Ga naar het forum
QQ-AK(s) facing 3be...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] QQ-AK(s) facing 3bet

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
645 Weergaven

Hee mensen. Ik heb van t weekend weer aardig wat gerusht en ben iets van 2 a 3 stacks kwijtgeraakt door QQ-AK in 3betpotten.
Het probleem lag dat ik bijvoorbeeld AKs vanuit MP1 opende, kreeg een 3bet en callde deze. Op flop lag een A en callde ik eigelijk down t/m de river, toen liet hij AA zien. Later met QQ liep ik op een dergelijke manier met mijn overpair tegen KK aan.
Ik begrijp dat je normaal uit 3bet stats moet kunnen halen of je wel of niet verder wil gaan en denk nu achteraf dat je dan beter kan 4betten. Maar als je tegen een unknown speelt wat ik dus had, fold je dan meteen op zijn 3bet, of maak je een 4bet en call je dan een shove of fold je dan?
Nu dacht ik er zelf aan om tegen elke 3bet met QQ en AK te folden als ik de raise UTG of MP1 gemaakt heb. Hierna ga ik ervan uit dat er lichter ge3bet wordt dus dat ik dan ook weer lichter kan 4betten. Maar kan ik dan nog steeds folden tegen een shove als ik 2,5x de 3bet raise? Dit bijvoorbeeld als ik dus CO 4bet en BU shovet. Of kan je beter coldcallen met QQ en 4betten met AK (aangezien die maar 35% van de keren hit)?

Als laatste heb je dan ook nog de blinds. Als ik bijvoorbeeld UTG of MP1 raise en de blinds raise, fold ik dan ook (nu heb ik positie). En als ik niet fold maak ik dan een 4bet of coldcall ik? Bij een coldcall zou ik dan bijvoorbeeld flop vaak kunnen floaten met missed AK en turn uitbetten bij en check en opgeven tegen second barrel. QQ op zelfde manier behalve bij drawheavy board (raisen) of A/K flop (fold)?

Ook kan het bijvoorbeeld zijn dat ik steal met QQ/AK vanuit CO/BU. Hoe reageer je dan weer op 3bets? Call/float? 4bet?

Ik begrijp dat dit absurd veel vragen zijn. Heb zoveelmogelijk ingelezen en uit stats kan ik redelijk goed conclusies trekken. Vooral tegen unknows wordt het op deze punten moeilijk bij mij. De basic artikelen zeggen bijvoorbeeld altijd QQ en AK tegen een 3bet te folden, in het begin deed ik dit. Nu steeds minder omdat ik meer uit stats wil halen, maar vraag me af of ik tegen unknows miss toch beter zo simpel kan spelen….

Ik hoor het graag wat jullie denken!

3 reacties
LaughingMan85
Elite Grinder

Eerst en vooral, welke limiet speel je en welke variant, SH of FR?
Ikzelf speel vooral FR dus wat ik hier zeg is voornamelijk enkel daarop toepasbaar.
Tegen een unknown kun je er best van uitgaan dat ze je niet light 3betten en op FR 3betten ze over het algemeen redelijk tight zodat je inderdaad best AK/QQ- fold OOP.
IP kun je nog wel callen maar dan moet je zeker geen 3barrels callen als je een Kx hit met AK of een overpair hebt met QQ.
Met KK+ 4bet je gewoon en ga je broke
vanaf de late posities (CO-BB) kun je gerust (ook tegen unknowns) 4betten/broke gaan met QQ+/AK omdat er daar toch een stuk looser wordt ge3bet.
Lighter beginnen 4betten vanuit EP/MP zou ik enkel doen indien je genoeg info hebt over hun 3bet/fold to 4bet gedrag. Afhankelijk daarvan kun je beslissen of je light kunt 4bet bluffen met bijvoorbeeld AJ/AQ en met welke range je broke kunt gaan.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

ikzelf speel NL25, fullring. Goed advies van je dit idee had ik er min of meer ook al bij, ga ik zeker opvolgen. Tnx!

KoeNe4U
Oldschool Grinder

Interessante post, zit met exact dezelfde onwetendheid, vaak wissel ik mijn moves hier af, maar ik ga deze methode ook strak opvolgen, thx!!