Tis poosje geleden dat ik weer op forum actief ben geweest, heb veel zelfstudie gedaan op 6max BSS. Nou ja zelfstudie, ben eigenlijk op weg geholpen door een poker prof.
Ik wil eigenlijk een kleine discussie starten over de starthanden kaart die door pokerstartegy wordt uitgegeven.
Met name de manier waarop gespeeld wordt vanaf de SB baart mij zorgen voor met name de Small Stakes NL2- NL25.
Op de starthanden kaart worden de SB en BB niet apart van elkaar gezien en doe je over het algemeen precies dezelfde handelingen.
Stel ik heb AKo op de SB en we zitten op 6-max tafel.
Volgens de starthanden kaart moet je dan raisen naar 4 BB + elke limper. Met name op de smaller stakes zie je veel callers die kleine paartjes niet kunnen wegleggen. Dus je zit zo met 3 man in een pot. Het grote probleem is dat ik op dat moment de pot flink heb opgebouwd maar de flop compleet kan missen en het vervolgens wel als eerste moet zeggen.
Hoe gaan jullie daar mee om in werkelijkheid, want op die positie wil ik eigenlijk de pot klein houden, omdat ik uit positie zit.
Het zelfde als die AKo is bijvoorbeeld. TT, JJ en QQ.
Heb nu uit eigen ervaring gemerkt dat te veel raisen of reraisen vanuit die positie mij te veel geld kost.