Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen
128 Berichten
25 Gebruikers
0 Reacties
7,430 Weergaven
Gangstahhh

Oorspronkelijk gepost door Sokzel

Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx
Als je slapend rijk wil worden: => hedgefund.

Natuurlijk is het dan mogelijk dat één van die testosteronbommen er 60 miljoen doorheen jaagt en dat je je geld kwijt bent, maar met meer rendement komt meer risico.

Vertel, wat doet een hedgefund?

Je ziet het eigenlijk altijd in series/films maar tbh niet een precies idee wat het is

Beantwoorden
Citeren
cookiekoen

Investeert iemand in agricultuur? Zo ja welke aandelen?
(Mansanto steek ik geen geld in, gaat in tegen mijn princiepes).

Beantwoorden
Citeren
JinEX

Oorspronkelijk gepost door PkingNanne

Oorspronkelijk gepost door JinEX

Oorspronkelijk gepost door cookiekoen
Mja je moet het zeker niet van dag tot dag bezien, gewoon long term kopen, als het zakt, tijd om te kopen lol.

ja i know
sta nog steeds wel in de plus
maar zeker zwaar gemanipuleerd gisteren

ja is long term zilver:P zilver raakt namelijk heel snel op, terwijl van goud nog 70% (geschat) van de originele hoeveelheid is. Zilver kan al binnen 20 jaar (sommige mensen zeggen zelfs 10 jaar) op zijn omdat het voor veel meer producten gebruikt wordt.

Ik word trouwens gek van mn apple aandelen, kijk je ff een uurtje niet droppen ze weer van 545 naar 526. Ik ga het echt verkopen op 540, alweer de tweede drop binnen een maand tijd, staat gewoon te hoog en mensen zijn te bang dat ze hun winst verliezen.

morgen aankondiging van Ipad3
en de 16e als het goed is in de winkel in Amerika
dan $600 misschien

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling

Mja je moet het zeker niet van dag tot dag bezien, gewoon long term kopen, als het zakt, tijd om te kopen lol.

ja i know
sta nog steeds wel in de plus
maar zeker zwaar gemanipuleerd gisteren

ja is long term zilver:P zilver raakt namelijk heel snel op, terwijl van goud nog 70% (geschat) van de originele hoeveelheid is. Zilver kan al binnen 20 jaar (sommige mensen zeggen zelfs 10 jaar) op zijn omdat het voor veel meer producten gebruikt wordt.

Ik word trouwens gek van mn apple aandelen, kijk je ff een uurtje niet droppen ze weer van 545 naar 526. Ik ga het echt verkopen op 540, alweer de tweede drop binnen een maand tijd, staat gewoon te hoog en mensen zijn te bang dat ze hun winst verliezen.

morgen aankondiging van Ipad3
en de 16e als het goed is in de winkel in Amerika
dan $600 misschien

meh, denk dat ipad 3 niet super veel verschil zal maken. zit meer op dividend te wachten, dan kan het hard gaan.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh

Als je slapend rijk wil worden: => hedgefund.

Natuurlijk is het dan mogelijk dat één van die testosteronbommen er 60 miljoen doorheen jaagt en dat je je geld kwijt bent, maar met meer rendement komt meer risico.

Vertel, wat doet een hedgefund?

Je ziet het eigenlijk altijd in series/films maar tbh niet een precies idee wat het is

Ja werken voor een Hedgefund is imho het 'hoogste' wat je kan bereiken in een financiële wereld, hoewel ze vaak als grote boeman worden afgebeeld.

Bekropte uitleg:

Het 'hedgen' betekend afdekken, ze dekken dus hun posities af door een tegenovergestelde positie in te nemen om zo hun neerwaartse risico te beperken.
Voorbeeldje is aandelen Shell kopen, om vervolgens short te gaan op de olieprijs, hierbij in gedachte houdende dat de koers van Shell correleert met de olieprijs. Anders dan bijvoorbeeld institutionele beleggers (pensioenfondsen etc.) mogen hedgefunds wel short (gokken op een daling) gaan en bovendien met leverage ('geleend geld cq. hefboom') spelen.

Voorbeeld is het hedgefund Paulson & Co dat de kredietcrisis goed voorspelde, flink 'short' ging en hierdoor 20 miljard voor zijn klanten (en 3,7 miljard voor zichzelf) verdiende.

Maargoed om terug te komen op Shinryuu, je hebt verschillende hedgefunds. Degenen die de benchmarket dik verslaan zijn niet beschikbaar voor ons particulieren (een Quantum Fund van George Soros, Paulson & Co, BlackRock). Daarnaast heb je ook een héééleboel hedgefunds die er eigenlijk geen pepernoot van bakken (kan zo het artikel niet vinden), welke na aftrek van kosten lang niet de benchmarket verslaan.

