Ga naar het forum
Studiegroep - SH bl...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Studiegroep - SH blaast zichzelf leven in.

129 Berichten
24 Gebruikers
0 Reacties
10.2 K Weergaven
EmmaDauwe Topicstarter
EmmaDauwe
PokerStrategist

Absoluut vinmunt, add me on skype. :)
Lees ook nog eens even de info en bedenk of je dat allemaal min of meer ziet zitten.

@Raika: verschilt dit FR en SH? Maar ik snap je logica wel.

iamthedanger
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door EmmaDauwe
Okay thx,
heb het 3* gelezen. Maar het wordt helderder. Squeezen is profitabel, 3bet niet echt IP, of hij fold geen 3 bets.

Oké mooi, maar spreek je jezelf hier niet tegen?
"ls opener een gigantische nit is vermijd dan 3bets met AJ enzo omdat je dan postflop weer in vervelende situaties gaat komen. Hoe tighter de villain (meer fold naar 3bets) hoe looser je kan squeezen als bluff (met blockers, ATo bv). "

Als opener tight is, kan je squeezen als bluf als hij veel fold.
Als opener tight is, kan je moeilijk squeezen als hij veel gaat callen. ( wss beter dan bv. AQ)

Nu heb ik net deel II bekeken en geanalyseerd. En ga ook hier samenvatting van maken. Hoeplijk vind ik ook een discussiepunt hier, want hier kan men enorm van leren!

Nu is er in de vid een punt: 45s squees je OOP en dat was niet zo goed.
villain is UTG en tight, dus utg r wss nog tighter
(antwoord op raika?)
AQo liever 3betten, want beter zal hij shoven, je hebt blocker voor A. AK+ shoved wel.
Hier ga je AQ squuezen als bluf? en hopen op een call met minder dan?
Hier werd ook gezegd dat op lage limieten lage azen ook nog wel callen.

Ik bedank je envyjosh en yoshiwa, ik apprecieer die hulp!! =)

Ik zal proberen duidelijker te zijn, je hebt gelijk het was wat onduidelijk.

Ik bedoelde dat je als je met AJ squeezed tegen een tight caller je vaak tegen AQ+ zit en je dus in vervelende situaties komt postflop als je bv een J high flop is of A high. AJ zie ik meer als een valuesqueeze normaliter en AT als een bluff, omdat je AT makkelijker weglegt postflop. Laten we er dan AJ en A8o van maken, dus liever geen AJo omdat je moeilijk wegkomt tegen een range als je hit. Beter kan je handen als 89s en 9Ts gaan squeezen (en Ax blockers maar bv ATo, A8 etc) omdat villain's callingrange zo tight is dat als je 2p, straights of flushes hit je ook heel vaak afbetaald gaat worden en zo goed als nooit dominated bent. Je moet dus je 3bet range aanpassen aan tight callers door je valuerange flink te verkleinen, en je bluffrange te vergroten (Ax, suited connectors etc.)

Overigens hoop ik dat je begrepen hebt dat ik niet speel in de videos, maar Leo aan het coachen bent en hij dus de beslissingen maakt, wat je in de video ziet is een analyse van mijn kant samen met hem over hoe hij gespeeld heeft, dit even voor de duidelijkheid :)

Absoluut vinmunt, add me on skype. :)
Lees ook nog eens even de info en bedenk of je dat allemaal min of meer ziet zitten.

@Raika: verschilt dit FR en SH? Maar ik snap je logica wel.

euh, ik denk het niet, het is enkel belangrijk om dit te doen tegen mensen die ofwel een hoog fold to 3bet% hebben. Ofwel mensen die veel c/f spelen op de flop

Je moet gewoon kijken naar de openingsrange van de speler van die positie, dan maakt het niet uit of het full ring is of shorthanded! In het algemeen zijn ze full ring wat tighter, hierdoor kan je AQ wat minder value 3-betten, en zal je die meer moeten callen. AQ kan je 3 betten als ze een laag fold to 3-bet percentage hebben en een hoge call 3-bet percentage. Ze moeten wel handen callen die jij domineert zoals KQ, AJ.

janmatheij
PokerStrategist

ik wil ook wel mee doen met jullie groepje
heb wel skype gedownload maar er nog nooit mee gewerkt .
dus zal ook hier hulp bij nodig hebben. :D

EmmaDauwe Topicstarter
EmmaDauwe
PokerStrategist

Ja envyosh, ik vond het al raar. Nu dacht ik dat het andersom was. Maar dacht dat je het sinds dan tot coach geschopt had. Foutje van de firma! Maar ik begrijp het nu wel. Hoe zit dat als je in de blinds zit? Dan call je ook beter? Of zoals raika vroeg, kan je daar speculatieve squeeze? Dikke merci! Snapt iedereen het? Dan kan ik volgend discussiepuntje doen.

