Thanks ssacr en Zeezout. Ik ben heel erg voor de vrijheid, maar dat is dan vooral de vrijheid die ik in mijn geloof vind. Het is een ander soort vrijheid dan die we hier op aarde hebben. Vrijheid hier betekent vaak dat je alles kunt doen en laten zonder rekenschap af te leggen of het wel goed of fout is, maw of je mensen wel of niet beschadigt, of zelfs of je jezelf wel of niet beschadigt: je mag doen wat je wilt. De vrijheid in het geloof is die van het hart. In God steun, troost en vriendschap zoeken en VINDEN! Dat is vrijheid. Het maakt je ook tevreden, maar toch niet berustend. Je blijft altijd strijden voor de goede zaak. Zoals de SGP te werk gaat is voor een groot deel goed, maar vaak te dwingend. In grote lijnen wijkt het zo gek veel niet af van waar ik voor sta. Toch geeft men een te lage status aan de vrouw. Volgens hebben die bij de SGP geen passief kiesrecht. Dat gaat mij te ver. Toch zal ik uiteindelijk de SGP verkiezen boven een SP of CDA.
Als ik bijvoorbeeld denk aan hoe de oudere tijden van het CDA waren vergeleken met die van nu, dan herken ik die partij helemaal niet meer. De vroegere KVP waar zeer veel katholieken op stemden, verweven in de kerk, vergeleken met het CDA nu... Neen, als gelovig persoon kan ik daar niet meer op stemmen. Heb ik dat gedaan? Zeker. Ik ben echter zo diep teleurgesteld in die partij dat ik ze het liefst zie verdwijnen. Met name in mijn provincie zie je dat men van het CDA massaal overgegaan is op de PVV. Zeer begrijpelijk. Limburg is nog steeds zeer rechts. Het geloof is er echter goeddeels verdwenen, maar een hekel aan de PvdA heeft men er nog steeds in grote lijnen. Daarom switcht men naar een provinciegenoot op rechts. Geert Wilders dus.
Voor Limburgers is Wilders geen vreemde eend in de bijt. Hij zegt toch wat veel Limburgers denken. Ik denk dat hij de mensen hier zelfs zo ver zou kunnen krijgen samen te willen gaan in een Groot-Limburg met Belgisch Limburg. Hij is erg populair hier. De PVV zal hier weer de grootste worden, muv Heerlen vermoed ik. Dat is een SP-nest. Ik denk dat zelfs in Schinnen, een enorm CDA-bolwerk de PVV de grootste zal zijn. De Limburgse taal draagt ook bij aan het gevoel om het land te willen verdedigen. We zijn trots op onze taal,ik dus ook. En op alles wat Limburg is. Limburg is Nederland, dus we zijn ook erg trots op Nederland. We stellen Nederland dus boven Europa. Dat doe ik ook. Ons land gaat boven een verzinsel van politici, een EU.
We zullen het gaan zien. Zonder geloof denk ik dat ik per direct PVV zou stemmen. Uiteindelijk zal het wel SGP of CU worden, hoewel ik die laatste partij erg op het CDA vind lijken.
Het is lastig, er zijn veel dingen die spelen. Een moeilijke crisistijd ook. Ik ga toch de stemmenwijzer doen als die er is. Ik ben erg benieuwd wat daar uitrolt.
Zo, nu naar bed. Erg moe na een middag grasmaaien bij mijn ouders. Het resultaat mag er zijn. Mijn beloning heb ik zojuist gekregen middels een freerolldollartje agv een 15e plaats op Poker770.
Welterusten.