Kosten? Ja kosten! Vaak rekenen de managers zichzelf tussen de 2% en 4% management fee en zo'n 20% performance fee. Dus stel dat een hedgefund over jouw ingelegde 100.000€ 10% winst haalt, wat al heel knap is, houd je daar zelf in het slechtste geval €4.000 aan over. Die andere €6k gaat naar het fonds zelf.

Maar is een supertoffe industrie en als ik er ooit zou mogen werken zou ik heel tevreden zijn. :D

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

lol_Apple. Waarom willen jullie dividend, over hun huidige cashpositie behaalden ze in 2011 maarliefst 0,75% rendement! :D Had Jobs een paar jaar terug maar naar Buffet geluisterd en dit geld gebruikt om eigen aandelen in te kopen. :D

Investeert iemand in agricultuur? Zo ja welke aandelen?
(Mansanto steek ik geen geld in, gaat in tegen mijn princiepes).

Zit met een schuin oog naar Potash te kijken. Sowieso denk ik dat agri wel een booming sector is, maar misschien kun je daar beter op in spelen door direct landbouwgrond te kopen.

Hoezo principes dan? Als je daar op gaat letten kun je in heel weinig industrieën beleggen. Ik bedoel ik snap dat je misschien de wapenhandel / sigarettenhandel links laat liggen maar wat heeft Monsanto gedaan dan?:P

Beantwoorden
Citeren

Hoezo principes dan? Als je daar op gaat letten kun je in heel weinig industrieën beleggen. Ik bedoel ik snap dat je misschien de wapenhandel / sigarettenhandel links laat liggen maar wat heeft Monsanto gedaan dan?:P

Hihi, ja inderdaad.

Had hier onlangs wel met iemand een interessante discussie over. Ik vertelde dat poker en investeren veel raakvlakken met elkaar hebben, en diegene vond dat toch te simpel gesteld vanwege de echte consequenties die investeren heeft, itt poker waarbij alles een spel blijft.

In hoeverre denken jullie na over de sociale/politieke implicaties van de dingen waarin je investeert? Hebben groene bedrijven bijvoorbeeld een plus bij jullie? Of gaan jullie puur daar waar het hoogste rendement te behalen valt?

Beantwoorden
Citeren
cookiekoen

Mja het internet staat vol over de wanpraktijken van monsanto. Hier als je veel tijd hebt:

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

Mja het internet staat vol over de wanpraktijken van monsanto. Hier als je veel tijd hebt:

Had inderdaad al gezocht op 't internet over Monsanto. Zijn wel een beetje nazis' (boeren mogen zaden niet herplanten etc.). Dit is ook wel leuk:
"Monsanto is het bedrijf dat Agent Orange ontwikkelde, het ontbladeringsmiddel dat in de Vietnamoorlog werd ingezet."

Maargoed, ik beleg dus totaal niet etisch wat dat betreft. Kocht Goldman Sachs toen bleek dat ze alles en iedereen opgelicht hadden, kocht BP/Transocéan destijds tijdens dat olie-lek en heb aardig wat centjes verdiend aan de aardbeving/nuclear in Japan. :P

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

Oorspronkelijk gepost door yasminn

In hoeverre denken jullie na over de sociale/politieke implicaties van de dingen waarin je investeert? Hebben groene bedrijven bijvoorbeeld een plus bij jullie? Of gaan jullie puur daar waar het hoogste rendement te behalen valt?

Puur voor het rendement inderdaad, en dat is vaak niet bij groene bedrijven. Hoewel je in Nederland geloof ik geen belasting hoeft te betalen over het deel dat 'groen' belegd is.

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling

iets minder spectaculair aan het beleggen nu met de onzekere markt. Echt net op tijd mn solar shit verkocht want het gaat nu down.

Vandaag gewoon op het oude vertrouwde Imtech bijgekocht. Lekker weinig aandelen over, in ieder geval overzichtelijker mocht ik ergens moeten ingrijpen;)

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling

wat gebeurt er eigenlijk met delisted stocks als een bedrijf weer wordt overgenomen?

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling

en weet iemand wat er gebeurt als een stock split?

Bijvoorbeeld als apple op de nasdaq gaat splitten met de dow, komen dan je helft van je aandelen op de Dow en de andere helft op de Nasdaq of halveert de prijs van je aandelen?

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

wat gebeurt er eigenlijk met delisted stocks als een bedrijf weer wordt overgenomen?

Blijft delisted. Eigenaar kan er vervolgens voor kiezen om het opnieuw naar de beurs te brengen maar dat gebeurt meestal niet. (maar Saab was nog gewoon listed hè. ;-))

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

en weet iemand wat er gebeurt als een stock split?

