Ga naar het forum
Small Blind calling...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Small Blind calling en raising range

6 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
626 Weergaven
Jonkie76
PokerStrategist

Tis poosje geleden dat ik weer op forum actief ben geweest, heb veel zelfstudie gedaan op 6max BSS. Nou ja zelfstudie, ben eigenlijk op weg geholpen door een poker prof.

Ik wil eigenlijk een kleine discussie starten over de starthanden kaart die door pokerstartegy wordt uitgegeven.
Met name de manier waarop gespeeld wordt vanaf de SB baart mij zorgen voor met name de Small Stakes NL2- NL25.

Op de starthanden kaart worden de SB en BB niet apart van elkaar gezien en doe je over het algemeen precies dezelfde handelingen.

Stel ik heb AKo op de SB en we zitten op 6-max tafel.
Volgens de starthanden kaart moet je dan raisen naar 4 BB + elke limper. Met name op de smaller stakes zie je veel callers die kleine paartjes niet kunnen wegleggen. Dus je zit zo met 3 man in een pot. Het grote probleem is dat ik op dat moment de pot flink heb opgebouwd maar de flop compleet kan missen en het vervolgens wel als eerste moet zeggen.

Hoe gaan jullie daar mee om in werkelijkheid, want op die positie wil ik eigenlijk de pot klein houden, omdat ik uit positie zit.
Het zelfde als die AKo is bijvoorbeeld. TT, JJ en QQ.

Heb nu uit eigen ervaring gemerkt dat te veel raisen of reraisen vanuit die positie mij te veel geld kost.

5 reacties
NietzscheF
PokerStrategist

Gewoon limpen of mini raisen is natuurlijk veel te veel value laten liggen. Je hebt wel gelijk dat je OOP bent, maar daar standaard TT t/M QQ en AQ/AK daar blijven limpen is echt een slechte play.

Op 2NL zou je al extreem kunnen (re)raisen, probeem hierbij is wel dat je eigenlijk al potcomitted bent en dr genoeg spelers zijn die AA/KK/QQ/AK eerder gelimpt hebben, voor 5NL geld eigenlijk min of meer het zelfde.

Op 10NL zie je toch wel iets meer respect en op 25NL zie je het eigenlijk steeds minder. Zeker wel een interessante discussie, thanks for the input!

Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

Misschien moet ik mezelf meer gaan verdiepen in het spel uit positie.

Voorbeeld. Ik heb AQo op de SB.
Ik raise naar 6 BB omdat er 2 limpers zijn.
De Big Blind, en een limper callen mijn raise.

Flop komt. 57J. Allemaal verschillend.
Continuationbet heeft over algemeen geen zin.
Vaak zal er een J gehit zijn of iemand de straigtdraw hebben..of middle pair met A kicker. Deze situatie komt gewoon ontzettend vaak voor.
56s wordt gewoon niet weggeled. Als ook een Ax. En die lui geven mij alleen value op een Axx board of een drawy board. En die laatste is uit positie erg link.

Raisen van de Button is daarin tegen prachtig...
Zelfde situatie , zelfde limpers en callers..
Als ze betten, weet ik dat ik vet achter lig, en zal moeten folden, als ze naar me toe checken, zal een continuation bet vaak voldoende zijn, maar meer ook niet.

Tis en blijft een lastig verhaal. Over het algemeen vind ik het daarom prettig om op de SB met AQ/Ak en tt/JJ in te limpen en goedkoop een flop te zien. grote potten pak ik wel als ik op een beter positie zit.

Mijn motto is nu, kleine potten uit positie, grote in positie.
Hierdoor veel value halen uit positiespel, en minder verliezen uit positie.
Tot nu toe werkt deze kleine aanpassing voor mij perfect.

Boki1988
PokerStrategist

Ik doe er altijd nog 1 of 2BB bij OOP. En dan zullen de meeste limpers folden en zelf als ze callen denk ik kun je ze meestal nog makkelijk outplayen op de flop of verder in de hand. Zeker AQ+ 99+, deze handen zijn gewoon een heel stuk beter dan hun range en daar moet je gewoon value uit halen.

Edit: HEM even geraadpleegd, gefilterdop 1ste to raise in SB is duidelijk goed winstgevend en dit zijn enkel BB steals. Hoeveel ik zou gewonnen hebben met te limpen weet ik uiteraard niet maar raisen lijkt mij toch de goed optie.

die hele chart is sowieso eigenlijk onzin.

HoofdVogel
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Boki1988
Ik doe er altijd nog 1 of 2BB bij OOP.

Dit, en als nooit iem. je raises daar respecteerd op NL2, move up where they respect youre raises ;)

Oorspronkelijk gepost door ajfonso
die hele chart is sowieso eigenlijk onzin.

en dit ook wel een beetje, zelfs voor een pas beginnende speler