dank voor de reacties tot nu toe :)

@larszs ik zie mij niet echt met scared money spelen. Het geld is nog altijd een resultant van mijn enige storting, en dat + goed BRM helpt wel in verband met het gevoel van scared money te onderdrukken. Het enige dat ik soms wel voel en dat er misschien in de buurt van kan komen is het negatieve gevoel dat ik krijg als ik denk dat ik weer 25 stacks zal moeten grinden op NL10 als ik er 10 zou verliezen op NL25 :P

@Rienk Het is onwaarschijnlijk dat ik ooit volledig confident upmove. Had ik bij de overstap NL5->NL10 ook niet. Ligt niet echt in mijn karakter. Niet dat ik er daarom schrik van heb, het is eerder "ik heb er nog nooit gespeeld, hoe kan ik dan confident zijn dat ik het ga (kunnen) beaten?". Wat ik nodig heb, is het gevoel ervan overtuigd te zijn dat ik het vorige limiet voldoende beat :P

Los van die verduidelijking blijven jullie opmerkingen wel in stand natuurlijk, zal er nog eens goed moeten over nadenken dus :P

Als je 20k handen NL10SH hebt gespeeld met een positieve winrate en je hebt 30BI voor NL25SH, dan zou ik niet twijfelen.

MaffiousS
Oldschool Grinder

Je kan altijd nog terug, bijvoorbeeld als je 2 buy-ins verloren hebt. En dan later als het goed gaat met NL10 nog een keer NL25 proberen.

LiquidCity
PokerStrategist

Als je NL10 beat, beat je NL25 ook. Don't worry.

Oorspronkelijk gepost door Vinmunt90
Als je NL10 beat, beat je NL25 ook. Don't worry.

+1 , good luck en anders move je weer down als je verliest.