Ga naar het forum
Vraag over 'toe zij...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Vraag over 'toe zijn aan...'

9 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
676 Weergaven
Orodin
PokerStrategist

Ik heb tot nu toe pas zo'n 6k handen SSS gespeeld. Hiervan ruim de helft op NL2, en sinds een aantal dagen NL10.

Nu ben ik, door NL10 te spelen, met het grootste gemak Silver geworden. Ik ben nu ook druk bezig die artikelen te lezen etc., maar zelf heb ik het gevoel dat ik er nog niet echt aan toe ben om bij mijn spel ook de statistieken te gaan toepassen (kan ook niet, omdat ik nog de trial-versie van Elephant gebruik), maar sowieso...

Dus de vraag: hoe of waaraan is te merken of je toe bent aan het toevoegen van nieuwe elementen in je spel (zoals stats, steals, resteals, blindbashes en noem maar op)? Is het bijvoorbeeld goed om te wachten tot ik de volledige Elephant-licensie heb, of... nou ja, er zijn vast vele ideeën over.

Benieuwd naar meningen en tips :)

THanks,
Oro

8 reacties

Naar mijn idee: als het saai begint te worden ga je nieuwe elementen toevoegen: bijv. meer tafels, of (maar dat zou ik pas gaan doen vanaf NL25) stats e.d. Voorlopig lekker BR opbouwen!

Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Ja ok.... 4 tafels is voor mij normaal inmiddels, en prima bij te houden.

Laatst eens een avond 8 tafels geprobeerd, maar ik merkte dat ik toen echt wel foutjes ging maken...

De beginner-stats heb ik nu aangezet, niet om er direct wat mee te doen, maar om in elk geval vast een beetje te wennen aan het idee dat er info in beeld staat...

Stats zou ik later pas echt gaan gebruiken. Vanaf nl50 a nl100 is het een must. Daarvoor kan je er een beetje mee oefenen. Probleem is alleen dat je in het begin te snel uit gaat van stats terwijl je maar een sample van 20 handjes van iemand hebt. Goed voor oppassen dus!

Op NL10 en NL25 kan je zeker nog de basic SSS uitvoeren. Hiermee kan je deze limieten makkelijk beaten.

Kijk gewoon eerst goed of je nog leaks in je spel hebt. Laat andere meekijken, kijk zelf met anderen mee. Hier leer je een hoop van.

Verder kan je inderdaad rustig is het aantal tafels opschroeven. Niet gelijk van 4 naar 8, maar gewoon eerst is een 5de of een 6de tafel erbij doen. Het went vanzelf. Uiteindelijk kom je vanzelf wel tot de 24 tafels. Heerlijk grinden. :D

Samwise90
PokerStrategist

stats op nl 10 is niet echt nuttig imo. Daarentegen meerdere talefs is makkelijk te doen. SSSen op een tafel of 12 moet lukken. Het is alleen niet echt goed voor je leerproces is mijn ervaring. 4 tafels, veel opletten op je tegenstander en je plays en handjes bestuderen daarentegen zijn zeer leerzaam. Ik raad het dan ook af om fulltime te gaan multitafelen..

Stats word pas nuttig bij nl25+ zoals hierboven verteld.

Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Ja goed, het topic gaat nu iets teveel richting 'wel of geen stats op NL10' ofzo, maar dat was eigenlijk niet helemaal wat ik bedoelde...

Ik weet wel dat stats op NL10 geen zin hebben. Ik heb ze nu ff aan staan puur om te wennen aan het idee dat er straks serieuze stats in zullen staan, maar wat er nu staat gebruik ik verder niet, omdat ik toch puur basic SSS speel.

Waar dit topic mij eigenlijk om te doen is, is: hoe bouw je je spel op? Wanneer ga je nieuwe elementen in je spel invoegen, of meer tafels spelen, of... etc.

VipKen
PokerStrategist

Volgens mij moet je doen waar je je goed bij voelt. Je geeft zelf aan dat je je er nog niet klaar voor voelt om nieuwe elementen te gaan toepassen in je spel. Du sdan wacht je gewoon toch even. Geduld is een schone deugd ... en is toch 1 van de pijlers van het SSS-spel.

Als je je goed voelt, heb je doorgaans ook een positieve mindset. Bad beats en suck outs raken je niet echt. Met een positieve mindset zal je ook minder snel gaan tilten. Nieuwe elementen toevoegen aan je spel kunnen de variance verhogen. Als je op dat moment al een minder goede mindset hebt en ook nog eens de pech hebt aan de verkeerde kant van de variance te spelen ... is het risico groot dat je gaat tilten of afwijkt van je A-game. Zo kan je je mindset deftig verneuken ...

Wat betreft steals kan het misschien handig zijn om die in eerste instantie toe te passen tegen andere short stacks. Als je dan met een resteal te maken krijgt, kan je vrij zeker zijn dat je tegen een monster zit. Een andere manier om steals in te bouwen is om in eerste instantie enkel met handen van de SHC te 'stealen'. Zo zal je een bepaald image opbouwen dat je later kan misbruiken _biggrin:

Meer tafels gaan spelen is gewoon een kwestie van proberen. Je zal snel merken (hoop ik toch) wanneer het teveel voor je wordt en dus niet meer goed kan spelen. Combineer het opvoeren van het aantal tafels zeker niet met het inbouwen van andere elementen.

Tenslotte speel ik zelf op NL25 nog steeds zonder stats. Ik heb ook niet echt de indruk dat dit nodig is. Met de notities die ik maak bij de spelers heb ik vaak voldoende informatie om in te schatten hoe ik ervoor sta.

Waar je ook veel uit kan leren, zijn de coachings en video's hier. En misschiem is er wel iemand (met ervaring) bereid om met je mee te kijken wanneer je een nieuw element wil gaan toepassen.

Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Zinnige ideeën vind ik :)...

Dank voor je input! (En voor die van de anderen uiteraard ook)

Ik zal het denk ik voorlopig nog bij een aantal handjes NL10 zonder gekkigheid houden, en dan langzaamaan eens zien of ik er een paar tafels bij kan gaan pakken. Opbouwen naar 6 en dan 8 lijkt me al aardig. Ondertussen wel de Silver-artikelen en -video's gaan kijken, hoewel ik daar dan niet direct wat mee doe. Kennis is altijd handig :)

Nogmaals bedankt mensen.

VipKen
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Orodin
Ik zal het denk ik voorlopig nog bij een aantal handjes NL10 zonder gekkigheid houden, en dan langzaamaan eens zien of ik er een paar tafels bij kan gaan pakken. Opbouwen naar 6 en dan 8 lijkt me al aardig. Ondertussen wel de Silver-artikelen en -video's gaan kijken, hoewel ik daar dan niet direct wat mee doe. Kennis is altijd handig :)

Net zoals de meesten starten met shotjes te spelen op een hogere limiet als hun BR het toelaat, zo kan jij ook shotjes spelen (op je huidige limiet) en dan de vergaarde kennis toepassen. Deze shotjes zou ik dan wel op minder tafels spelen dan gewoonlijk om voldoende aandacht te kunnen besteden aan je spel. Op deze manier kan je je de nieuwe moves eigen maken zonder echt in te zitten met eventuele verliezen. Lukt het niet meteen, dan heb je nog steeds je basisspel om op terug te vallen.