Oorspronkelijk gepost door Pstrats
Wat ik zelf in de beginfase doe met echt sterke handen als AA en KK is grotere bets plaatsen. Tijdens de 10/20 fase open ik met 200 +1BB per limper en tijdens de 15/30 fase met 250 + 1BB per limper. Alle bets tot 200 schrikken de meeste fish niet af op de micro-limieten en met dit soort handen wil je nu eenmaal niet tegen 2+ mensen spelen.
Besizes zijn hier wel afhankelijk van positie en het type tegenstander. In vroege/midden positie houd ik bovengenoemde bets aan, in late positie iets kleinere bets. Je wilt bij voorkeur wel één tegenstander overhouden om tegen te spelen.
Je wilt sowieso voorkomen dat je met meer dan 2 mensen op de flop terecht komt. Veel fish hebben moeite om uit een hand te stappen als ze in de pot geïnvesteerd hebben en de pot al behoorlijk wat chips bevat. Zelfs met AA en KK weet je tegen te veel fish gewoon niet waar je aan toe bent.
Je raises zijn in de beginfase op deze manier wel een beetje een 'tell', maar fishes zien dit zelden tot nooit en de multi-tablers interesseert het niet. Of je nu 100 of 200 raiset, als zij geen goede hand hebben folden ze toch wel. Later in de game zullen de multi-tablers vaak wel wat alerter worden m.b.t. je betsizes , maar als het goed is zijn de (meeste) fishes dan vertrokken en kan je je normale game en betsizes spelen.
edit: Mijn getallen zijn gebaseerd op de beginstacks en blindlevels van PokerStars. Als je op een andere room speelt met andere getallen moet je het even in verhouding zien.
Bedankt voor je uitleg, en ik kan het ook wel volgen.
Echter vind ik die bets wel erg groot. Ik heb dan gemerkt dat mensen vrijwel altijd wel folden, behalve als ze ook een monsterhand (of je toevallig een maniac aan tafel hebt, maar die is toch wel vaak vrij snel al weg) hebben, en dat gebeurd helemaal niet vaak natuurlijk.. Mis je dan niet erg veel value? (want voor de blinds oppikken doe je het niet voor natuurlijk..
Overigens ook nog opmerking over de hand as played?