Ga naar het forum
sss nog wel speelba...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] sss nog wel speelbaar??

49 Berichten
25 Gebruikers
0 Reacties
7,459 Weergaven
MuM111
PokerStrategist

Ik speel nog maar een dikke maand sss op Cake.
Nu heeft Cake zijn limiet verhoogd naar 30bb en naar verluid zijn er al meerdere pokerrooms over of gaan over.

Mijn vraag is welke pokerrooms hebben nog 20bb als min om sss te spelen en als iedere room over gaat kunnen we sss dan hierop aanpassen :f_confused:

48 reacties

30bb is eigenlijk nog goed doenbaar hoor als sss, het is wat wennen maar als daardoor de hoeveelheid sssers per tafel verminderd heb je waarschijnlijk zelf voordeel uit om te blijven spelen.

Bij mij weten is er enkel bij fulltilt een 50bb min, bij partypoker heb je enkel 4nl dat 50bb min heeft al de rest heeft gewone en 50bb min tafels genoeg.

De andere rooms weet ik niet

DeKuip
Elite Grinder

SSS met 30bb is een heel ander verhaal.

De hele strategie is namelijk gebaseerd op stacksizes. De regel dat je bij 15bb terug moet kopen tot 20bb en dat je vanaf 25bb van tafel moet is er niet zonder reden.

De strategie is gebaseerd op een hoop wiskunde die ervoor zorgt dat als je de charts volgt je op de lange termijn +EV beslissingen maakt. Zodra je stacksize opeens 30bb is ipv 20bb gelden al die wiskundige ideeën niet meer.

Dat de SSS uitsterft, daar begint het inderdaad op te lijken. Heel veel pokerrooms maken hun tafels minimaal 30bb of 40bb buy-in. Zelf weet ik dat het op Stars nog niet is ingevoerd, maar ook daar zit het er volgens mij aan te komen.

Zou niet weten wat hier een oplossing voor zou kunnen zijn, aangezien wij hier echt 0,0 invloed op hebben.

Dus een overstap naar een andere room zou een optie kunnen zijn, maar realiseer je wel dat er een kans is dat dit gewoon overal ingevoerd gaat worden.

Mstlc
Oldschool Grinder

Ik heb niet zo lang geleden al berichten zien staan dat ook stars zich zal aanpassen naar 30-40bb min BI. Als na Full Tilt ook Stars zich aanpast dan is het dus niet meer mogelijk om te SSS'en bij de big 2 en ik zou er niet van verschieten dat de meeste andere pokerrooms dan ook volgen.

Ik weet niet hoe het ondertussen met PartyPoker gesteld is maar ik weet wel dat daar vorig jaar bijna de helft van de tafels allemaal SSS'ers waren terwijl de SSS strategy zegt met max 3 SSS'ers aan 1 tafel te gaan zitten. Als ook Stars zich nu aanpast is de kans groot dat dat aantal op Party nog omhoog gaat.

MuM111 Topicstarter
MuM111
PokerStrategist

Beste DeKuip en andere moderators of strategen ;)

Ik weet dat PokerStrategy geen invloed heeft op de pokerrooms wat min BuyIn betreft.

sss wordt nog volop gepromoot en alle artikelen en prima video's die er zijn wil ik allemaal wel doornemen maaaarrrrr is dit nog wel zinvol ????

Moeten we sss inderdaad al begraven of zijn er strategen bezig met aanpassing sss met 30bb.

Wat zijn de alternatieven voor de sss speler of is dit alleen bss :f_confused:

Ik en denk ik vele andere beginnende sss spelers zijn benieuwd naar het standpunt van PokerStrategy.

raymond20001
PokerStrategist

mss staken? :D

Knien12
Elite Grinder

Alle SSS-artikelen van internet afhalen.

SSS wordt dan vanzelf een uitstervend ras, zodat het vanzelf weer winstgevend wordt.

Oorspronkelijk gepost door Knien12
SSS wordt dan vanzelf een uitstervend ras, zodat het vanzelf weer winstgevend wordt.

