Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

nash en de beperkingen

49 Berichten
14 Gebruikers
0 Reacties
4,622 Weergaven
ViperPP
Oldschool Grinder

Ja, tuurlijk, dat is toch ook wat ik elders zeg. Je wint gewoon een hoop doordat hij veel te veel foldt. Tuurlijk is het algemeen +EV om gewoon Nash te blijven callen tegen deze tegenstander, maar het is nog meer +EV om je ranges aan te passen.

Dus neen, Qubie, ik bekijk het helemaal niet in een vacuum. In tegendeel, als je je gewoon aan je Nash ranges houdt, bekijk je het in een vacuum. Van zodra je reads hebt, kun je obviously beter adapten.

Nu ja, ik zal er voor de rest niets over zeggen, want de experts hier zijn ook experts in anderen uitlachen...

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

Oja wat zijn we weer zielig.

Beantwoorden
Citeren
caroline29632
BlackMember

Lol, dat is toch wat ik schreef?

Ik kan er slecht tegen dat je 'wrong' zegt alsof je alles weet. Wat duidelijk niet zo is.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Ok, dan zijn we het toch met elkaar eens. Die 'wrong' was inderdaad nogal kort door de bocht, want je bedoelde gewoon dat globaal long term Nash at worst neutral EV is. Sommigen denken immers ook dat in elke individuele situatie Nash +EV is, wat natuurlijk niet zo is. Denk dan ook dat Qubie 'in isolation' bedoelde ipv 'in vacuum'.

Beantwoorden
Citeren
Qubie
Oldschool Grinder

ye, is idd betere term in die situatie.

Maar eigenlijk zijn we het dus allen met elkaar eens, lol.

t'is wel een goed voorbeeld natuurlijk die aces.

Om terug naar de essentie van deze thread te gaan.
nash is bijna nooit max ev. Voor mij geld dit ook voor unknowns btw. Er wordt veel gezegd dat je tegen een unkwnown best nash ranges gebruikt aangezien je dan zeker niets verkeerd kunt doen, maar dat klopt ook niet.
Het beste wat je kan doen is bekijken hoe de gemiddelde unknown speelt en daar dan je ranges op maken. Dat gaat dikwijls meer +ev zijn dan direkt nash te volgen. Dan terwijl je iets meer sample op een speler hebt kan je gaan aanpassen weg van het gemiddelde.

Als je tegenspeler/tegenspelers ook nash speelt/spelen dan is er maar 1 antwoord en dat is ook nash spelen.

Beantwoorden
Citeren
caroline29632
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door Qubie
Als je tegenspeler/tegenspelers ook nash speelt/spelen dan is er maar 1 antwoord en dat is stoppen met poker.

FYP :P

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis
PokerStrategist

En hoe weten we dat zij nash ook spelen ? Ga het eens vragen in de chat aan mijn spelers voor ik beslis te callen. Speel jij volgens nash :tongue:

Ik ken er toch geen reet van , dus de mensen die mijn handen beoordelen zullen wel correct zitten :D

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan Topicstarter
OmdatHetKan
PokerStrategist

Bedankt iedereen voor de reacties!

Het is gelukkig een beetje minder gek dan ik zelf dacht toen ik de thread opende. Lees hier nogal veel en zie dan heel veel nash gebruikt worden en vind dat niet altijd de beste beslissing en begon daardoor een beetje te twijfelen aan mijn gedachtegang en of ik dat nash gebeuren nou wel goed begrepen heb. Voor mij is het in ieder geval opgehelde.

Thanx

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door Kleinevis
En hoe weten we dat zij nash ook spelen ? Ga het eens vragen in de chat aan mijn spelers voor ik beslis te callen. Speel jij volgens nash :tongue:

Ik ken er toch geen reet van , dus de mensen die mijn handen beoordelen zullen wel correct zitten :D

je kunt niet zomaar even nash spelen :P maar hel weinig spelers (buiten heudsup) weten vrij close tot precies welke ranges de nash ranges zijn in heel veel spots.
Als je dat wel zou weten zou je sit en go vrij hard crushen want enigste wat je dan nog hoeft te doen is die nash range optimaal te veranderen naar je inschatting hoe tegenstanders afwijken van nash (wat bijvoorbeeld kan met stats etc)

Beantwoorden
Citeren