Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Starthandenkaart vs. Voorbeeld

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
450 Weergaven
Gappy
PokerStrategist

Hallo mensen,

Er zijn een aantal zaken die ik in onderstaande hand niet goed begrijp.

1. Allereerst; Volgens De Starthandenkaart zou je hier beter KQs niet spelen! ....of geldt hier een uitzondering ondat je hier in de SB zit en je dus sowieso al moet betalen?
2. Er is sprake van 6 Outs maar is het niet zo dat je hier ook nog 2 Koningen en 2 Dames mee mag nemen? ( alles behalve de Klaveren) en dus op 10 Outs uitkomt.
3. Zelfs met 10 Outs heb ik Odds van 3,5:1 terwijl de PodOdds minder zijn

Het voorbeeld vertelt me echter dat ik hier gewoon kan Callen terwijl ik volgens de Strategie Tight moet spelen in de Vroege Fase. ???

Wie kan me dit verduidelijken?

gr. Gappy

8.1. Hand 1: OESD in de vroege fases

Chip stacks:
Button (t1500)
Hero (t1500)
BB (t1500)
UTG (t1500)
UTG+1 (t1500)
MP1 (t1500)
MP2 (t1500)
MP3 (t1500)
CO (t1500)

Preflop: Hero is SB with Q, K.
UTG calls t20, 2 folds, MP2 calls t20, 3 folds, Hero completes, BB checks.

Flop: (t80) 5, T, J (4 players)
Hero checks, BB checks, UTG bets t60, MP2 calls t60, Hero calls t60.

Opmerkingen:
Op de flop heb je een OESD, dus 8 outs. Dit betekent dat je in 17% van de gevallen je straight op de turn zal krijgen. De odds zijn dus 5:1. Je moet 60 callen in een pot van 200, dus 3:1. Tegen 3 tegenstanders kun je in de meeste gevallen de A en 9 niet bij je outs rekenen, omdat ze een flush zouden kunnen geven aan een van de tegenstanders. Daarom kan je maar 6 outs meerekenen. In dit geval zal je je draw dus maar 1 op de 6 keer hitten. Daarentegen hoef je met 60 chips maar een fractie van je stack in te zetten en kun je gemakkelijk meer winnen wanneer je je draw hit. Daarom heeft callen hier dus zin.

3 reacties
caroline29632
BlackMember

Suits? Of zijn ze hier totaal niet van belang?

Oorspronkelijk gepost door Gappy
Hallo mensen,

Er zijn een aantal zaken die ik in onderstaande hand niet goed begrijp.

1. Allereerst; Volgens De Starthandenkaart zou je hier beter KQs niet spelen! ....of geldt hier een uitzondering ondat je hier in de SB zit en je dus sowieso al moet betalen?
Hero heeft de SB van 10 en de pot is met 2 limpers 70. Hero krijgt dus 7:1 odds en KQs is dan een prima hand.
2. Er is sprake van 6 Outs maar is het niet zo dat je hier ook nog 2 Koningen en 2 Dames mee mag nemen? ( alles behalve de Klaveren) en dus op 10 Outs uitkomt.
Op dit board moet je je afvragen hoe blij je bent als er een K of Q op de turn of river bij komt. De Q bijvoorbeeld maakt een straight voor 98, K9 en AK. En ook als er een K komt kunnen er mensen een straight hebben. Verder kan het ook zijn dat je K of Q al waardeloos is omdat iemand dan 2pair maakt met handen als KT, KJ, QJ, etc. In principe wil ik in dit soort potten nooit broke gaan met een top-pair-achtige hand.
3. Zelfs met 10 Outs heb ik Odds van 3,5:1 terwijl de PodOdds minder zijn
Het valt te verwachten dat als hero zijn straight hit dat hij meer chips in de pot zal kunnen krijgen, Met meerdere villians in de pot ziijn zijn implied odds goed,

Gappy Topicstarter
Gappy
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door caroline29632
Suits? Of zijn ze hier totaal niet van belang?

Oeps.......De kleuren staan er niet bij......ter verduidelijking

Hero heeft KQ (Harten) en de Flop is T5 (Harten) en een Schoppen Boer!

gr. Gappy

Sorry ...ik maak er nu een zootje van.........Flop is T5 :club: en een :spade: boer!!!

De Call Pré-Flop begrijp ik maar op de Flop 60 Callen om mogelijk 200 te winnen .....Dat snap ik niet. Moet ik er hier van uit gaan dat ik nog extra geld kan verwachten met nog een Betronde in het vooruitzicht. Implied Odds???

Het is me al een stuk duidelijker.....Het gaat inderdaad om Implied Odds. gr. Gappy

Thread is bij deze opgelost