Hallo mensen,
Er zijn een aantal zaken die ik in onderstaande hand niet goed begrijp.
1. Allereerst; Volgens De Starthandenkaart zou je hier beter KQs niet spelen! ....of geldt hier een uitzondering ondat je hier in de SB zit en je dus sowieso al moet betalen?
2. Er is sprake van 6 Outs maar is het niet zo dat je hier ook nog 2 Koningen en 2 Dames mee mag nemen? ( alles behalve de Klaveren) en dus op 10 Outs uitkomt.
3. Zelfs met 10 Outs heb ik Odds van 3,5:1 terwijl de PodOdds minder zijn
Het voorbeeld vertelt me echter dat ik hier gewoon kan Callen terwijl ik volgens de Strategie Tight moet spelen in de Vroege Fase. ???
Wie kan me dit verduidelijken?
gr. Gappy
8.1. Hand 1: OESD in de vroege fases
Chip stacks:
Button (t1500)
Hero (t1500)
BB (t1500)
UTG (t1500)
UTG+1 (t1500)
MP1 (t1500)
MP2 (t1500)
MP3 (t1500)
CO (t1500)
Preflop: Hero is SB with Q, K.
UTG calls t20, 2 folds, MP2 calls t20, 3 folds, Hero completes, BB checks.
Flop: (t80) 5, T, J (4 players)
Hero checks, BB checks, UTG bets t60, MP2 calls t60, Hero calls t60.
Opmerkingen:
Op de flop heb je een OESD, dus 8 outs. Dit betekent dat je in 17% van de gevallen je straight op de turn zal krijgen. De odds zijn dus 5:1. Je moet 60 callen in een pot van 200, dus 3:1. Tegen 3 tegenstanders kun je in de meeste gevallen de A en 9 niet bij je outs rekenen, omdat ze een flush zouden kunnen geven aan een van de tegenstanders. Daarom kan je maar 6 outs meerekenen. In dit geval zal je je draw dus maar 1 op de 6 keer hitten. Daarentegen hoef je met 60 chips maar een fractie van je stack in te zetten en kun je gemakkelijk meer winnen wanneer je je draw hit. Daarom heeft callen hier dus zin.