Ga naar het forum
Floating 44 OOP; ga...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Floating 44 OOP; gamblewithme's review van yoshiwa

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
307 Weergaven

In de 10e minuut van http://nl.pokerstrategy.com/video/16008/ bespreekt Alex de hand 44 van Yoshiwa. Hij zegt hier een call te willen maken op zijn cbet, omdat villain vaak met 2 overcards zal zitten.

Maar:
* Villain zit vrij early en heeft ook vaak pockets.
* Elke turncard is een scarecard.
* Villain 2nd barrelt vaak?
* Je zit OOP.

Als je dan toch vind dat je zulke pockets OOP moet flatten op een inderdaad superdroog board, hoe moet je dan de volgende streets spelen?

2 reacties
Wryzeth
PokerStrategist

Hehe, grappig dat je dit vraagt, ik vroeg me namelijk precies hetzelfde af (zie hier).

Precies om de redenen die je aangeeft vind ik een call dus ook behoorlijk slecht, je hand is totaal onspeelbaar door te callen. Uit positie, ontzettend veel van de turnkaarten is een overcard/scarecard en je doet het gewoon heel slecht tegen zijn range die hij ook vaak zal second barrelen.

Zelfs als je denkt dat hij niet vaak gaat barrelen heeft hij nog altijd 8 outs als hij overcards heeft.

Twisted1984
Elite Grinder

Heb de hand niet gezien (denk dat de info hier wel genoeg is), maar ik ben het wel eens met jullie. Een hand als 44 check/callen op een lage flop is indd heel lastig te spelen. Hij kan hier wel vaak overcards hebben, maar wat Hero in de hand niet (of verkeerd) inschat is zijn equity tegen de range van de tegenstander. In positie vind ik een raggy flop callen nog wel ok tegen iemand die niet vaak barrelt op de turn (kun je makkelijk zien met de stat turn cbet) maar OOP vind ik een flop callen niet best. Ook is een 3bet of fold preflop dan iets beter imo.

Net even gezien; het argument is dat we niet over ons heen moeten laten lopen maar ik vind dat niet het geval hier. We moeten heel veel turns gaan opgeven dus dan vind ik een flop fold een prima plan als we besluiten preflop te flatten. Ik vind dat niet echt exploitable ofzo. We kunnen niet altijd maar elke pot winnen.