Bubble play draait om volgende zaken:
stacksize : short , medium equal of big
positie : CO, BU, SB of BB
blindlevel en aantal BB's left (is niet hetzelfde als stacksize)
Je moet voor jezelf voor al deze situaties (oneindig veel eigenlijk) een strategie hebben.
Ik heb een strategie voor shortstack, midstack, bigstack en equal stack voor iedere positie. Zowel voor first in ranges als voor rebound call ranges (als er voor mij gepushed is). Daar heb ik een soort basisstrategie, op basis van reads adjust ik nog.
In feite kun je het snel en makkelijk leren door ICM trainer te nemen, vier spelers in te vullen en je in het begin de shortstack te geven op verschillende posities. Speel met de blindlevels en kijk wat een shove voor je doet met je calling range. Kijk wat er gebeurt als er nog een shorstack is, dat heeft veel invloed op je ranges. Doe dan hetzelfde voor midstack (met één en twee shorties) , bigstack (ook hier es villains verschillende stacks geven) en equal stack.
Als je dat gedaan hebt en een beetje onder de knie hebt, begin dan opnieuw en studeer per positie. Kijk in de CO wat je ranges zijn als big-, mid-, short en equalstack. Doe hetzelfde voor BU, SB en BB. In deze tweede studieronde ga je veel herkennen van in de eerste gezien ICM hetzelfde is maar je bekijkt het nu vanuit een ander perspectief (stacksize ipv positie)
Hou steeds in het oog wat de blindlevels veranderen aan je ranges, soms is dat veel soms ook weinig.
Dit is echt zelfstudie. Die charts helpen op de micro's nog om je wat richting te geven maar zijn op low en midstakes waardeloos. Zeker omdat je tijdens het multitafelen niet kunt jongleren met je geplastificeerde charts.
Veel succes Nagger