EmmaDauwe Topicstarter
EmmaDauwe
PokerStrategist

Deze avond 20.00u coaching met deKuip. Je weet wat te doen. Ikzelf zal het deze keer moeten missen.

Ja envyosh, ik vond het al raar. Nu dacht ik dat het andersom was. Maar dacht dat je het sinds dan tot coach geschopt had. Foutje van de firma! Maar ik begrijp het nu wel. Hoe zit dat als je in de blinds zit? Dan call je ook beter? Of zoals raika vroeg, kan je daar speculatieve squeeze? Dikke merci! Snapt iedereen het? Dan kan ik volgend discussiepuntje doen.

In de blinds ga je eigelijk vooral veel spots tegen komen waar je wil gaan bluffsqueezen omdat het best vaak zal gebeuren dat CO opent en BU called en je dus vaak profitabel gaat kunnen bluffsqueezen omdat zowel de range van de CO als de BU superwijd is en ze massas gaan moeten folden op je squeeze (uiteraard wel ff nr fold2-3b kijken, als die te laag is doe je het nog altijd beter niet)
In zo'n situatie kan je dan ook heel erg wijd gaan squeezen en dat doe je dan liefst ofwel met een hand met blockers of een speculatieve hand zoals een SC, suited gapper zodat je hand ofwel nog aardig wat equity heeft ofwel aardig wat Fold Equity oplevert...

In de blinds blijft valuesqueeze range gelijkaardig aan je standaardvaluesqueezerange (wat een woord) met de nodige villain-afhankelijke aanpassingen zoals Josh al zegt.

Het enige dat in de blinds verandert is dat je qua frequentie vaker zal bluffsqueezen en daar dus ook meer handjes voor kan gebruiken...

Nox

Sailer85
PokerStrategist

Ik vind dit over het algemeen een call aangezien je in positie zit, als je wordt gesqueezed door de blinds moet je kijken wat je doet --> hangt van villains af.
Een 3bet squeeze tegen 2 nits vind ik je hand in een bluf veranderen, en bluffen kan je beter niet doen op de micro's.

Je kan 3betten maar ik vind dat je dat voornamelijk doet op basis van reads over je tegenstanders.
vb.
stats van villain
EP: VPIP 12/ PFR 4/ 3bet 1.0/ f2-3bet 40/ Hands 300
MP: VPIP 15/ PFR 14/ 3bet 2.3/ f2-bet 75/ Hands 250

In dit geval zou ik absoluut niet 3betten, misschien zelfs folden.

zitten villians andersom zou ik zeker 3betten want de kans dat ze beide folden is groot. en als je gecalled wordt heb je positie en initiatief.

EmmaDauwe Topicstarter
EmmaDauwe
PokerStrategist

Hellow,

deze week wat meer voor school leren en minder voor poker. Aangezien er 3 testen en taak int verschiet staan.

Maar niet getreurd, doen jullie rustig verder. Ik geef jullie alvast nog iets om over te denken/je gedacht te geven.

Discussiepunt II

Hoe spelen jullie de sterke starthanden?
AA en KK zijn obvious.
Ook als villain bv fold to 3 bet 100 procent heeft. En je zit bijvoorbeeld in blinds na UTG raise?
(heb namelijk in vid gezien dat ze dit gewoon callen, omdat het er sterk uitziet, hij wss gaat folden en anders nog een cbet plaatst)

AKs/o,
kan je deze nog wegleggen na 4bet van villain? In positie of uit positie?
Ook al heb je blokkers? voor AA en KK
Tegen QQ heb je een flip, maar gooit er nog iemand slechter preflop erin na een 3/4 bet? Tegen AA en KK lig je ver achter. Tegen AK heb je split pot en door de rake verlies je dus nog.

