Hey,
Ik zit dus zoals threadtitel zegt met een soort van luxeprobleem. Ik speel op dit moment NL10 Shorthanded en werk met een 30 BI bankroll management. Mijn bankroll begint langzaam richting $750 te kruipen, wat wil zeggen dat ik binnenkort in principe naar NL25 mag gaan. Ik stel mij hier echter wel wat vragen bij:
-Ik speelde voornamelijk low buy-ins MTTs en DoNs voordat ik overstapte naar cashgames. Ik was nog maar een dikke maand bezig met cashgames voordat ik voor 3 maand naar China ben gegaan. Daar heb ik totaal niet gepokerd wegens ahem.. sub-optimaal internet.
Voorlopig lijk ik NL10 SH wel nog altijd te beaten, maar het gaat toch een stuk shakier, ik krijg af en toe een "mental block" waarbij ik callingstation achtige neigingen begin te vertonen wegens de ideale lijn niet te kunnen vinden (uitzonderlijk: 1/500 handen of zo maar toch het zou niet mogen gebeuren). Ik kan er dus vanuit gaan dat ik wat "rusty" geworden ben en een erg grote samplesize ga ik niet hebben als mijn BR op 750 staat tenzij ik in een downswing terecht kom of zo... (crossing fingers van niet natuurlijk :P)
-Mijn focus mag dan wel op cashgamen liggen, ik ben toch nog altijd het meest bekwaam in MTTs. Dit resulteert in een positief ROI in de MTTs die ik voor ontspanning speel. Vermits dit er niet zoveel zijn, probeer ik er ook nog eens die met overlay uit te pikken... mijn "ontspanning" spel heeft dus mijn main bankroll ook nog eens een aantal BI winst.
Op zich ben ik natuurlijk enthousiast om een limiet naar omhoog te gaan, maar BRM dient niet alleen voor een safety buffer, het dient ook als "bewijs" dat je de vorige limieten gebeat heb. Raden jullie aan gewoon over te stappen als mijn bankroll hoog genoeg is, of raden jullie aan nog wat te wachten en een andere maatstaf te gebruiken om te zien of ik NL10 SH voldoende beat?