Niet zolang de minimum buy-in eerst weer terug wordt gezet naar 20BB of lager. :D Want dan werkt onze strategie niet, die is voor 20BB.

Ik zou eigenlijk SSS moeten promoten als SSS videoproducer en handjudge, en dat heb ik lange tijd ook weten vol te houden, maar ik heb me er bij neergelegd dat SSS dood gaat en het waarschijnlijk verstandiger is om BSS te gaan spelen, of een geheel andere variant, zoals SNG's/MTT's, Fixed Limit of zelfs PLO.

Wel zijn de SSS artikelen een hele goede introductie in het hele pokergebeuren, dus zou ze zeker eens een keer doornemen ;) Ook als je BSS wil gaan spelen. :)

Lol, ik neem aan dat 't nu officieel gedaan is met SSS? :P
Ik las net ergens dat Stars de minimum buy-ins gaat aanpassen vandaag of morgen :D.
Leren de SSSers eindelijk écht pokeren :f_p:

duvel666
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door disox
Ik las net ergens dat Stars de minimum buy-ins gaat aanpassen vandaag of morgen :D.

ik denk dat hier veel bss spelers gepwned worden door onze ervaren SSS spelers als het er op aan komt ...

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Nee hoor, niet gedaan....

Echte SSS-spelers kunnen nu meer voordeel pakken wanneer ze een keer short raken tijdens het BSS-en. Er zal minder op worden gelet en dan opent dat nieuwe mogelijkheden.

Bovendien is een aangepaste SSS met 30-40bb wel te ontwikkelen. Momenteel draai ik al geruime tijd plus daarmee in een testfase. Als die klaar is kunnen we weer lekker BSS pesten :D :D :D

Maarehhh..... ik speel óók BSS... Shoot, alwéér een identiteitscrisis erbij.... =)

Oorspronkelijk gepost door duvel666

ik denk dat hier veel bss spelers gepwned worden door onze ervaren SSS spelers als het er op aan komt ...

Lol wat een bullshit, maar echt geen zin om hier zo'n idiote SSS-bash discussie te beginnen..

duvel666
Elite Grinder

Lol wat een bullshit, maar echt geen zin om hier zo'n idiote SSS-bash discussie te beginnen..

denk dat jij slecht inzicht hebt in wie er hier allemaal SSS background heeft ;)
maar idd...

wat een BS dat jij dit in dit topic neergooide ;)

greetz

Misschien staat het ergens anders op het forum (ik zie dit topic staan bij nieuwe berichten), maar waarom willen de pokerrooms niet dat er geSSSt wordt? Ben zelf niet zo op de hoogte van het SSS'en, speel SnG en MTT.

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Bovendien is een aangepaste SSS met 30-40bb wel te ontwikkelen. Momenteel draai ik al geruime tijd plus daarmee in een testfase.

ik snap niet waarom mensen zo graag met een kleinere stack willen spelen ? als er een zogenaamde aangepaste SSS moet komen voor 40bb, waarom dan niet gewoon gelijk voor die 100bb gaan ? ik bedoel wat zijn de nadelen
waarom zo graag willen voor die mindere stacks ?

waar heb je dit vandaan ? zou wel nice zijn !

Arjon
Oldschool Grinder

Is vanmiddag aangepast. Als SSS'er kun je nu alleen nog aan een tafel zitten met BI's tussen de 20 en 50 BB's.

Ik denk dat SSS dus ook op Stars voorgoed verleden tijd is ;)

ah ik zie het
best wel kut dat er 40-100bb tafels zijn, vroeger waren er veel meer 50-100bb tafels.

nu kopen de fish dus voor 10bb minder in :f_frown:

Nivlem
Oldschool Grinder

Sorry SSS guys :(. hier kunnen wij helaas niets aan doen..

Gratz BSS guys! Hier kunnen wij gelukkig voor jullie niets aan doen.. :D

denk dat jij slecht inzicht hebt in wie er hier allemaal SSS background heeft ;)
maar idd...

wat een BS dat jij dit in dit topic neergooide ;)

greetz

SSS wordt gewoon voor 90% preflop gespeeld, en preflop poker is ABC, niks skill aan.