QQ
vind ik ook een moeilijke had. Hoe zit dat hier, verandert er iets IP of OOP?

JJ
kan je dit nog callen - shove niet meer imo - na een 3/4 bet? IP, OOP

Kan je ook shoven als bluf? Tegen welke spelers dan bijvoorbeeld?

Denk dat er hier nog wel verschillende meningen over besteen. Want bv. Gerv heeft soms wel goesting om wat looser te shoven. (heb ik eens in vid gezien)(zal uiteraard wel read afhankelijk zijn)

We gaan er vanuit dat villain geen mongol is.

EmmaDauwe Topicstarter
EmmaDauwe
PokerStrategist

Ik zie net dat er ook een quiz is voor deze situaties en die ligt alles mooi uit. Er zijn ook nog extra artikels beschikbaar.
Checkz it out.
http://nl.pokerstrategy.com/quiz/weekly/1602/

Een nieuw discussiepunt dan!

Discussiepunt III

Deze keer ivm met psychologie, wat ook zeer belangrijk is.

Hoe ga jij om met tilt?

Ikzelf was in het begin hier nogal gevoelig aan. Nu heb ik het tredelijk onder controle.
Deels omdat ik probeer niet meer naar profit te kijken, zoals in "tread ur poka like a business."
Als je wint, merk je dat aan de tafels wel en als je verliest, heb je niet het gevoel dat je wil terugwinnen, omdat je niet echt weet hoeveel je verloren bent.

Aan welke signalen zien jullie dat je aan het tilten bent?
Hoe ga je hiermee om?
Hoe vermijd je het?
Wat tilt jou het meest? Coolers? Beats? Slechte holecards? Groot verlies?

Graag jullie mening hierover.

De quiz van vorig discussiepunt ging over FR, dus kan je nog steeds je mening geven.
Thx

Emma.

EmmaDauwe Topicstarter
EmmaDauwe
PokerStrategist

Ik heb trouwens verwezen naar yoshiwa die gecoached werd door Envyjosh; Dit was dus een misverstand, het moest Leo zijn.
Hopelijk is niemand gekwetst.

Excuses :)

Arjon
Oldschool Grinder

Zo, hier mogen we absoluut een freeroll ticket uitdelen ;)

Nice thread Emmadauwe! :)

Je kunt het ticket claimen door een mail naar Dutch@PokerStrategy.com te sturen met daarin je PokerStars gebruikersnaam. Wij zorgen dan dat je een ticket krijgt voor de freeroll.

Succes nog met deze mooie thread!

Hellow,

deze week wat meer voor school leren en minder voor poker. Aangezien er 3 testen en taak int verschiet staan.

Maar niet getreurd, doen jullie rustig verder. Ik geef jullie alvast nog iets om over te denken/je gedacht te geven.

Discussiepunt II

Hoe spelen jullie de sterke starthanden?
AA en KK zijn obvious.
Ook als villain bv fold to 3 bet 100 procent heeft. En je zit bijvoorbeeld in blinds na UTG raise?
(heb namelijk in vid gezien dat ze dit gewoon callen, omdat het er sterk uitziet, hij wss gaat folden en anders nog een cbet plaatst)

AKs/o,
kan je deze nog wegleggen na 4bet van villain? In positie of uit positie?
Ook al heb je blokkers? voor AA en KK
Tegen QQ heb je een flip, maar gooit er nog iemand slechter preflop erin na een 3/4 bet? Tegen AA en KK lig je ver achter. Tegen AK heb je split pot en door de rake verlies je dus nog.

QQ
vind ik ook een moeilijke had. Hoe zit dat hier, verandert er iets IP of OOP?

JJ
kan je dit nog callen - shove niet meer imo - na een 3/4 bet? IP, OOP

Kan je ook shoven als bluf? Tegen welke spelers dan bijvoorbeeld?

Denk dat er hier nog wel verschillende meningen over besteen. Want bv. Gerv heeft soms wel goesting om wat looser te shoven. (heb ik eens in vid gezien)(zal uiteraard wel read afhankelijk zijn)

We gaan er vanuit dat villain geen mongol is.

