Ik speel STT's en MTT's en krijg vaker verwensingen naar mijn hoofd van andere spelers dat ik een donk ben. Vaak gaat het dan om de volgende situatie: ik krijg een hand als bijv. AQs en raise dan 4 BB. Als ik dan een Q krijg na de flop raise ik potsize en soms, om te voorkomen dat iemand meelift alleen om een flush of een straigtht te scoren ga ik all in.
Moet ik me iets aantrekken van de donk verwensingen, of is dit normal play?
Ik zou me zelf nooit wat aantrekken wat spelers van me vinden.
Ik kijk eigenlijk nooit naar de chat als ik aan het spelen ben. Het lijdt alleen maar af vind ik.
Ben zelf niet zo van de abstracte voorbeelden en lijkt me het wat beter om op de handdiscussieforums handen te posten en dan is het wat makkelijker te oordelen of je een hand beter had kunnen spelen. Al zou ik zelf alleen 4bb openen als er 1 limper in de pot zit, maar verschilt sterk af hoever je in het toernooi/SNG zit en welke buy-inn.
Ik denk dat je vooral met je play moet opletten dat je niet jezelf owned. Ik denk persoonlijk dat je beter doet wanneer je slechte odss geeft om te callen voor de villains dan all in te gaan met toppair , je kan altijd tegen setje aanlopen en dan kegel je eigenlijk jezelf eruit. Als je gewoon bet en iemand gaat all in dan heb je tenminste nog de keuze om te folden of te callen. Als je natuurlijk heel dringend chips nodig hebt kan ik deze methode mss wel volgen.
9 keren op de 10 is diegene die jou donk noemt, zelf de donk. Dit heb ik vaak gezien in situaties waar je een triviale call of shove hebt met een heel brede range (of zelfs any two) en de tegenstander verliest dan met zijn AKs van jouw 27o.
Los daarvan ben ik het met hierboven eens. Hoe je je hand omschrijft is zeker verre van optimaal, maar ik kan me anderzijds niet inbeelden dat iemand jou donk zou noemen omdat je 4x raiset en potsize bet met TPTK.
Zelf krijg ik vaak OMG, LOL of WTF te horen omdat ik graag met Q hoog op de river call. Maar dat zijn eigenlijk altijd spelers die ik zelf als een vis beoordeel.
Je betsizing is niet optimaal, maar ook niet vrezelijk slecht op micro limieten. Ik kan mij slechtere houdingen bedenken dan agressiviteit.
Zolang je jezelf in vraag stelt en probeert te verbeteren, wat je op een manier doet met deze post, ben je geen donk.
Zoals sdk zegt, post wat handen waar je vragen over hebt.
2/3e pot is vaak voldoende met tptk als je verwacht tegen een tegenstander met een draw zit. Als je dan 2/3e-4/5e pot bet is hij de donk als hij callt omdat hij niet de odds krijgt om te callen.
Lekker van genieten wanneer ze je donk noemen! Teken dat de ander misschien op tilt raakt en dat is goed voor jou. Zelf niet op reageren en gewoon doorspelen.
Slimme spelers zullen anderen nooit wijzen op domme plays, want eigenlijk wil je juist dat anderen slechter spelen dan jij.
Ik zou die hand ook zo spelen eigenlijk...:) Ik weet niet of dat een goed teken voor jou is overigens...:f_biggrin:
Ligt er overigens wel een beetje aan de positie die ik zit.