Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Hoe omgaan met Badbeat

20 Berichten
17 Gebruikers
0 Reacties
1,318 Weergaven
Anraxas
PokerStrategist

Ik speel graag MMT en doe het niet slecht (al zeg ik het zelf). Alleen kan ik hier veel moeilijker omgaan met Badbeats. Bij een cashgame speel je gewoon het volgende hand en ben je een beetje geld kwijt, np dus. Maar in een toernooi kan je uren aan het spelen zijn en dan opeens door 1 badbeat er uit liggen met een minimum aan winst. Denk dat een vb overbodig is aangezien iedereen wel al in die situatie heeft gezeten.

Mijn vraag is dan ook hoe jullie hier mee omgaan. Mss beetje rare vraag aangezien iedereen er anders mee omgaat, maar na gisteren 3u ofzo te spelen voor een mager 3$winst, kan ik wel wat advies gebruiken. Zoiets kan echt mijn avond omzeep helpen.

grtz

19 reacties

Snap wat je bedoelt. Maar zolang je gewoon goed blijft spelen, leer je vanzelf om beter met die situaties om te gaan. En dan komt die grote ship die alles in 1 x ruimschoots goedmaakt.

Stel, zo'n hand gaat wél goed: in een cashgame heb je dan gewonnen en zit je met iets meer centjes aan tafel. Bij een MTT kan het betekenen dat je inderdaad wel ITM komt, of nog een stap dichterbij de FT. En dan is de beloning ook veel groter. Dus het werkt twee kanten op.

Het is idd klote wanneer je na uren spelen met een hand verliest, die je eigenlijk niet zou moeten verliezen. Ik probeer het te relativeren door vooral naar de handen te kijken met het tegenovergestelde. Handen die je eigenlijk niet hoort te winnen, maar toch wint. Dit werkt voor mij op dit moment.

ik bekijk het eigelijk net andersom en tilt sneller in cashgames dan in MTT's...

Dit omdat een bad beat op men normale cashgames stake me 50$ kost en een bad beat in een toernooi meestal max 11$ dus voor dezelfde prijs kan ik in MTT's dus bijna 5 beats krijgen :)

Het heeft gewoon over het algemeen te maken met vertrouwen in je game!! Als je dat hebt en je bent in staat om gewoon je Agame te blijven spelen, dan haal je op lange termijn die grote ships wel en dan worden als die beats die daaraan vooraf gingen in 1 grote klap goedgemaakt...

Gewoonweg dus blijven vertrouwen in je game, blijven lezen, vids blijven kijken en handen blijven posten om zeker te zijn dat je game juist is zodat je dat vertrouwen kan behouden.
volgende stappen zijn simpel: Agame aanhouden -> Grote ship binneslepen

Nox

raymond20001
PokerStrategist

een houding van "maar na gisteren 3u ofzo te spelen voor een mager 3$winst" weg poetsev

Een artikel lezen, over destructief gevoelens kan zijn. Zodra je hiervan bewust wordt, wordt je ook bewust dat negatieve gevoelens kansen om zeep kunnen helpen.

Timmaywin
Oldschool Grinder

los van hoeveel geld de bad beat je kost, toernooi inleg of (een deel van) je geld bij een cashgame, het blijft altijd frustrerend.

Voor mij is de beste remedie: meer pokeren!

Dat betekent vooral dat je went aan de beats naarmate je er meer hebt gehad, omdat de kans er nou eenmaal inzit en het vaker gebeurd dan je wil.

vooral poker blijven spelen omdat je het leuk vindt en geen eisen aan je winst stellen

DodoBrabbel
PokerStrategist

mijn oplossing is gewoon genoeg tafels open hebben staan zodat ik geen tijd heb me te ergeren en door moet naar de volgende hand. Gewoon veel volume lijkt me de beste oplossing.

bobm78
Poker Player

Ik krijg nooit bad beats.. :D

Sailer85
PokerStrategist

gewoon als je shoved of een shove called, niet kijken maar doorgaan naar een andere tafel. Als je een bad beat niet ziet tilt je ook niet..
Notes maken over shove handen wordt dan lastig maar dat kan je doen in een sessie review

SirVandi
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door bobm78

Heb daar ook nooit last van ... _cool:

Netraider
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door SirVandi

Dat is een teken dat je niet genoeg volume speelt. :tongue:

On-topic: er is niet echt één manier om er mee om te gaan. Het is gewoon een mindset waar je aan moet werken. Zorg ervoor dat je geen geconditioneerde reactie op bad beats kweekt: stop met spelen als je voelt dat het je doet tilten en speel pas weer als je je goed voelt. ;)

Anraxas Topicstarter
Anraxas
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Netraider

Oorspronkelijk gepost door SirVandi

Dat is een teken dat je niet genoeg volume speelt. :tongue:

On-topic: er is niet echt één manier om er mee om te gaan. Het is gewoon een mindset waar je aan moet werken. Zorg ervoor dat je geen geconditioneerde reactie op bad beats kweekt: stop met spelen als je voelt dat het je doet tilten en speel pas weer als je je goed voelt. ;)

ik beschouw mijzelf als een zeer rationeel denkend persoon en om met badbeats om te gaan moest ik voor mijzelf een soort van gedachteproces opzetten waardoor ik niet gefrustreerd zou raken door badbeats. Tot dit doeleind heeft NoxInvictus zijn respons goed geholpen. Waarvoor dank :)

SnG here I come _biggrin:

dustje
Elite Grinder

zelfverminking helpt ook voor sommigen

Glad I could be of service ;)

@Dustje: ow dat is jouw dus overkomen? :P

Nox

bachpl3l
PokerStrategist

wat is een bad beat?

Een AA shove tegen 44 , en uiteraard wint de 4?

Het valt mij op dat veel pokerspelers een gemiste coinflip of een dominante hand die gebeat wordt al een bad beat noemen.

Als je het over suck out hebt, ja daar heb ik er wel een paar van per dag.

Uithuilen en opnieuw beginnen!!

Oorspronkelijk gepost door bachpl3l
wat is een bad beat?

PokerStrategy's eigen glossary (begrippenlijst) omschrijft het op deze manier.

Er wordt echter al veel sneller van bad beats gesproken, dat klopt ;)

Oorspronkelijk gepost door Timmaywin
Voor mij is de beste remedie: meer pokeren!

Maar waal haal ik de tijd vandaan? En als ik meer poker maakt een bad beat niet meer zoveel uit maar je concentratie verdwijnt ook.

Anraxas Topicstarter
Anraxas
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door bachpl3l
wat is een bad beat?

Een AA shove tegen 44 , en uiteraard wint de 4?

Het valt mij op dat veel pokerspelers een gemiste coinflip of een dominante hand die gebeat wordt al een bad beat noemen.

Als je het over suck out hebt, ja daar heb ik er wel een paar van per dag.

Uithuilen en opnieuw beginnen!!

Als ik met AK preflop all-in ga en verlies tegen een A4 die mij called dan noem ik dat bad beat. en niettegenstaande dat ik wss te los met de term omspring, vin ik het toch gerechtvaardigd ;)

pvdheuvel
PokerStrategist

Een echte beat run ik door pokerstove en dan geef ik mezelf een klopje op de rug omdat ik +EV speelde. En dan even los in een God of War :)