Ga naar het forum
[BE]-PokerStars.be ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] [BE]-PokerStars.be is online

81 Berichten
40 Gebruikers
0 Reacties
13.1 K Weergaven
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Hey Guys,

Gisteravond heeft PokerStars hun software gelanceerd voor alle spelers uit België. PokerStars is daarmee de eerste pokerroom die een speciale versie van de software heeft uitgebracht, om alvast in te spelen op de komende veranderingen.

Uiteraard hebben wij direct afspraken gemaakt met PokerStars en werken we ook samen met PokerStars.be, zodat jij ook op de nieuwe pokerroom gewoon StrategyPoints kunt verdienen voor jouw status!

Meer informatie over PokerStars.be vind je in het nieuws:

mocht je nog vragen hebben, dan kun je die natuurlijk altijd hier kwijt.

80 reacties
DonBartos
Oldschool Grinder

Hebben jullie informatie over de toekomst van Nederland, m.b.t. een eventuele www.PokerStars.nl?

En hoe dit FullTilt dit?

Oorspronkelijk gepost door DonBartos
Hebben jullie informatie over de toekomst van Nederland, m.b.t. een eventuele www.PokerStars.nl?

En hoe dit FullTilt dit?

PokerStars is de eerste room in België die het zo omzet. Over FullTilt is nog helemaal niks bekend. Zodra we daar wat over horen, laten we het jullie meteen weten natuurlijk!

In Nederland is de situatie ook nog vrij onduidelijk. De NL. Pokerbond heeft laatst wel een open brief gestuurd. Die kun je in dit topic vinden.

Voortgang:

Momenteel zijn de genoemde inzichten en standpunten uitvoerig onderbouwd en bekend bij de betrokken beleidsmakers. Het wachten is nu op het bekendmaken van de voorgenomen beleidsplannen van de staatssecretaris. Aan de hand van het voorgenomen beleid kunnen wij bepalen op welke punten er nog winsten of verbeterpunten te behalen zijn voor de Nederlandse pokerspeler en met welke boodschap wij derhalve de betrokken partijen dienen te benaderen.

Hopelijk dat FTP ook niet belachelijk gaat doen.

moet iedereeeeeen belasting betalen, ook als je bv $10 profit hebt per maand?

Sjors777
Oldschool Grinder

belasting is via de rake geregeld dacht ik. Wat ik niet snap is hoe een speler met 11% meer rake nog winstgevend kan spelen. Het ratio van winstgevende op verliesgevende spelers is nu al iets van 1:9

Arjon
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Fabuleuss
moet iedereeeeeen belasting betalen, ook als je bv $10 profit hebt per maand?

Nee, in België wordt er momenteel geen belasting geheven over gewonnen geld.

Je betaalt dus alleen belasting via de betaalde rake.

Arjon
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Sjors777

belasting is via de rake geregeld dacht ik. Wat ik niet snap is hoe een speler met 11% meer rake nog winstgevend kan spelen. Het ratio van winstgevende op verliesgevende spelers is nu al iets van 1:9

Het is geen 11% rake, het is circa 11% belasting die via de rake geheven wordt.

De rake wordt hieronder aangegeven voor elke ringgame die je bij ons kunt spelen.

Er wordt geen rake in rekening gebracht als de hand voor de flop eindigt.

Met ‘aantal spelers’ in de tabel hieronder wordt het aantal spelers bedoeld dat ingedeeld wordt in de hand, niet het aantal spelers dat aan de tafel zit.

Aantal spelers Percentage rake Max. rake
2 5,25% € 0,50
3-4 5,25% € 1,00
5-10 5,25% € 2,00

Afronding: De rake wordt op limieten tot en met € 0,10/€ 0,25 afgerond op € 0,01. De rake op de hogere limieten wordt afgerond op € 0,05.

De rake wordt afgerond volgens de methode ‘de helft afronden naar even’. Dit betekent dat als het bedrag aan rake precies tussen de twee ronde bedragen valt, er afgerond wordt naar het even ronde bedrag, en niet het oneven ronde bedrag.

Bijvoorbeeld, als de pot € 2 is, dan zou 5,25% rake € 0,105 zijn. € 0,105 zit precies tussen € 0,10 en € 0,11 in en omdat € 0,10 een even bedrag is, wordt de rake naar beneden afgerond naar € 0,10.

Aan de andere kant, als de pot € 6,00 is, zou 5,25% rake € 0,315 zijn. € 0,315 zit precies tussen € 0,31 en € 0,32 in en omdat € 0,32 een even bedrag is, wordt de rake naar boven afgerond naar € 0,32.

noisecore
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door DonBartos

En hoe dit FullTilt dit?

Full tilt laat hun room gewoon open voor iedereen op risico van de speler.

Ik zou toch wel graag een gerugleerde open markt zien tho, niet de gesloten cashgame markt die er nu komt op stars. en FDB en rakeback moet ook behouden blijven :(

Is het eigenlijk om als Belgische speler over te stappen naar deze pokerroom of mogen wij gewoon blijven spelen op Pokerstars.com?

noisecore
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door algeriandude
Is het eigenlijk om als Belgische speler over te stappen naar deze pokerroom of mogen wij gewoon blijven spelen op Pokerstars.com?

accounts worden getransferred :)

Oorspronkelijk gepost door noisecore

accounts worden getransferred :)

Ik ben wss een mongol als ik het vraag, maar wat bedoel je daarmee?

Arjon
Oldschool Grinder

Op een gegeven moment worden alle .com accounts van Belgen omgezet naar .be accounts. Daarom kun je nu je .com account nog houden, maar uiteindelijk zal die worden omgezet zodat alle Belgen een .be account hebben.

Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Dat je geen keuze hebt _cry: en je dadelijk alleen nog maar op .be mag spelen omdat je tot .com geen toegang mee krijgt.

Thx gasten voor de uitleg, ik vind het wel jammer dat ik dus mijn account niet kan retracken, dacht mss dat ik een nieuwe account kon maken, maar de software liet me dat niet toe, begon al even te vrezen dat ik niet meer op pokerstars zou kunnen spelen.

Arjon
Oldschool Grinder

Thx gasten voor de uitleg, ik vind het wel jammer dat ik dus mijn account niet kan retracken, dacht mss dat ik een nieuwe account kon maken, maar de software liet me dat niet toe, begon al even te vrezen dat ik niet meer op pokerstars zou kunnen spelen.

Als je IP adres uit België komt moet je toch wel een nieuwe account kunnen laten aanmaken?

5,25% rake en cap op €2 ipv $3 en geen belasting hoeven betalen?
Da's echt een hele goeie deal.
helemaal omdat er nu meer vissen komen die eerst bang waren om te storten vanwege de illigaliteit.
Hopelijk krijgt Nederland dit ook.

Oorspronkelijk gepost door Arjon

Als je IP adres uit België komt moet je toch wel een nieuwe account kunnen laten aanmaken?

Idk, ik zal wel zien wat er gebeurt, wel 1 probleem, ik ben nog niet 21 en vraag me dus af of ik wel mag spelen op deze pokerroom, wat zal met mijn account gebeuren?

Boki1988
PokerStrategist

Dus wat hier op voorhand gezegd was dat je voor de .be versie een nieuwe account zou moeten aanmaken en zo je met pokerstategy kunnen linken gaat dus ook niet door? Als de bestaande accounts worden omgezet.

Schelles
Oldschool Grinder

En hoe zit het met de rake nu? 5,25% is toch niet zoveel meer als nu?