Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] AK in Sit 'n Go

12 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
998 Weergaven

Ik vond de vraag dermate interessant in het vorige topic dat ik besluit om hem nogmaals hier te stellen :)

Op de handout van SNG strategie op deze site staat te lezen dat AK altijd geraised moet worden en wanneer iemand achter je raised je meteen all-in moet shoven. Aangezien ik nog geen enkele AK op deze manier gewonnen heb, lijkt het mij interessant om te vragen wat jullie hiervan vinden?

AK is toch een hand waarmee je enig geluk moet hebben i.t.t. already made pairs. Het kan ook zo zijn dat de stakes waarop ik speel (1.20) het gewoon makkelijk is voor iemand om toch te callen de de pot te stealen op deze manier. AA KK , zou ik inderdaad wel mee shoven, maar AK neem je toch een groot risico mijns inziens , omdat elk paar al ervan wint mocht je niks hitten.

Wat is jullie mening over AK? En klopt het advies van die chart wel. Ik zelf raad namelijk aan op basis van continue verlies met AK om de villain niet te shoven maar enkel te callen. Wanneer de villain all-in shoved om hem zelfs weg te leggen.

11 reacties

Hoi Erdnase,

Ik heb je thread even verplaatst naar de SNG-discussie sectie, voor een gedetailleerder antwoord van de SNG-experts ;)

in de vroege fase zou ik het afraden om te shoven met AK, call gewoon de raise en zie wat de flop geeft. Probeer de potjes klein te houden en neem geen risico's in het begin. Eenmaal de blinds 50/100 zijn en je nog met ongeveer 10 blinds of minder overblijft is een shove met AK wel mogelijk.
Meestal kan je door gewoon uit te zitten de top 5 al halen en vanaf dan push-or-fold spelen. Pushen in het begin in dus een onnodig risico. Wat wel niet inhoud dat je spelers waarop je een read hebt kan busten met AK in vroege fase.

als je silverstatus bent, is daar een mooi strategie artikel over door helemaalnicks. Je status upgraden dus ;)

DodoBrabbel
PokerStrategist

HelemaalNicks heeft hier een mooie videoserie over gemaakt, deze is erg interessant maar helaas voor zilver+. AK video 1

Het komt erop neer dat je AK in de vroege fase niet profitabel kan 3betten, en dat preflop all-in met AK in de vroege fase ook meestal niet profitabel is. Zo staat het ook in de chart voor de vroege fase. In de midden en late fase wordt het wel profitabel om preflop met AK all-in te gaan.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Bedankt voor de tips. Er stond op de chart inderdaad dat ik moet shoven in de "vroege toernooifase" met een AK. Nadat ik een ruime downswing gemaakt had (ik begon met een tientje, toen van 10 naar 42, daarna naar 9 daarna naar 22, daarna naar 5 en nu weer 19), begon ik me inderdaad af te vragen of het te agressief spelen van een AK misschien een lek was in mijn pokerspel.

bayleysa
Legacy Member

Ak reschuif ik vaak ook in early stage van de donkaments. Super +ev

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Je bedoelt dat je de villain all-in shoved?
Oef dat vind ik tough beslissing met zo een discutabele hand eigenlijk.

DonBartos
Oldschool Grinder

Dit ligt heel erg aan de SNG die je speelt.

In bijvoorbeeld een $2.20 180man SNG, of een $3.25 45man SNG, is het prima om (na een raise) direct te shippen met AK. AK heeft een sterke value tegen de range van "matige" spelers, welke erg veel aanwezig zijn in deze games. Een "normale" 3-bet zou ik zeker afraden, omdat je dan je hand overrept, en dus een enorm sterke hand aan geeft te hebben, waardoor je een boel handen uit villain zijn range filtert, terwijl je nogsteeds een flop moet spelen, waar je vaak (metname OOP) in vervelende spots terecht komt.
Een shove voorkomt veel lastige post-flop situaties.

Echter, indien er meer ICM (kleine toernooien (STT/18max)) en een hoger niveau (hogere stake) is, zal een shove met AK sterk in waarde afnemen, waardoor je beter kunt flatten op een raise, om zo vaak je Axx en Kxx flops afgestackt te krijgen, omdat men je niet op een sterke hand zet, en vaak hun Ax/Kx alsnog voor stacks wilt spelen. Daarbij worden de callingranges gewoon tighter, waardoor AK wellicht nog wel +EV te shoven is, maar zeker niet MaxEV, oftewel er zit meer value in de hand flatten.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Het is natuurlijk wel zo dat ze op 1.20 SNG eerder geneigd zijn om te callen met waardeloze handen dan op hogere limieten denk ik :)

DonBartos
Oldschool Grinder

Denk dat AK op een $1.20 zeker +EV, en wellicht zelfs Max-EV te shoven is.

Echter, is een $1.20 bij mijn weten Non-Turbo, waardoor je edge verder in het toernooi groter zal zijn (omdat je meer post-flop spots hebt, waardoor je een grotere edge kan vergaren). Echter, heb ik hier niet geweldig veel ervaring mee.

Nagger82
Oldschool Grinder

Op FTP zijn de 1$ tornooien altijd 0.2$ rake, reg of turbo (super turbo wel anders).

Mijn advies in vroege fase (24BB+)van Sng's van 1$ :

First in : raise / broke met AK (veel vis waar je voor ligt op range, maar 1 hand laat je kansloos en da's AA)
Rebound : Raise vroege pos : passief spelen ; in mid en late pos. aggressiever

Vanaf de 5$ tornooien ga ik kijken naar de stats van villains en ga ik ook AK passiever spelen bij preflop 3bet en bij rebound in en uit positie ook passiever spelen.

Er bestaan geen concrete richtlijnen hiervoor maar zo zou ik het spelen.

Grts Nagger