Ga naar het forum
sklansky-chubukov p...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] sklansky-chubukov push

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
733 Weergaven
duvel666

hallo,

gisteren voor de eerste keer gespeeld met ook de sklansky-chubukov push geïntegreerd in mijn spel....
en is me achteraf bekeken niet zo bevallen....

in het begin 2 pushes gehad met pocket pairs in SB... en BB callde met AK en eens met A3 ....
beide gewonnen en double up.....

maar al wat ik nadien probeerde liep vrij falikant af... telkens als ik pushte werd ik gecalled door monsterhanden...en verloor dus steeds wat nog restte van mijn stack....

met een gewone raise ook een aantal keren gedaan ipv een push, maar dan doe ik het met een veel tighter schema e ndat bracht ook niet veel +++ op ...

enig advies over hoe dit best toe te passen...

ik weet wel dat ik niet steeds tegen onsterhanden zal blijven oplopen, maar als je dat zo een 10-tal keer kort na mekaar aan de hand hebt dan begin je je toch wat vragen te stellen....

uiteindelijk gisteren een 2000 handjes gespeeld en mar een klein verlies van 15$ op het eind van mijn dag.... heb het verlies door goed spel weten te beperken... zonder de SC-verliezen had ik anders een goed dagje geboerd...

jammer, maar maakt deel uit van het leer- en testproces....

2 reacties
DeKuip

Allereerst kan ik je ook aanraden om je handen te posten. Er is niks raars aan dat je tegen allerlei dingen aanloopt, maar als je geen handen post blijft het voor de rest ook gissen natuurlijk. Met concrete voorbeelden wordt vaak heel snel duidelijk hoe en wat en je leert er echt verrekte veel van.
Wat betreft SC, ik gebruik die chart zelf alleen als ik minder heb dan 15bb. Met een grotere stack kan je naar mijn idee gewoon normale stealraise maken. Maar nogmaals, post eens wat handjes, dan wordt het wat duidelijker allemaal.

Ik ben gek op deze move. :D
Ik hoop dat ik een beetje kan helpen.

In het Pokerstrategy artikel is al een erg goed voorbeeld: als je KK op de sb hebt, dan is het +EV om het te pushen, dus dat is beter dan folden. Volgens dat principe dat alleen betere handen je callen en slechtere handen folden maak je nog steeds winst omdat je zoveel blinds wint en zo weinig betere handen zijn waartegen je verliest. De SC ranges geven aan met welke handen behalve KK dit nog meer winstgevend is.
Als je dit gewoon onthoudt, dan hoef je nooit meer te twijfelen of je push wel +ev is. Het is gewoon pech als je tegen een betere hand aanloopt.

Bedenk wel dat stealen meestal beter is op de button en CO tegen iemand die stealbaar is. Want als ze callen zit je nog steeds in positie. Tegen iemand met een 'fold to steal' van minder dan 85% push ik liever direct als dat kan met SC handen die moeilijk na de flop te spelen zijn. Op de SB push ik meer dan stealen, want ik heb geen zin in flauwekul van een callende speler die me uit positie kan outplayen met zijn postflopskills.

Als je nog wat onzeker over deze move bent is het misschien verstandig om alleen de 'originele ranges' aan te houden. De 'Modifizierte Ranges' zijn naar mijn mening nog steeds +ev, maar de slechte handen daarop zijn iets minder winstgevend en high variance.

Folden in plaats van pushen als het mag, is gewoon gratis geld laten liggen. Als je tegen high variance kan..

Succes!