Ga naar het forum
Vraag over VPIP bij...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Vraag over VPIP bij SSS

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
621 Weergaven
Orodin
PokerStrategist

In het Silver-artikel: SSS: Hoe helpen Elephant statistieken jou? staat de volgende zin:

Als SSS-speler zou je VPIP tussen de 6 en de 12 moeten liggen. Sommige spelers hebben een hogere VPIP, maar dat gebeurt niet vaak.

Nu heb ik eens gekeken. Over 6000 handen (ja, kleine sample, weet ik, maar toch...) heb ik een VPIP van 6.
Nu kan ik die zelf wel verklaren (de SSS-range is volgens Equilator 8,45% (77+, AJ+, KQ), maar niet al deze handen worden van uit iedere positie gespeeld, dus ligt het VPIP lager).

Wat ik me nu alleen wel afvraag, is hoe het mogelijk kan zijn dat een speler die SSS speelt een VPIP tot wel 12 kan hebben. Ik snap dat (re)steals de VPIP zeker wat verhogen, maar tot 12 kan ik me weinig bij voorstellen.

Kan iemand dit toelichten?

Thanks!
Orodin

7 reacties

Steals, handen uit een vroegere positie openen, isolations, squeezes.

Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Dat hoort allemaal bij SSS??

duvel666
Elite Grinder

SSS is heel wat meer dan de basis SSS die je in het begin aanleert,
echter op de micro-limits is afwijken van de basic strategy doorgaans verlieslatend om diverse redenen,

tot en met nl25 zal je ongeveer rond de 7 à 8 spelen,
naarmate je later je spel gaat uitbreiden als je klimyt in limieten zal je vrij makkelijk rond de 12 à 13 uitkomen door o.a. de technieken door Kees aangehaald.

Doe dit echter NIET op micro-limits!!!!

Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Ok... dus steals etc., ook niet op NL10??

Wat ik bijvoorbeeld wel aan zat te denken is het volgende: met de beginner-stats van Elephant (VPIP, PFR, AF en WTS) is bijvoorbeeld vrij gemakkelijk te bepalen of het verstandig kan zijn te blindbashen of te stealen...

Raad je zulke acties op NL10 ook af?

duvel666
Elite Grinder

op nl10 raad ik het ook sterk af behalve in het uitzonderlijke geval dat je echt wel heel sterke reads hebt dat bvbv de SB eb BB achter je 95% van de tijd folden ... dan kan je er uiteraard van profiteren,

verder zou ik er op die limieten heel voorzichtig mee omspringen

Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Ok, dank voor je tip :)

WPTRay
Poker Player

Kijk eens met een sessie van bijv. Gerv mee en je ziet de gekste dingen voorbij vliegen :)