Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 7c9cQh9h

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
349 Weergaven
Knien12
Elite Grinder

ff PLO uitproberen. Is eens wat anders.

Wel wat handjes op laag nivo gespeeld, maar volgens mij is het echt donkland. Gewoon meelimpen en als je wat fatsoenlijks hit donken.
Ga dit vaker proberen.

Watch out Marple, here I come.
Welke limiet speel jij trouwens Marple? Want ik zag potjes van 2/4$ waar elke hand een paarhonderd $ van hand verwisselden. Schitterend.

Best lastig nog. Nog nooit zoveel outs gezien. En dan hit je 'm niet en krijg je nog zoiets:

Had ik deze trouwens mogen callen met mijn straight en flushdraw?

Poker Stars $0.05/$0.10 Pot Limit Omaha Hi - 6 players - View hand 338669
The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

MP: $9.45
CO: $14.90
BTN: $7.20
SB: $5.00
BB: $4.25
Hero (UTG): $8.85

Pre Flop: ($0.15) Hero is UTG with 7 :club: 9 :club: Q :heart: 9 :heart:
Hero calls $0.10, 3 folds, SB raises to $0.40, BB calls $0.30, Hero calls $0.30

Flop: ($1.20) 8 :spade: 6 :heart: 2 :diamond: (3 players)
SB bets $1.15, BB calls $1.15, Hero calls $1.15

Turn: ($4.65) 3 :heart: (3 players)
SB bets $3.45 all in, BB calls $2.70 all in, Hero calls $3.45

River: ($14.25) J :club: (3 players - 2 are all in)

Final Pot: $14.25
SB shows A :heart: T :spade: 8 :diamond: K :spade: (a pair of Eights)
BB mucks 5 :heart: 9 :diamond: Q :club: 7 :heart:
Hero shows 7 :club: 9 :club: Q :heart: 9 :heart: (a pair of Nines)
Hero wins $1.40
Hero wins $12.15
(Rake: $0.70)

6 reacties

Ik zou hier preflop folden om de volgende redenen:

1. Je zit OOP met een zeer magere hand. Juist OOP heb je een sterkere hand nodig om mee te spelen. Positie is alles in PLO en heeft meer invloed als dat je wellicht op het eerste gezicht zou denken.

2. Je hand is dubbel suited, maar het is te riskant om hier voor een flush te gaan spelen. Je zit te vaak tegen een A of K high flush en je krijgt ook alleen maar afbetaald van handen die jou beat hebben. Heeft iemand geen flush dan valt de actie vaak dood. Doordat je OOP zit is het sowieso lastiger om value uit een hand te halen.

3. Je hand is ook niet connected. Met Q-9-7 is het lastig om iets leuks te floppen en wanneer je al iets flopt dan ben je vaak dominated door een betere wrap. Liever flop je dan niet goed, want de kans dat jij iemand goed afbetaald is erg groot. Zorg voor connected kaarten en zorg dat de gap onderaan zit, zodat jij de ander domineert wanneer je goed flopt.

4. Je hebt een pair, maar wanneer je een set hit zul je zelden top set hebben. Wanneer iemand dan een hogere set heeft dan is de kans wederom te groot dat je iemand volledig afbetaald. Een pair met drie rundownkaarten, zoals bijv 9877 kan juist weer heel sterk zijn. ;)

Ik zou eerst wat artikelen gaan lezen over handselectie etc, dat voorkomt dat je in heel veel moeilijke spots terecht komt.

Gl in iedergeval!

Knien12 Topicstarter
Knien12
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Sharp80

Ik zou eerst wat artikelen gaan lezen over handselectie etc, dat voorkomt dat je in heel veel moeilijke spots terecht komt.

Gl in iedergeval!

Ben ik al mee bezig, maar ondertussen wilde ik al wat spelen om een beetje te wennen.

A long way to go I guess.

Bedankt.

Lijkt me dat je met twee spelers in the game met up and down straightdraw, flushdraw en overpair zeker kan callen

A long way to go I guess

Sorry als je die conclusie trok vanwege mijn post, want die weg is niet zo lang als dat je nu misschien denkt. Wanneer je een aantal valkuilen weet en een paar simpele handvaten dan heb je al een enorme edge op de spelers op deze limieten!

Alles begint echter bij je starthanden selectie, vandaar dat ik hier zo uitvoerig op inging. De moeilijke spots etc zijn vaak een gevolg van bepaalde keuzes preflop.

En gewoon lekker spelen en ervaring opdoen op die centen tafels hoor. Met je ship van laatst zul je er niet wakker van liggen als je op deze limiet een flipje verliest. :D

Knien12 Topicstarter
Knien12
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Sharp80

A long way to go I guess

Sorry als je die conclusie trok vanwege mijn post, want die weg is niet zo lang als dat je nu misschien denkt. Wanneer je een aantal valkuilen weet en een paar simpele handvaten dan heb je al een enorme edge op de spelers op deze limieten!

Alles begint echter bij je starthanden selectie, vandaar dat ik hier zo uitvoerig op inging. De moeilijke spots etc zijn vaak een gevolg van bepaalde keuzes preflop.

En gewoon lekker spelen en ervaring opdoen op die centen tafels hoor. Met je ship van laatst zul je er niet wakker van liggen als je op deze limiet een flipje verliest. :D

Je kan alles tegen me schrijven, want anders zou ik hier niet posten.
En je hebt helemaal gelijk met de handselectie omdat 6 handen je maar 1 1/2 BB kosten, terwijl er genoeg tegenstanders zijn die met marginale handen er 100BB in knallen.

Marple08
Oldschool Grinder

Ik opteer hier ook voor de PF fold, maar een marginale call vind ik niet super fout.

Wonderbaarlijk beland je IP en dat is perfect, de flop is dan ook niet slecht en dus moet je de flop raisen. Hierdoor krijg je IP vaak de mogelijkheid om een gratis river te zien.

En de turn moet je wel callen omdat die je een flush draw nog extra geeft.