Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

suited kaarten spelen op de bb in mtt poker

15 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
3,313 Weergaven
jeroengr
PokerStrategist

op de software hier lees ik vaak, en in poker boeken dat suited kaarten axs kxs q9+s kunt callen op de bb bij een raise, als je tegenstander minstens zon stack heeft als jij dat ie wel word afbetaald kan worden als je hit. en suited connectors in multiwaypotten 34s 45s etc op de bb. is deze software niet verouderd. ik zie laatste tijd zoveel spelers callen op bb met niets zeggende handen als 103s j2s. eergister speelde ik tegen 1 raiser uit vroege positie ik op bb met 104s niks bijzonders flop 789 ik flop hier combo draw flush draw plus up and down. ik vind dat je op een flush draw vrij goed kan semi bluffen en vaak meteen de pot op pakt. hoe denken jullie hier over.

Beantwoorden
Citeren
14 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ten eerste heb ik je thread naar de SNG en toernooien sectie verplaatst, omdat het daar beter past vind ik.
Het lijkt me niet verkeerd om erbij te vertellen over welke software je hier praat.
Dan is het makkelijker om er wat over te vertellen. Al zou ik zelf ook best af en toe suited connectors callen als ik genoeg kan winnen. Semi bluffen kan inderdaad heel goed werken. Al hangt het er natuurlijk sterk vanaf of je tegen 1 of meer spelers zit en wat voor type speler we zitten.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Hangt denk ik ook sterk af van de limiet waarop je speelt.

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

T4s is vaak te slecht om zomaar te callen en is alleen speelbaar als je een flushdraw hit (of 2pair/trips uiteraard). Handen als 65s hebben daarbij ook straight mogelijkheden en staan dus een stuk hoger in de pikorde. Af en toe zul je met je troephanden als J2s iets hitten, maar veel vaker ook niet. Daarbij moet je ook niet de keren vergeten dat je met J2 tegen bijvoorbeeld KJ zit op een Jxx board en dat gaat je overal het algemeen chips kosten.

Ook zit je op de bb vrijwel altijd uit positie en dat maakt het ook erg lastig om de hand te spelen. Vandaar dat ze in de theorie vaak voorzichtig zijn met het spelen van handen vanuit de bb.

Dus die handjes spelen kan wel, maar ik zou toch echt wel de grens trekken bij 54s en beter bijvoorbeeld. Maar dat is ook weer afhankelijk van aantal spelers in de pot, stacksizes etc etc.

Beantwoorden
Citeren
jeroengr Topicstarter
jeroengr
PokerStrategist

in de artikelen over toernooi poker staat bij dat suited niet overschat mag worden. maar ik vraag me af is dit niet verouderd. ik zie laatste tijd in mtt poker zoveel spelers mee limpen met handen zoals 104s

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door jeroengr
in de artikelen over toernooi poker staat bij dat suited niet overschat mag worden. maar ik vraag me af is dit niet verouderd. ik zie laatste tijd in mtt poker zoveel spelers mee limpen met handen zoals 104s

paar vraagjes :
- en dat zijn allemaal winnende spelers ????
- en dat doen ze ook als ze maar bv 8-14 bb hebben.
- hoeveel spelers zitten er al in de hand
verder +1 voor het verhaal van deKuip met een kleine aanvulling dat als je extreem diep zit je weer wat makkelijker op de blinds met een hele wijde range kan callen omdat het dan tov van je stack nog niet zo'n pijn doet.

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

Dat is niet verouderd, wat de rest doet moeten ze lekker zelf weten :-)

Beantwoorden
Citeren
jeroengr Topicstarter
jeroengr
PokerStrategist

of het allemaal winstgevende spelers zijn weet ik niet, suited moet je ook niet teveel waarde geven. zelf call ik als ik op bb zit tegen kleine raise met handen als 810s 109s J9s aks tm a10s kqs tm k9s qjs tm q9s. ak, aq reraise ik natuurlijk tegen een steal. in multiwaypotten call ik op bb 45s en hoger en handen als 36s en 58s en tuurlijk axs dit lijkt me toch een goede strategie.

Beantwoorden
Citeren
jeroengr Topicstarter
jeroengr
PokerStrategist

??

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

of het allemaal winstgevende spelers zijn weet ik niet, suited moet je ook niet teveel waarde geven. zelf call ik als ik op bb zit tegen kleine raise met handen als 810s 109s J9s aks tm a10s kqs tm k9s qjs tm q9s. ak, aq reraise ik natuurlijk tegen een steal. in multiwaypotten call ik op bb 45s en hoger en handen als 36s en 58s en tuurlijk axs dit lijkt me toch een goede strategie.

Lijkt me inderdaad een prima strategie zo.

Beantwoorden
Citeren

Ik vind dat je alles bijna kan spelen als de limieten nog niet zo hoog zijn, om zo wat handjes te kunnen kraken .

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door ABOUTBLANK
Ik vind dat je alles bijna kan spelen als de limieten nog niet zo hoog zijn, om zo wat handjes te kunnen kraken .

Ik ben niet zo van om met speculatieve handen te spelen. Zeker op de micro's is dat nergens voor nodig.
Misschien is het verstandig om de Engelse thread MTT Beginner Coaching: Discussion and feedback thread goed te bestuderen. Daar kun je denk ik veel van leren.

Beantwoorden
Citeren
jeroengr Topicstarter
jeroengr
PokerStrategist

denk dat het belangrijkste is dat je tegenstander(s) minstens zoveel chips als jou hebben. suited moet je niet overschatten suited connectors moet je niet onderschatten denk.
45s op bb flop 45, 36, 23, 67 zijn allemaal goeie flops voor je 45s call je met 9qs
q is redelijk goed en flop met 10j.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik zou zelf alleen speculeren met suited connectors als ik 75bb of meer effectief heb en dat zal bij de meeste toernooien alleen in het begin het geval zijn en dan kan het denk ik best profitabel zijn.

Beantwoorden
Citeren
Wazzza16
PokerStrategist

denk dat het belangrijkste is dat je tegenstander(s) minstens zoveel chips als jou hebben. suited moet je niet overschatten suited connectors moet je niet onderschatten denk.
45s op bb flop 45, 36, 23, 67 zijn allemaal goeie flops voor je 45s call je met 9qs
q is redelijk goed en flop met 10j.

Hoe verloopt je strategy Jeroen ?

Denk dat je hierdoor best vaak in de problemen gaat komen, ook als je altijd maar de draws achter na gaat jagen (die altijd te duur is)

Beantwoorden
Citeren