Hey,
Je raise first in vind ik prima. Je hand heeft 3 connected broadway cards, double suited en met een As erbij (nuts) en je hebt ook nog eens POSITIE. Is een insta-raise.
Ik denk dat je wel van te voren moet nadenken als je opent of je op een 3-bet wil callen/raisen/folden. Want als je van plan ben om te folden na 3bet zou ik de hand misschien niet eens raisen.
Vind ik wel een hele goede en niet alleen voor deze hand. Vooruit denken over de evt acties van je tegenstanders. Wanneer je dit eigen maakt dan speelt dat idd een stuk makkelijker.
Nu heb je overigens een hand wat value is ipv steal, maar je tegenstanders weten dit niet. Interessante vragen bij deze 3-bet van SB zijn onder andere:
- Wat is jouw image tot nu toe? Heb je veel gestealed etc?
- Hoe tight speelt SB normaal vanuit de blinds
- 3-bet SB alleen AA** of ook andere handen, een mogelijk range toekennen.
- Hoe speelt SB postflop? Valt er value te halen wanneer jij hit etc etc.
Wanneer SB normaal gesproken erg tight speelt vanuit de blinds dan heeft hij hier 9 van de 10 keer AA**, zeker op deze limieten. Normaal gesproken is het dan beter om zelf een hand met een A te folden aangezien je equity enorm afneemt tegen AA. Nu heb je echter meerdere componenten: double suited met nuts, 3 broadway kaarten voor nutstraight en vooral POSITIE!!
Vooral om de laatste reden zou ik hier dan ook callen zoals je hebt gedaan. Je kunt de flop op meerdere manieren hard hitten en wanneer villain jou afbetaalt wanneer je hit dan zie ik niks verkeerds in een call.
Wel moet je 1 ding beseffen denk ik met een dergelijke hand en dat is de kans dat je gedomineerd wordt. Ik zou op de flop dan ook alleen verder spelen wanneer ik de flop hard hit. Top pair is niet genoeg, omdat de kans te groot is dat je gedomineerd wordt.
Alhoewel je op deze flop top pair hit zou ik toch folden. De kans op een overpair en ook een grote wrap is te groot. Daarnaast liggen er twee flushkaarten die jij niet hebt. Jouw hand kan eigenlijk niet echt verbeteren.
De enige reden voor een call hier is als je plan was om te floaten, maar ik heb geen idee of dat je plan was en welke motivatie je daar dan voor had.
Hoe zwak het ook lijkt: ik zou dus folden op de flop. Ik zie weinig nut in een flopbet te callen om vervolgens op de turn 9 van de 10 keer te moeten folden aangezien de kans in deze situatie heel groot is dat villain nog een keer vuurt en een float/bluf eigenlijk je enige optie is om de pot te pakken.
Maar op de flop na vind ik dus dat je deze hand juist goed hebt gespeeld.