Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] verschil tussen ICM Trainer-Light en push-fold chart???

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
930 Weergaven

:spade: :heart: hallo allemaal,

heb vanavond weer eens de ICM trainer-light erbij gepakt en ben de lessen door gegaan.
om eens te zien of alles ook juist was heb ik ook de push-fold chart erbij gepakt en toen gebeurde er het volgende:

ik zat volgens ICM trainer in de CO en had nog $770 bij blinds van $60/$120 en kreeg ruiten Aas en klaver 3.
volgens de push or fold chart first in moet je met A9o-A2o bij 7 BB of minder all in als je op de CO zit, en $770 bij een BB van $120 is net onder de 7BB als je het mij vraagt.
zo gezegd zo gedaan, dus ik klikte op PUSH en toen zei ICM Trainer dat dat fout was omdat je volgens hem alleen pushed als je 22+ pairs, A2s+, K7s+, Q8s+, J8s+, T8s+, 98s, A9o+, KJo+, QJo of JTo hebt.

wat is nu juist, ICM Tranier-light of de push-fold chart first-in?

ik hoop dat me iemand kan vertellen was juist is en waarom.

alvast bedankt voor jullie reacties :diamond: :club:

4 reacties

Ik vind ICM trainer sowieso op veel plekken wat tight. Lekker pushen vind ik.

marcelhermus
Oldschool Grinder

een beetje lastig te beoordelen.
ICM is in principe een wiskundig model.
dus daar zal niets aan mankeren.

de charts zijn door mensen van pokerstrategy gemaakt. dus er zit een waardeoordeel aanvast.

het probleem echter is dat de chart vaste waardes geeft vanaf bepaalde posities, maar geen rekening houd met wisselende situaties in sit en gos.

uiteindelijk is icm de tool waarmee je steeds meer gaat werken. de charts zijn vooral in het begin een handvat om de beslissingen sneller te kunnen nemen.

maar ik denk dat icm trainer het gewoon goed heeft. ga maar uit van het wiskundige model :D

Pinowww
Elite Grinder

ICM is wiskundig correct maar houdt rekening mee dat je kaarten die je pusht goed zijn in verhouding tot de mogelijke handen die achter je zitten en WAARDOOR JE GECALLT WORDT. Maar waar dit model minder rekening mee houdt is de mogelijke fold equity na bepaalde situaties. Het gaat er ook van uit dat andere spelers perfect spelen op jouw range en je met betere handen callen. Maar vaak zullen ze nog betere handen folden na een push.

als je met 7BB op de CO nog gaat folden met een aas krijg je wss de blinds weer over je heen en als deze nog omhoog gaan ben je al je foldequity kwijt en zul je het wss niet lang volhouden.

easy push

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

dankjulliewel,

dat is eigenlijk wat ik dacht.
is toch eigelijk een beslissing die je op dat moment vanuit je buik moet nemen, plus dat je bij ICM niet weet hoe tight of loose de spelers zijn die na je komen.
er spelen dus een aantal factoren mee die beslissend zijn of je op dat moment zou pushen of folden.
echt toppie jongens, nogmaals bedankt voor jullie hulp

groetjes,

Lars