Wat ik vaak doe met succes op de micro's. Is nooit 4betten. tout court niet doen. Niet als bluf noch voor value. En hier is waarom:

De meeste tegenstanders spelen louter hun eigen kaarten, maar als ze zien dat er veel geld in de pot gaat, durven ze soms wel eens denken dat hun AK/QQ/JJ miss niet goed meer is. Daarom ben ik van mening dat het een goed idee kan zijn om 3bets van villain met AA en KK te flatcallen. (en als villain geen echte nit is ook AK/QQ en JJ (die laatste echter enkel IP). Hoe vaak ga jij er zelf niet van uit dat AA en KK wel zullen 4betten, waardoor je AK op een Khi flop, of QQ op een low rainbow flop nog naar alle waarschijnlijkheid de beste hand is?

Gevolg villain gaat cbetten (voor value of soms als bluf), ik c/c of call IP, eventueel als board drawheavy is en villain's stats/reads geven aan dat hij graag 3bet met SC etc, dan kan je nog raisen ter protectie en/of voor value.
Vaak lig je way ahead hierdoor op villains range, waardoor je gewoon hem het werk kan laten doen en zich kan laten ophangen door te blijven bluf/valuebetten. Eventueel raisen op turn of river om er zeker van te zijn dat je villains hele stack hebt :D .

Af en toe ga je villain (die JJ had) afbetalen op een Jhi-flop inderdaad, maar dat hoort er soms gewoon bij. Zijn range is daar toch groter dan enkel een set...

EmmaDauwe Topicstarter
EmmaDauwe
PokerStrategist

Thx voor je mening.

Ik denk dat er hier verschillende meningen voor zijn en compleet het tegenovergestelde zullen denken voor de micros?
Aangezien men toch ook voorschrijft om preflop zo snel mogelijk AI te gaan. Waarom zouden ze anders 3 betten?

EmmaDauwe Topicstarter
EmmaDauwe
PokerStrategist

Deze avond de coaching van Gerv again.
Als men schoolwerk het toelaat ben ik er bij, om notities te nemen.
Die uiteraard op men blog worden gezet.

Aarzel niet om nog te responden op punt II&III.

EmmaDauwe Topicstarter
EmmaDauwe
PokerStrategist

Zat? Ikke? Nooit!£?

EmmaDauwe Topicstarter
EmmaDauwe
PokerStrategist

Haidihow!!

Aangezien het de laatste dag is voor de promotie die ik graag zou winnen, ga ik nog even een discussiepuntje zetten.
Maar ik heb het ONGELOOFLIJK druk met school nu.
(bezig met paper'tje' en ook nog 2 testen te leren voor op vrijdag)
Dus gaan we het LEKKER luchtig houden! :D

En aangezien ik na de promotie toch sowieso nog verder ga met deze serieuzere discussiepunten, mag deze er wel tussen me dunkt.
School gaat nu eenmaal nog voor. :(

Dus

Discussiepunt IV

Wat eten jullie het liefst tijdens het pokeren?
En wat lijkt jou het beste?

In het algemeen eet ik heel graag olijven, dus tijdens het pokeren ook.
Heb onlangs een turkwinkeltje gevonden met massa's olijven. Dat is Heaven!
Olijven zijn gezond, dus blijven we ook nog fris.

Als drank zuip ik de laatste tijd veel thee. Niet uit een pakske van lipton, maar verse van Engeland meegebracht. Groot verschil!
En dan doen we het men munt vooral.

Drinken jullie alcohol tijdens het spelen? Recreatief eentje? Of gewoon zuipen dat je spel zo hard gaat zuigen, zoals mijn spew na een nacht uitgaan even geleden:s

Terug aan de thermodynamica!
Na de promotie en na men testen terug serieuzere zaken.

De boog moet niet altijd gespannen staan :D

Ik drink meestal cola, redbull of andere energiedrank. Niet gezond, maar wel effectief.

En qua eten ben ik ene echte vuilbak: chips, koeken, ijscreme,... Kortom alles wat in de frigo te vinden is :D

Oorspronkelijk gepost door Raikaclaws
Ik drink meestal cola, redbull of andere energiedrank. Niet gezond, maar wel effectief.

En qua eten ben ik ene echte vuilbak: chips, koeken, ijscreme,... Kortom alles wat in de frigo te vinden is :D

chips en koeken in de frigo? ?(

Nox