Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

PLO 10 - Hoe speel ik turn en river?

10 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
1,144 Weergaven
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Hoe speel ik flop, turn en river?
Ik check raise de river, om BTN zijn flushdraws of setjes nog te laten bluffen/valuebetten. Als hij daar ook KQ heeft, betaal ik wel heel veel rake.
Graag advies!

Vond vooral de turn moeilijk. Als de river een :heart: of :spade: is, moet ik bijna check-folden? Als ik de turn check-raise, dan krijg ik het er wellicht alleen in vs. KQ mét extra draws of misschien AAXXss eventueel handen als ATJKss of zie ik dat verkeerd?
---
IPoker Network $10.00 Pot Limit Omaha Hi - 6 players

Pre Flop: ($0.15) Hero is CO with Q♣ K♦ T♦ A♣
2 folds, Hero raises to $0.35, BTN raises to $1.20, SB calls $1.15, 1 fold, Hero calls $0.85

Flop: ($3.70) 5♥ T♠ A♥ (3 players)
SB checks, Hero checks, BTN bets $2.80, SB folds, Hero calls $2.80

Turn: ($9.30) J♠ (2 players)
Hero checks, BTN bets $7.10, Hero calls $7.10

River: ($23.50) 7♣ (2 players)
Hero checks, BTN bets $7.40, Hero raises to $16.11, BTN folds

Spoiler

Final Pot: $38.30
Hero wins $36.30
(Rake: $2.00)

Beantwoorden
Citeren
9 reacties
RocknRollAd Topicstarter
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Als je kijkt, mag je ook best wel je mening neertypen hoor, dat was de bedoeling.
Alvast bedankt voor je reactie.
:heart: Ad.

Beantwoorden
Citeren
elsjorro
PokerStrategist

IMO bet ik flop uit, of als je checkt ga dan voor de check raise. Turn komt nut draw aan voor jou, maar pak meer flushdraws.

Daarom weer Turn betten, of zoals je nu doet checkraise. Uiteindelijk heeft hij wss gewoon die flushdraw vast gehad, dus laat je hem beter betalen voor die draw.

Dus hoe je hem nu gespeeld had, had ik flop en turn check/raise gedaan.

Zelf zou ik uitbetten, je wil tnamelijk niet op de flop free cards weg gaan.

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd Topicstarter
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Ik zat al een tijdje het hem aan tafel en m'n read was dat hij elke AAxx 3bette.
Geld je redenering dan nog steeds? Of is dat zo unlikely omdat ik zelf een A heb? In ieder geval bedankt voor je redenering. Is "the nuts" op de turn wel goed genoeg om te shoven zonder redraw?

Laat het duidelijk zijn dat ik een PLO beginner ben.

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto
PokerStrategist

@elsjorro Als je uitbet, speel je dan bet/fold, bet/call, bet/broke als villain hier 3bet.

Persoonlijk speel ik check/call of check/fold op flop.
En op de turn speel ik check/raise.

Ma zal wel totaal fout zijn :coolface:

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door RocknRollAd
Ik zat al een tijdje het hem aan tafel en m'n read was dat hij elke AAxx 3bette.
Geld je redenering dan nog steeds? Of is dat zo unlikely omdat ik zelf een A heb? In ieder geval bedankt voor je redenering. Is "the nuts" op de turn wel goed genoeg om te shoven zonder redraw?

Ik ben ook een beginner, maar als je denkt dat hij bijna uitsluitend AAxx in zijn 3bet range heeft, dan heb je wel heel weinig outs naar de nuts, en dan moet je denk ik check/folden op de flop. Op de turn zou ik betten of check/raisen. Je wilt ze niet dat ze goedkoop een fh of flush hitten

Beantwoorden
Citeren
elsjorro
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door RocknRollAd

Ja want als je er van uit gaat dat hij AAxx een groot deel van zijn range is, sta je toch vrij dik voor?

Beantwoorden
Citeren
rrrood
PokerStrategist

bet turn, 2 FDs en je wilt niet dat die behind checken en gratis hun equity realiseren.

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd Topicstarter
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Ik heb toen een aantal vreemde dingen gedacht, logica is ver te zoeken! ( :facepalm: )

:diamond: Mijn read was: hij heeft AA, want dat waren de handen die ik gezien heb die hij 3bette.
:diamond: Vervolgens call ik de flop om een J te hitten.
:diamond: Hij bet weer groot, ik verander van gedacht en denk ineens weer dat ik tegen KQ freeroll FD type onmogelijke handen aanzit.
:diamond: De river blankt dus kan ik gezien zijn 3 straten agressie hier wel check-raisen.
:heart: :spade: Maar als de FD zou zijn aangekomen denk ik dat ik in de check-call modus zou zijn geraakt. Als hij dan potbet, had ik misschien zelfs gefold, om maar te zeggen hoe zwak ik deze hand eigenlijk speelde én om maar te zeggen wat voor rare gedachten kronkels er toén door m'n hoofd gingen.

In het allerslechtste freeroll geval zit ik daar tegen AdKsAsQh of KhJhAsQs. Dan heb ik nog steeds 30% om te delen. En zelfs al heeft hij ThJhAs5s zo'n type hand, dan nog heb ik 41%. Kortom: Niet doom denken en dat geld er op de turn in knallen!

Beantwoorden
Citeren
gewoonlars
Oldschool Grinder

Waarom niet de turn C/R? Ik ga me echt niet zo goed voelen op de helft van alle rivers, dus dan heb ik liever al het geld er al in op de turn.

Hoe groot is de kans dat hij KQ heeft? FD's/Sets zijn zoveel meer likely imo dan KQ.

Beantwoorden
Citeren