Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Aandelen

128 Berichten
25 Gebruikers
0 Reacties
7,432 Weergaven
Sokzel

Oorspronkelijk gepost door PkingNanne

Oorspronkelijk gepost door Sokzel

wat gebeurt er eigenlijk met delisted stocks als een bedrijf weer wordt overgenomen?

Blijft delisted. Eigenaar kan er vervolgens voor kiezen om het opnieuw naar de beurs te brengen maar dat gebeurt meestal niet. (maar Saab was nog gewoon listed hè. ;))

dus dan ben je je geld kwijt? ;( Het gaat niet over Saab maar over Timminco (Toronto Stock Exchange).

edit 1: Hij staat nu nog zo in mn overzicht... maar dus al vanaf 3 januari wordt er niet meer in gehandeld:

Timminco Ltd -delisted- 4.000 CAD 0,15 CAD 600,00

edit 2: kan ook niet zo snel duidelijk vinden wat er dan mee gebeurt, en als ik timminco bel dan krijg je vage antwoorden.

Als het goed is worden jouw aandelen aangeboden aan de overnemende partij welke vervolgens jou gewoon een bedrag 'x' per aandeel geeft.

Door wie is Timminco eigenlijk over genomen? Meen me nog te herinerren dat AMG geen cent extra in 't bedrijf wilde stoppen, dat terwijl ze toch al 45% ofzo hadden.

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling

wat gebeurt er eigenlijk met delisted stocks als een bedrijf weer wordt overgenomen?

Blijft delisted. Eigenaar kan er vervolgens voor kiezen om het opnieuw naar de beurs te brengen maar dat gebeurt meestal niet. (maar Saab was nog gewoon listed hè. ;))

dus dan ben je je geld kwijt? ;( Het gaat niet over Saab maar over Timminco (Toronto Stock Exchange).

edit 1: Hij staat nu nog zo in mn overzicht... maar dus al vanaf 3 januari wordt er niet meer in gehandeld:

Timminco Ltd -delisted- 4.000 CAD 0,15 CAD 600,00

edit 2: kan ook niet zo snel duidelijk vinden wat er dan mee gebeurt, en als ik timminco bel dan krijg je vage antwoorden.

Als het goed is worden jouw aandelen aangeboden aan de overnemende partij welke vervolgens jou gewoon een bedrag 'x' per aandeel geeft.

Door wie is Timminco eigenlijk over genomen? Meen me nog te herinerren dat AMG geen cent extra in 't bedrijf wilde stoppen, dat terwijl ze toch al 45% ofzo hadden.

klopt van AMG. Niemand heeft het nog overgenomen maar ze zijn met verschillende partijen bezig. Is dus nog even afwachten.

Beantwoorden
Citeren

Tenzij ze die 11% uitkeren ongeacht van het rendement kan je niet zeggen dat het gegarandeerd 11% is. Ook al hebben ze de laatste 20 jaar een gemiddeld rendement van 11% dan is dit nog geen garantie.

En er zijn fondsen die een aantal jaar op 30-40% zitten dus 20% is echt niet sick veel ofzo.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx
Tenzij ze die 11% uitkeren ongeacht van het rendement kan je niet zeggen dat het gegarandeerd 11% is. Ook al hebben ze de laatste 20 jaar een gemiddeld rendement van 11% dan is dit nog geen garantie.

En er zijn fondsen die een aantal jaar op 30-40% zitten dus 20% is echt niet sick veel ofzo.

Die 11% is van HFT? of dat Skagen fund? In het geval HFT: wel gegarandeerd, in het geval Skagen: niet gegarandeerd.

Welke fondsen hebben +30-40% ? (over >3 jaar?)

edit: en dan niet een fonds noemen dat in jaar 1 +120% had en in de andere jaren breakeven waardoor je annualised toch op +30% komt. :P

Beantwoorden
Citeren
Rogier

kan bijna nooit gtd officially zijn omdat anders de obv +ev move is om je leningen te maxen en alles daarin te gooien

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

Oorspronkelijk gepost door Rogier
kan bijna nooit gtd officially zijn omdat anders de obv +ev move is om je leningen te maxen en alles daarin te gooien

Ze gebruiken dan ook massive leverage. ;) De capaciteit van dergelijke constructies is ook gemaximaliseerd. Ze moeten hun servers vrijwel naast die van de nasdaq/dow hebben zitten, de quants (heeeul slimme mensen) zijn gelimiteerd en kunnen p.p. maar een max aantal transacties doen.
Daarnaast is er ook een maximaal volume. Meeste HFT is marketmaking, als bijvoorbeeld morgen niemand een aandeel zou willen kopen hebben de HFT's geen prijsverschillen waarop ze kunnen verdienen cq. kunnen dus geen winst maken.

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling

Vandaag aandelen in Rio Tinto gekocht op 53.87$ na wat research en het lezen van artikelen. Is meer voor de long term, heb er vertrouwen in dat ik 15$ per aandeel kan pakken.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

Vandaag aandelen in Rio Tinto gekocht op 53.87$ na wat research en het lezen van artikelen. Is meer voor de long term, heb er vertrouwen in dat ik 15$ per aandeel kan pakken.

Waarom geen bhp / vale?

