Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

handen zoals AJ,KQ, ...

7 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
1,543 Weergaven

Met 9 aan tafel in mtt openen jullie AJ en KQ UTG,UTG+1.
dus nog deep en niet shove/fold game.
Vroeger opende ik ze wel,maar uiteindelijk niet meer, omdat ik bij ace high flop quasi altijd dominated was door AQ. ( AK soms ook bij een die niet 3bette )
Met KQ was ik ook vaak dominated door AQ, AK...

Net ook daarom call ik geen utg, utg +1 raise meer met zo'n handen.

Ik begin AJ, KQ pas te spelen vanaf UTG+2 en te callen vs UTG+2.

de reden waarom ik vraag wat jullie doen, is omdat ik nu video's bekijk, waar deze ze wel allemaal spelen. In de video's komen ze wel nooit tegen een flop waar ze dominated zijn.

Beantwoorden
Citeren
6 reacties
MintberryC
PokerStrategist

ja

Beantwoorden
Citeren

early stages speel ik ze niet utg of utg+1

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Aangezien dit geen hand is heb ik de thread verplaatst naar SNG en toernooien topic.

Beantwoorden
Citeren

Veel hangt ook af van je speelstijl natuurlijk en hoe je ze opent. Over het algemeen zijn ze niet profitabel te spelen maar in sommige situaties kun je ze prima openen.

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Je kan het toch gewoon openen en als er een paar callers meegaan passive postflop spelen. Hoeft de schade bij het niet hitten helemaal niet groot te zijn.

Beantwoorden
Citeren
kastanje57
PokerStrategist

In de vroege en midden fase speel ik deze handen alleen als ze suited zijn, dat geeft net wat extra waarde aan deze handen.

Unsuited speel ik ze vanaf middenpositie.

Het hangt daarbij wel van de tafel af, wanneer je tegen hoofdzakelijk tighte nitters speelt, zijn AJo en KQo vanaf elke positie speelbaar.

In het omgekeerde geval, aan een tafel met notoire callingstations die niet naar positie kijken en standaard elke raise callen met lage pp's en sc's,
speel ik AJ en KQ helemaal niet en zelfs ook AQo niet.
Je weet op de flop totaal niet waar je staat omdat je 2-3 man achter je hebt en je moet dus een echte sterke hand hitten.
Dat gebeurt te weinig om het winstgevend te spelen.

Beantwoorden
Citeren