Bijvoorbeeld als apple op de nasdaq gaat splitten met de dow, komen dan je helft van je aandelen op de Dow en de andere helft op de Nasdaq of halveert de prijs van je aandelen?

Denk dat je hier het woord 'splitten' verkeerd gebruikt. Split is als men bij Apple de huidige koers te duur vind en daarom een 10/1 split doet (zodat de aandelen 90% goedkoper worden). Als dit gebeurt groeit jouw aantal aandelen gewoon met een factor 10.

Als Apple op meerdere exchanges een notering krijgt gebeurt er niks met het uitstaande aandelenkapitaal / de aandelenprijs. Dan is er enkel een extra medium waarop je de aandelen kan verhandelen.

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling

Blijft delisted. Eigenaar kan er vervolgens voor kiezen om het opnieuw naar de beurs te brengen maar dat gebeurt meestal niet. (maar Saab was nog gewoon listed hè. ;))

dus dan ben je je geld kwijt? ;( Het gaat niet over Saab maar over Timminco (Toronto Stock Exchange).

edit 1: Hij staat nu nog zo in mn overzicht... maar dus al vanaf 3 januari wordt er niet meer in gehandeld:

Timminco Ltd -delisted- 4.000 CAD 0,15 CAD 600,00

edit 2: kan ook niet zo snel duidelijk vinden wat er dan mee gebeurt, en als ik timminco bel dan krijg je vage antwoorden.

Beantwoorden
Citeren

Hedgefunds hebben op zich niks met hedgen te maken. Het bedrijfssysteem is ooit begonnen door iemand die veel gebruik maakte van hedge strategiën en daardoor is de naam blijven plakken.

Ik doelde eerder op dat als je je geld bij een goed hedgefund kan zetten dat je daar slapend rijk van kan worden. Goede hedgefunds hebben returns van 20%/jaar en dat is behoorlijk aantrekkelijk, en het risico wordt zwaar overdreven.

En beleggen is net zoiets als poker. Iedereen denkt dattie het kan. Dit is al helemaal waar voor Commodities, waar je als amateur gewoon nooit aan moet beginnen. In pokertermen: Vrijwel geen vis en veel sharks.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

Hedgefunds hebben op zich niks met hedgen te maken. Het bedrijfssysteem is ooit begonnen door iemand die veel gebruik maakte van hedge strategiën en daardoor is de naam blijven plakken.

Is nog steeds de kern van alle hedgefunds. Het is inderdaad niet allemaal meer 1 - op - 1 afgedekt.

Ik doelde eerder op dat als je je geld bij een goed hedgefund kan zetten dat je daar slapend rijk van kan worden. Goede hedgefunds hebben returns van 20%/jaar en dat is behoorlijk aantrekkelijk, en het risico wordt zwaar overdreven.

Hmm hier lijk je me toch wat te optimistisch. Het hoogste gegarandeerde rendement wordt behaalt met HFT en dat is zo'n 11% per jaar. Noem mij eens een openbaar (dus henk & ingrid moeten kunnen instappen) dat jaar in jaar uit 20% per jaar haalt. Risico's overdreven? Omdat ze hedgen ja! Het is bullshit om te zeggen dat je 20% per jaar kan behalen zonder enorme risico's te lopen wanneer je niet ur bets hedged.

En beleggen is net zoiets als poker. Iedereen denkt dattie het kan. Dit is al helemaal waar voor Commodities, waar je als amateur gewoon nooit aan moet beginnen. In pokertermen: Vrijwel geen vis en veel sharks.

Eens, columnisten van niet nadergenoemde belegginsfora voorop.

Beantwoorden
Citeren

lol @ henk & ingrid.

Als jij 20% per jaar kan halen op de markt dan ga je niet je tijd verspillen met kapitalen van 5 cijfers.
En wat bedoel je met gegarandeerd?!
11% gegarandeerd als in hetzelfde als het op een bank zetten is natuurlijk een totaal ander verhaal. Je kan niet gegarandeerd het hoogste rendement krijgen, en die 11% gegarandeerd zal ook alleen van toepassing zijn op grote kapitalen.

En met spreiding van portfolio hoef je helemaal niet te hedgen. Tegenwoordig pakken hedgefunds alles waar ze maar winst op kunnen maken, dus de hoeveelheid kapitaal die blootgesteld wordt aan risico's van een specifieke markt is minimaal.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel

Precies, topfondsen zijn niet beschikbaar voor ons. Gegarandeerd bedoel ik constant over een lange periode (minstens 30 jaar).
11% is High Frequency Traden, dat doen ze niet met een paar stuivers nee. ;)

Het beste particuliere fonds dat ik kan vinden is Skagen Global (laatste tien jaar 10,64 geannualiseerd) met een Sharpe van 0.22; wat opzich best redelijk is.

Beantwoorden
Citeren