Ga naar het forum
sss nog wel speelba...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] sss nog wel speelbaar??

49 Berichten
25 Gebruikers
0 Reacties
7,458 Weergaven
Nivlem
Oldschool Grinder

SSS op de hogere limieten gaat toch zeker verder dan ABC preflop spel! Het blijft echter wel preflop/flop spel maar blijkbaar maken BSS-ers daar genoeg fouten om het een winstgevende variant te maken!

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Wie speelt er nou cashgames om de skills? ?(

Cashgamen is an sich puur geldharken, of je nou SSS speelt of BSS. Ik zie daar weinig uitdaging in. Je bent er goed in en harkt veel binnen, je bent er slecht in en harkt het je tuin uit of je doet iets er tussenin en blijft harken...

Lijkt me niet zo leuk als je 't puur voor 't geld doet lijkt me :/
Maar ach, ieder zijn ding zeker.
Volgens mij haal je met SSS niet eens zo'n hoge winrate, maar daar weet ik niet zo geweldig veel over, ik dacht dat de gemiddelde winrate maar iets van een 3-4bb/100 was oid?

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Laat ik je uit de droom helpen :)

Ik speel cashgames voor de $ en MLT/MTT/SNG voor het plezier....

Daarom speel ik MLT _cool:

Dat heeft zo zijn eigen regels qua starthanden/betsize etc.... en is tenminste weer leuk _love:

zazizo
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Zeezout

Cashgamen is an sich puur geldharken, of je nou SSS speelt of BSS. Ik zie daar weinig uitdaging in. Je bent er goed in en harkt veel binnen, je bent er slecht in en harkt het je tuin uit of je doet iets er tussenin en blijft harken...

De uitdaging is flink veel binnen te harken.
Komt best wat skill bij kijken.

Oorspronkelijk gepost door disox
Volgens mij haal je met SSS niet eens zo'n hoge winrate, maar daar weet ik niet zo geweldig veel over, ik dacht dat de gemiddelde winrate maar iets van een 3-4bb/100 was oid?

Bedenk hierbij wel dat je zo ongeveer 2 limieten hoger speelt met SSS met dezelfde bankroll in vergelijking met BSS. ;) Dus als bij NL100 SSS de BB $1 is en je wint 3BB/100, en met ongeveer dezelfde bankroll speel je NL25 BSS met een BB van $0,25 en een winrate van 9BB/100, dan levert SSS nog altijd meer op ;) ($3 per 100 handen tegen $2,25 per 100 handen).

Disclaimer: Dit is maar een voorbeeld, alle getallen zijn fictief.

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door zazizo

Oorspronkelijk gepost door Zeezout

De uitdaging is flink veel binnen te harken.
Komt best wat skill bij kijken.

Natuurlijk komt daar zeker skills bij kijken maar ik vind het gewoon saai.....

Niet om cashgamers af te zeiken maar omdat ik nou eenmaal andere uitdagingen nodig heb ;)

hey Z, ik ben het een keer niet met je eens :D

in cashgames zit je normaal gesproken het diepste en krijg je dus het meeste echte poker imo ;)

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Tja......jij hebt zo'n lelijk mod-schildje he :tongue:

Maar volgens mij begrijp je me niet helemaal: ik denk dat je skills bij cashgame juist goed moeten zijn. Maar dat maakt het wat MIJ (onderstreept, vet en cursief in een andere kleur) betreft niet minder saai.... _cool:

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Okee, vaag.....

Had net een antwoord geplaatst maar de forumghost heeft zich erover ontfermd....

edit: hersteld, zo te zien :D

Gerv
Elite Grinder

We will see if SSS is alive & kicking as. Vrijdag 19:00 CET Zilver coaching :)

Op dit moment is deze change op papier juist een verbetering en ik mag niet klagen :]

everest en partypoker kan je nog SSS spelen!

Oorspronkelijk gepost door Gerv
We will see if SSS is alive & kicking as. Vrijdag 19:00 CET Zilver coaching :)

Op dit moment is deze change op papier juist een verbetering en ik mag niet klagen :]

Kan je met 30bb nog goed shortstacken denk je? Meeste gaan ermee stoppen dus ik denk dat je edge weer een stuk groter is wnr er meer bigstackers komen, of zit ik hier verkeerd ?

_cool:

OldNAn
PokerStrategist

Met wat bb/raise aanpassingen moet je een eind kunnen komen.
Swings worden alleen wat groter dus ook een BRM aanpassing.

Gerv
Elite Grinder

Ik shortstack gewoon met 20bb
30bb is viable, je moet alleen wat dingen aanpassen

Oorspronkelijk gepost door Gerv
Ik shortstack gewoon met 20bb
30bb is viable, je moet alleen wat dingen aanpassen

Wat moet je dan zoal aanpassen, enige tips & tricks voor mij en de andere shortstackers?

Cheers,

Gerv
Elite Grinder

Die aanpassingen zijn best wel advanced en kan je niet in een chart stoppen en dan hopen dat het +EV is

Kortom je moet alles omgooien en heel anders spelen. Dus het is net zoals het SSS SH fenomeen: het is een side-project van PokerStrategen en is dus niet een officiele strategie vanuit PS

Kan je binnenkort eens een sessie via mikogo spelen of een vid maken van een sessie met 30bb shortstack?

Gerv
Elite Grinder

Waar kan je met 30bb inkopen? op FTP is het toch 35bb? Stars 40bb afaik

- Gerv

donkament
PokerStrategist

cake poker heeft een 30bb min buy-in