Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Changing 2 PLO -> tips/feedback wanted!

8 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
1,202 Weergaven
mrsaintftw

Hey hey allemaal, Ik lees hier af en toe de blogs op pokerstrategy en zag dat velen van jullie overschakelden op PLO of het toch al eens gespeeld hadden.. Ik voelde me net een schaap in een grote kudde die meewou met de groep en wou het toch ook eens proberen. En verrassend genoeg beviel het me super goed, zeer leuk om te spelen (waar ik NLH het plezier soms kwijt was) en het leukste van allemaal natuurlijk is... dat ik extreem goed run?! Ik ben over nog geen 200 handen NL25 rush 6.5 bi up. Oké dit is gewoon luckboxing enzo, en het is erg swingy, maar ik vind het toch wat hebben :D

Dan nu mijn vraag, Ik ben een extreem fish vind ik nog op PLO gebied (ik ga met 75% van mijn handen toch lekker mee op raises). Ik krijg ook bijna altijd een PP en dan een suited A wat allemaal leuk is om mee te spelen ofc. Maar als ik zo blijf doorspelen ga ik hier tonnen blinds verspelen omdat ik niet ga blijven hitten met alles ofc, welke handen zijn dus eigenlijk het best om mee te spelen en vooral om mee te raisen. En als ik nut flushdraw heb, smijten jullie dan vol pot bet erin en raisen op evt. bet of gewoon rustig callen? Aleja kortom ben een huge fish nog...

En als een andere speler raised preflop, met welke handen kan ik dan allemaal callen? (profitabel callen, kan natuurlijk met alle handen callen als ik op die knop duw... nja nvm)

Aangezien ik brons ben kan ik natuurlijk deze artikels niet lezen dus een paar tips van iets meer ervaren spelers dan mij zijn zeer welkom.

Van zodra ik wat meer tips/ervaring heb opgedaan ga ik PLO50 rush spelen, ben hier ruim rolled voor sinds die upswing van vandaag.

alvast bedankt voor enige feedback

7 reacties
Hoofdbeheerder
Lanfear81

Hey mrsaintftw,

Ik heb je thread even verplaatst naar het PLO forum, zodat de spelers die deze variant spelen dit ook eerder zullen opmerken.

Het is in ieder geval wel verstandig dat je je probeert te verdiepen in de variant voordat je verder gaat spelen, zeker omdat het met PLO ook hard omlaag kan gaan.

Ik zou je zeker aanraden om deze 4delige beginnersserie voor PLO te bekijken:
PLO voor beginners

mrsaintftw Topicstarter
mrsaintftw

Oh wist niet dat er een appart forum voor was :facepalm:

Bedankt voor de link, Zal deze eerst en vooral doornemen en dan verder gaan met mn spel!

mrsaintftw Topicstarter
mrsaintftw

Nja ik loog... heb uurtje erna direct weer gespeeld... resultaat: 11 BI up vandaag lol. Ik verdien meer op PLO25 dan op NLH50 (allebij 2 tafels rush). En het is lachen met al die combinaties. Heb vandaag gewoon 270$ gewonnen zonder enige PLO background/studies. Denk dat ik geboren talent ben ofzo :rolleyes:... of gewoon luckbox to the max. Morgen toch eens goed die dingen doornemen wie weet loopt het dan nog beter :) En met mijn winst van vandaag denk ik dan toch maar eens HEM te kopen want zonder stats is het niet echt gemakkelijk altijd.

Sick, ik verloor best wel dik toen ik het voor het eerst probeerde in ieder geval:D. Nog meer gespeeld?

Twisted1984

Haha klinkt alsof het heel leuk is omdat je superhot runt.

Het is heel makkelijk om jezelf te overschatten in PLO iig want als je aan de goede kant van de variance zit kun je echt heel veel winnen in korte tijd. Dit kan dus ook de andere kant gaan uiteraard.

Even kort; je wilt altijd handen spelen waarmee je goede draws kan floppen en waarbij de 4 kaarten ook nog connected zijn. Pocketpairs in je hand zijn over het algemeen niet geweldig tenzij je KKXXds of AAXX hebt o.i.d. en veel geld erin kan krijgen preflop. Een hand als A442 bijvoorbeeld is echt een baggerhand omdat het geen zak hit en sets zijn veel minder sterk in PLO. Waar je in NLHE met een set vaak 80%+ equity hebt op de flop, zal dat in PLO vaak veel lager zijn. Ook is de kans op een overset veel groter met van die lage pocketpairs.

Gaat er uiteindelijk om dat je handen goed connected (JT98 bijvoorbeeld) zijn en dat je sterke draws kunt floppen. Ahigh flush draws >>>>> Qhigh flush draws bijvoorbeeld. Je wilt met een draw niet dominated zijn tegen een betere draw. Verder is positie nog veel belangrijker in PLO dan in NLHE.

AmsterdamCalling

Oorspronkelijk gepost door mrsaintftw
Nja ik loog... heb uurtje erna direct weer gespeeld... resultaat: 11 BI up vandaag lol. Ik verdien meer op PLO25 dan op NLH50 (allebij 2 tafels rush). En het is lachen met al die combinaties. Heb vandaag gewoon 270$ gewonnen zonder enige PLO background/studies. Denk dat ik geboren talent ben ofzo :rolleyes:... of gewoon luckbox to the max. Morgen toch eens goed die dingen doornemen wie weet loopt het dan nog beter :) En met mijn winst van vandaag denk ik dan toch maar eens HEM te kopen want zonder stats is het niet echt gemakkelijk altijd.

100% upswing :rolleyes:

mrsaintftw Topicstarter
mrsaintftw

Oke momenteel draai ik na een leuke upswing redelijk break-even en het is nog even fijn om te spelen. Maar ik zag net de NL50 HU omaha tafels... om 1 of andere reden voel ik een drang om hier te gaan spelen. Maar omaha = huge variance, HU = huge variance... Is dit dan wel verstandig om te doen?

En op welke elementen moet je meer letten in PLOHU dan in PLO(fr/6max)?

Lijkt me iets fijner atm dan rush want mijn hoofd flipt soms wat met 4 tafels rush en al die combinaties te achterhalen lol...