Beantwoorden
Citeren

Ze gebruiken dan ook massive leverage. ;) De capaciteit van dergelijke constructies is ook gemaximaliseerd. Ze moeten hun servers vrijwel naast die van de nasdaq/dow hebben zitten, de quants (heeeul slimme mensen) zijn gelimiteerd en kunnen p.p. maar een max aantal transacties doen.
Daarnaast is er ook een maximaal volume. Meeste HFT is marketmaking, als bijvoorbeeld morgen niemand een aandeel zou willen kopen hebben de HFT's geen prijsverschillen waarop ze kunnen verdienen cq. kunnen dus geen winst maken.

Luister gast het is bullshit, het is niet gegarandeerd. In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst.

En als je 10% wil pakken kan je ook gewoon S&P500 nemen. Ook geen garantie maar daar heb je de beste kansen. Als ik moet kiezen tussen heeeul slimme mensen en 40+ jaar statistieken kies ik voor de 40+ jaar statistieken.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

Jij hebt geen idee wat HFT inhoud of wel?

En als je 10% wil pakken kan je ook gewoon S&P500 nemen. Ook geen garantie maar daar heb je de beste kansen. Als ik moet kiezen tussen heeeul slimme mensen en 40+ jaar statistieken kies ik voor de 40+ jaar statistieken.

Euh, precies zoiets propageer ik (ook in dat andere topic) ook de hele tijd. Absolute Return op de S&P500 is iets van 10,8% en als je een lange - zoals jij 40 jaar - horizon hebt ben je imho ook nog steeds het beste af (kwa risk/return) met een indextracker (of je stelt zelf een mandje samen zodat je de echte troep eruitlaat).

Jij was degene die hier voor een Hedgefund als inversteringsmiddel pleitte. :P

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling

Waarom geen bhp / vale?

Ik heb zitten twijfelen tussen bhp en rio tinto. Denk dat beide bedrijven de komende jaren flinke winsten gaan pakken. Had echter te weinig geld vrij om te spreiden. BHP heb ik al wel enige tijd in mn schaduwportefeuille zitten. Vale weet ik te weinig van.

Zit nu long Imtech, Apple, Rio Tinto, Arcelor Mittal, General Electric. En voor de rest afwachten wat er met onze grote canadese vriend gebeurt;)

Komende tijd zero geld dus het zal hier even bij moeten blijven, of ik moet iets verkopen.

Wat zouden jullie btw doen als je 2 maanden weg bent? Alles verkopen of de steady shit gewoon houden.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

Waarom geen bhp / vale?

Ik heb zitten twijfelen tussen bhp en rio tinto. Denk dat beide bedrijven de komende jaren flinke winsten gaan pakken. Had echter te weinig geld vrij om te spreiden. BHP heb ik al wel enige tijd in mn schaduwportefeuille zitten. Vale weet ik te weinig van.

Zit nu long Imtech, Apple, Rio Tinto, Arcelor Mittal, General Electric. En voor de rest afwachten wat er met onze grote canadese vriend gebeurt;)

Komende tijd zero geld dus het zal hier even bij moeten blijven, of ik moet iets verkopen.

Wat zouden jullie btw doen als je 2 maanden weg bent? Alles verkopen of de steady shit gewoon houden.

Ik persoonlijk vind Vale cijfermatig interessanter dan RIO / BHP (maar RIO weer > BHP).

Wat betreft die twee maanden , dat is gewoon heel persoonlijk .. heb je dit gekocht met het oog op de lange termijn? Zo'n General Electric is zo saai/steady als de pest dus dat verkopen lijkt me van weinig nut.

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling

hmm ja wel lastig.

lekker dagje vandaag overigens, hopen dat de aex boven de 330 kan blijven.

Beantwoorden
Citeren
JinEX

AEX gaat weer lekker jah
nu kijken of we door stoten of toch weeeer terug zakke

pff had flink wat opties in Zhongpin Inc. (HOGS) (voedselproducent in China)
http://finance.yahoo.com/q?s=HOGS
morgen cijfers en vandaag steeg het met ruim 4%
helaas na beurs de cijfers en boem -5% nu -9%...

cijfers waren goed van 2011
alleen verwachte ze hogere prijzen in 2012...

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling

Oorspronkelijk gepost door JinEX
AEX gaat weer lekker jah
nu kijken of we door stoten of toch weeeer terug zakke

pff had flink wat opties in Zhongpin Inc. (HOGS) (voedselproducent in China)
http://finance.yahoo.com/q?s=HOGS
morgen cijfers en vandaag steeg het met ruim 4%
helaas na beurs de cijfers en boem -5% nu -9%...

cijfers waren goed van 2011
alleen verwachte ze hogere prijzen in 2012...

welke opties heb je dan? datum/koers?

Beantwoorden
Citeren
JinEX

Juni 2012 Call 7,50
Premie 3,8
15 stuks

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling

er staat bij timminco geen delisted meer achter maar "OTC US". De koers is ineens naar 0,005$ gegaan, misschien heeft dat iets met bieden te maken? Staat verder niets op hun site, klootjesvolk.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

er staat bij timminco geen delisted meer achter maar "OTC US". De koers is ineens naar 0,005$ gegaan, misschien heeft dat iets met bieden te maken? Staat verder niets op hun site, klootjesvolk.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Over-the-counter_ (financieel)

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling

http://nl.wikipedia.org/wiki/Over-the-counter_ (financieel)

yeah had het ook al gevonden. gewoon hopen dat er nog een paar honderd euro voor terugkomt.

Beantwoorden
Citeren
JinEX

Oorspronkelijk gepost door JinEX
Juni 2012 Call 7,50
Premie 3,8
15 stuks

om precies 14:30 deze gelijk gedumpt

$2k verlies

nu ruim -17%

Beantwoorden
Citeren